February 5, 2002
Jag tycker att man ska utgå från vad personen kan och inte personens ålder. Kan ju iof. bli lite svårt att bedömma men men.
Förstår man inte vad som beskrivs får man helt enkelt fråga igen och be om ett lite mindre komplicerat svar.
Tänk på att man inte behöver veta mer om datorer bara för att man är 40.
March 23, 2003
Ja, ett stort test när man skall göra ett nytt konto som får fram hur bra man är på olika saker. Detta test skall ju göras även av "gamla" medlemmar för att få fram hur bra de är..
Då kan man se om det är loosers eller proffs man har o göra med...
:bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin:
May 7, 2001
KristofferP wrote: Jag tycker att man ska utgå från vad personen kan och inte personens ålder. Kan ju iof. bli lite svårt att bedömma men men.
Förstår man inte vad som beskrivs får man helt enkelt fråga igen och be om ett lite mindre komplicerat svar.Tänk på att man inte behöver veta mer om datorer bara för att man är 40.
jaja naturligtvis ska det vara kunskapen som avgör. Men du har ändå ett visst hum om personen är 13 eller 23.... jag tänkte dessutom ganska mycket på Allmänt forumet där det diskuteras politiska saker osv. osv.
Dessutom är det kul och veta, för skojs skull =)
February 5, 2002
December 6, 2001
Ålder tror jag inte behöver spela någon roll alls när det handlar om hårdvara och datorer, så att ange ålder tycker jag är ganska onödigt. Däremot kan det ju vara bra att veta vilken nivå man ska lägga sig på ibland, så man skulle ju kunna ha en extra rullist i sina profilinställningar där man själv fick ange hur mycket man tycker sig kunna kunna, eller kanske enklare, om man tycker sig vara en nybörjare eller ej.
July 8, 2001
jokkling wrote: Aää men wtf isf spelar d ju ingen roll varifrån man kommer heller...... det finns ju under avataren... jag ser det messt som en kul grej 🙂
jo men att höja/sänka ribban på grund av att nån har låg ålder är ju inge vidare smart.. det finns många som är yngre än mig och kan mer än mig om datorer. och hur vet man att dom inte ljuger om sin ålder? med tanke på allt snack om att man är omogen bara för att man råkar vara ung är det inte så konstigt att folk ljuger om åldern.
October 28, 2002
hmm, skulle nästan misstänka att du undrar hur gammal jag är, dvs, gammal nog för att sätta dig på plats, men omogen nog för att skriva detta. bedöm själv.
(Omoget, Onödigt, Töntigt, jag vet, men kunde inte låta bli 8) 🙄 )
På internet få alla en chans att bli bedömda efter vad dom kan och hur dom resonerar, om allas ålder blev utsatt så skulle man direkt kunna säga något som "men du är ju bara 14 så bla bla.." lr annat, även fast personen i fråga kan ha en hel del vettigt att säga.
fråg folk hur gammla dom är så svarar dom säkert 😉
January 30, 2003
May 7, 2001
Öwall wrote: [quote=The Evil Bug]Öwall. var inte du lite känd för fenomenet att SPAMMA forumet?
Nepp. Det är bara nånting som chewie har hittat på för att rädda sitt eget rykte någotsånär. Mina inlägg är alltid väldigt seriösa och on-topic.
Får nog faktiskt hålla dig lite bakom ryggen der, Öwall. Du är en avde mest seriösa här i forumet.
July 13, 2002
Det där med åldern tror jag inte är en sån bra idé, i alla fall inte om syftet är att på det sättet kunna luska fram hur bra nån är på datorer. Min mamma är 52, hon kan definitivt mindre än mig om datorer... samma sak med min brorsa som är 21, han kan knappt något alls.
2 Guest(s)