November 26, 2002
Iceman wrote: [quote=Öwall]Varför ska man döma någon efter ålder när man kan döma någon efter antal inlägg?
t ex kan man ju klart och tydligt se att Chewie är en newbie jämfört med mig.
I så fall kan du döma dig själv som hårt ägd!
Det är därför du är admin, och inte jag 🙂
April 1, 2001
Öwall wrote: [quote=Iceman][quote=Öwall]Varför ska man döma någon efter ålder när man kan döma någon efter antal inlägg?
t ex kan man ju klart och tydligt se att Chewie är en newbie jämfört med mig.
I så fall kan du döma dig själv som hårt ägd!
Det är därför du är admin, och inte jag 🙂
Nä, det är inte pga det...
November 26, 2002
Hmm.. jag kom på en grej angående det här med att man ska döma folk efter antal inlägg. det är ju skitbra!
Jag: "Hej. Jag behöver hjälp med bla bla bla"
Chewie: "Jomen då gör du såhär bla bla bla"
Jag: "Hmm.. det vill jag nog höra från någon som har liite fler inlägg"
Mind: "Jag vet! Format C! Det funkar alltid!"
Jag: "Tack så mycket för hjälpen!"
eller nåt....
May 7, 2001
Öwall wrote: Hmm.. jag kom på en grej angående det här med att man ska döma folk efter antal inlägg. det är ju skitbra!
Jag: "Tack så mycket för hjälpen!"eller nåt....
Eh.... mja... fast då kommer ju Iceman å nyper Mind i örat?
fan har du startat en egen fanclub?! :cy:
September 13, 2001
Öwall wrote: Hmm.. jag kom på en grej angående det här med att man ska döma folk efter antal inlägg. det är ju skitbra!
Hehe !!
Ok, förlåt detta var lite av en spam post, men jag måste ju trimma lite på antalet inlägg, så jag tas mer seriöst.
För vem vill inte vara lika insiktsfulla som Öwall och Mind.
1000 posts, here I come.
February 21, 2003
[Image Can Not Be Found]
Tycker inte att det ska införas nåt slags rankingsystem här. Man lär sig ju ändå snabbt efterhand vilka som spammar/skriver strunt och vilka som kan sina grejer. (inga namn nämnda)
Något som skulle vara bra är ju om man kunde poängsätta olika inlägg så att den som skrev inlägget fick högre ranking av nåt slag. Men detta funkar ju bara i utopin. Skulle detta införas så skulle det förmodligen missbrukas för att trycka ner användare, med tanke på det omogna tjafs som förekommer här mellan vissa.
Dock kan jag hålla med om att åldern spelar en viss roll i vissa diskussioner, men inte när det gäller datorkunskap som NH trots allt handlar om.
June 28, 2001
me leEt h4x00r, me hack arpanet, me 97 yrz old,
hey. me ist on page onos
Edit: men altså, visst jag spammar endel men jag föreslår ju inte ofta folk att formatera C: helt i onödan. men vissa problem går inte att lösas på annat sätt.
jag erkänner, jag är långtifrån seriös (måste vara alla beavis and butthead avsnitt jag sett genom tiderna) men jag har ju lite kunskaper efter ha flummat runt här i några år.
snart uppe i 4k inlägg .
det är rätt mkt när jag tänker efter.
hadde jag lagt lika mkt tid i skolan så jävlar vad fina betyg jag skulle ha haft.
February 21, 2003
Chewie wrote: [quote=Mind] snart uppe i 4k inlägg .
det är rätt mkt när jag tänker efter.
Hehe såg det, undrade varför du hade skrivit så mycket i denna delan av forumet nu idag.
Men det fanns en logisk anledning, du vill ha dina 4k inlägg fortast möjligt.
😛
Hahaha, jo. Såg att Mind hade varit senaste skribenten på de tio översta trådarna i Allmänt förut
May 3, 2003
Visst skulle det vara intressant att få veta medelåldern på forumet.
Jag är här inne och testar nivån på folket. De flesta datorforum på nätet är för mycket sandlåda. Hoppas att NordicHardware håller måttet.
Visst så har inte åldern något att göra med datorkunskaper, men för mycket tramsiga inlägg gör alla över åtminstonde 20 trötta. (Inte detta om NH).
June 11, 2001
KristofferP wrote: Jag tycker att man ska utgå från vad personen kan och inte personens ålder. Kan ju iof. bli lite svårt att bedömma men men.
Förstår man inte vad som beskrivs får man helt enkelt fråga igen och be om ett lite mindre komplicerat svar.Tänk på att man inte behöver veta mer om datorer bara för att man är 40.
Skulle vara en åldersgrupp mellan 10-30 då, det är nämligen dom som kan mest om datorer just nu.
"Vill du ha en skyddad dator kontata ett brandväggsföretag, vill du ha en absolut säker dator, kontata en hacker under 15 år." Författare okänd
1 Guest(s)