July 18, 2003
OfflineVarför inte börja med ett "rykte" system såsom Aloha på surfzone?
http://www.surfzone.se/forum/s.....hp?t=58184
Under användarens namn syns det hur många Aloha du har fått av resterande medlemmar på forumet. Man kan ge bort en Aloha till vilken man vill när man anser att de har förtjänat en. T.ex hjälp en med ett problem eller dyklikt. Helt enkelt när man tycker någon ska ha en "aloha"
Jag tycker att systemet är riktigt bra och roligt. Något som NH kan anamma?
"Vad är Aloha?"
http://www.surfzone.se/forum/s.....hp?t=41298
November 27, 2003
OfflineCtrl wrote: Eftersom de kanske är knutet till kunskap så borde det vara megabyte enligt mitt tycke,vilket bör anses vara bättre än snabba svar (mhz)
Tycker nog det är roligare att få en MHz än en MB, även om du har en poäng. Mer lagring är ju trevligt, men hur kul är det att trimma en hårddisk... 😉
//Andreas
November 27, 2003
OfflineEftersom en del läsare visat sig vara väldigt anti-kväve av någon anledning tror jag vi får passa på det. 😉
Jag funderade på om man skulle få minusgrader också, men det hade nog bara sett dumt ut. Jag tror MHz eller MB är bäst hittills.
Jag kan göra en omröstning om de två om det inte dyker upp någon mer?
//Andreas
September 12, 2001
OfflineSnorch wrote: Är det bara jag som inte förstår poängen med denna funktion?
Förklara gärna vad den gör för nytta, eller rättare sagt vad den tillför forumet.
Poängen är ju att ge credds till någon som gör något bra för forumet på något sätt. Vi har varit inne på detta förr - fast nu tillhör jag ju inte crew längre iofs. 🙂 Av det jag har sett så lär du ligga bra till för lite beröm ibland. 😉
Ett bra exempel på något bra i forumet är detta.
March 14, 2001
Offlineskiroy wrote: Poängen är ju att ge credds till någon som gör något bra för forumet på något sätt. Vi har varit inne på detta förr - fast nu tillhör jag ju inte crew längre iofs. 🙂 Av det jag har sett så lär du ligga bra till för lite beröm ibland. 😉
Ett bra exempel på något bra i forumet är detta.
Jo det förstår jag poängen med och visst det kan kanske vara ett treligt sätt att visa att man uppskattar hjälpen man får på. Men jag tror samtidigt att det kan ge en viss antydan till att man kan lita mer på en person med mycket "poäng" än på någon med mindre.
Låt säga att person X hjälper folk med mycket saker och får på så vis många poäng. När denne sen skriver något som är helt uppåt väggarna, tror du inte det ger en liten falsk säkerhet för frågeställaren, nej men han har ju mycket poäng så han vet nog vad han skriver om. Eller när person X är mitt i en diskussion med Y som bara har en bråkdel av poängen som X har, tror då frågeställaren på X istället och ger då poäng till X av den anledningen, trots att det inte är rätt det som X skriver blir det ju ännu mer missvisande, men så fungerar det ju nästan med diverse "titlar" nu.
Nu behöver det ju inte vara så, men har en känsla av att det redan fungerar lite såhär när det gäller antal inlägg så...
Nej nu ska jag sluta vara negativ, det kan säkert liva upp lite och ge lite mer energi till alla som hjälper till på detta forum. 😉
November 27, 2003
OfflineSnorch wrote: Jo det förstår jag poängen med och visst det kan kanske vara ett treligt sätt att visa att man uppskattar hjälpen man får på. Men jag tror samtidigt att det kan ge en viss antydan till att man kan lita mer på en person med mycket "poäng" än på någon med mindre.
Låt säga att person X hjälper folk med mycket saker och får på så vis många poäng. När denne sen skriver något som är helt uppåt väggarna, tror du inte det ger en liten falsk säkerhet för frågeställaren, nej men han har ju mycket poäng så han vet nog vad han skriver om. Eller när person X är mitt i en diskussion med Y som bara har en bråkdel av poängen som X har, tror då frågeställaren på X istället och ger då poäng till X av den anledningen, trots att det inte är rätt det som X skriver blir det ju ännu mer missvisande, men så fungerar det ju nästan med diverse "titlar" nu.Nu behöver det ju inte vara så, men har en känsla av att det redan fungerar lite såhär när det gäller antal inlägg så...
Nej nu ska jag sluta vara negativ, det kan säkert liva upp lite och ge lite mer energi till alla som hjälper till på detta forum. 😉
Det går att justera manuellt och sen kan man ju även sätta det för inlägget istället för personen med.
//Andreas
July 18, 2003
OfflineÄh... man får ha lite känsla för det hela!
Kolla tex på steffo, finns flertalet killar som mest (bara) skriver dynga som har 8-13 aloha som folk tykcer är sköna. varför? För att de är underhållande och skriver massa skit som folk gillar att läsa.
Tror att Aloha kommer fungera bra på Nh ! (räknar med att få börja på 1 aloha pga jag tog upp det 😉 ).
Natti pojkar och flicka (or), !
1 Guest(s)

Log In