ändra signaturen|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ändra signaturen
Pemani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 448
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 17, 2003 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

vet att denna tråd troligtvis ligger under fel ämne men jag var lite osäker på vart jag skulle lägga den så nån vänlig själ får gärna flytta på den om den är på fel ställe....

Min fråga är bara:

Kan man inte få använda fler tecken i signaturen än de 270? Kan inte nån moderator ändra på det eller går det inte? Lite drygt när man måste förkorta namn på vissa saker för att få med allt eller helt enkelt strunta i dom. Jag förstår om ni inte vill ha en hel sida med signatur men kan man inte få använda en 400-500 iaf? så mkt längre blir det väl inte om man lägger allt på rad...

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
314411
April 17, 2003 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

bah... 270 tecken räcker väl... så blir de inte så himla rörigt i forumet... Eller tänkte du skriva en uppsats i signaturen eller? Tråden borde nog ligga under feedback/tankar å ideear forumet 🙂

Tooobe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1743
314428
April 17, 2003 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker att man borde få ha längre sign om man istället har mindre storlek på texten... (som jag har :D)

Pemani
Kommer du hit ofta?
Medlem
314480
April 17, 2003 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: bah... 270 tecken räcker väl... så blir de inte så himla rörigt i forumet... Eller tänkte du skriva en uppsats i signaturen eller? Tråden borde nog ligga under feedback/tankar å ideear forumet 🙂

typ 😉
nejdå men det vore ju kul om man fick med mus + t-bord + högtalare + skrivare med lite annat....fast det kanske bara är jag som vill skriva ut sånna sak er =)

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
314519
April 17, 2003 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Tobiazzz wrote: Tycker att man borde få ha längre sign om man istället har mindre storlek på texten... (som jag har :D)

Bra idé.. lättare o skilja den från själva inlägget oxå! ska ändra min nu!

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
314535
April 17, 2003 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

det räcker, men du kan ju klanka ner lite på folk som skriver allt innehåll i burken och tar en ny rad för varje komponent.

en maxgräns på rader skulle ju inte vara fel.

och du skulle nog lagt det i FEEDback delen.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
314588
April 17, 2003 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

inlägget flyttat till Feedback

det hade då inte mycket att göra med grafikort/ljudkort iaf 😉

Pemani
Kommer du hit ofta?
Medlem
314680
April 17, 2003 - 11:27 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: inlägget flyttat till Feedback

haha...att jag la den där var för att den skulle ligga under nåt välbesökt ämne så många skulle se den 😉 var hårt att välja mellan gfx/ljud och Processorer/minnen/moderkort/hårddiskar 😉
men iomed att man kan kalla det man ser för gfx så fick den hamna där 😉
ååååh va jag är bra 😀

men vad sägs? 500 tecken och max 5 rader?

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
314736
April 18, 2003 - 6:31 am
sp_Permalink sp_Print

Pemani wrote: [quote=UndaC]inlägget flyttat till Feedback

haha...att jag la den där var för att den skulle ligga under nåt välbesökt ämne så många skulle se den 😉 var hårt att välja mellan gfx/ljud och Processorer/minnen/moderkort/hårddiskar 😉
ååååh va jag är bra 😀

Varför har man olika forum under olika kategorier tror du? Det är inte för att man ska skriva sina trådar vart man vill, utan för att man lätt ska kunna hitta vad man letar efter, och veta vad det är för ämne trådar handlar om i ett visst forum. Alltså skriver man inte sina trådar i ett forum som är välbesökt bara för den anledningen.

De flesta tycker att det räcker bra med 270 tecken. Egentligen är signaturen just bara en signatur, och då behövs inte många tecken alls. Ett tips är att lägga upp en websida nånstans med hur mycket info man vill och länka till den i signaturen annars.

Det finns ingen funktion i forumet för att begränsa antal rader.

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
315381
April 19, 2003 - 7:32 am
sp_Permalink sp_Print

Min "drömsignatur" får inte plats. Ändå är det bara tre rader. Jag vill ha datorsystem, länkar och mitt fina citat.

Det kan ju också bero på att jag har en massa color/size-taggar och skit som tar plats.

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
315395
April 19, 2003 - 8:43 am
sp_Permalink sp_Print

Iceman och Mathias tycker jag är bra exempel på bra signaturer.
Få rader och på något sätt tydligt avskillt från övriga texten, genom kursiv text eller annan färg.
Tobiazzz: Din tycker jag tar upp allderles för stor plats, trots att du försökt att minska med en mindre font. Testa att bryta upp den som andra har gjort.

Hellst hade jag sett att ni införde en reglel som styr hur många rader man får ha.
Gärna bara en rad :-).

Iceman
Member
Medlem
315829
April 19, 2003 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Chewie wrote: Iceman och Mathias tycker jag är bra exempel på bra signaturer.
Få rader och på något sätt tydligt avskillt från övriga texten, genom kursiv text eller annan färg.
Tobiazzz: Din tycker jag tar upp allderles för stor plats, trots att du försökt att minska med en mindre font. Testa att bryta upp den som andra har gjort.

Hellst hade jag sett att ni införde en reglel som styr hur många rader man får ha.

Egentligen klarar man sig med en rad där man har någon form av hälsning, men eftersom man på ett hårdvaruforum vill ha datorsystem att skryta med så förstår jag om man vill ha en del text med.
Jag hade tyckt det var schysst om det fanns en datorsystem sida i profilen typ, som man kan utforma som en personlig sida där man kan skryta bäst man vill 🙂

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
316317
April 20, 2003 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Iceman wrote: [quote=Chewie]Iceman och Mathias tycker jag är bra exempel på bra signaturer.

Egentligen klarar man sig med en rad där man har någon form av hälsning, men eftersom man på ett hårdvaruforum vill ha datorsystem att skryta med så förstår jag om man vill ha en del text med.
Jag hade tyckt det var schysst om det fanns en datorsystem sida i profilen typ, som man kan utforma som en personlig sida där man kan skryta bäst man vill 🙂

Visst det kanske är kul att skryta, men skryt då på 2- max 3 rader.
Kolla på Mathias första rad i signaturen, den gör min mer intereserad av att kolla på hans dator, än vad 7-8 rader i signaturen gör.

Iceman
Member
Medlem
316395
April 20, 2003 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Chewie wrote:
Visst det kanske är kul att skryta, men skryt då på 2- max 3 rader.
Kolla på Mathias första rad i signaturen, den gör min mer intereserad av att kolla på hans dator, än vad 7-8 rader i signaturen gör.

Jo visst, det tycker jag också. Jag gillar inte heller dom feta 4+ raders signaturerna, men det går tyvärr inte att ställa in ett visst antal tillåtna rader...

-siN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 933
316526
April 20, 2003 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

duger min signatur, eller ska jag ändra den???

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
316527
April 20, 2003 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Min fanclub klarar max tre-fyra medlemmar till, sen är signaturen helt slut 🙁

Pemani
Kommer du hit ofta?
Medlem
316539
April 20, 2003 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Iceman wrote: [quote=Pemani][quote=UndaC]inlägget flyttat till Feedback

ååååh va jag är bra 😀

Varför har man olika forum under olika kategorier tror du? Det är inte för att man ska skriva sina trådar vart man vill, utan för att man lätt ska kunna hitta vad man letar efter, och veta vad det är för ämne trådar handlar om i ett visst forum. Alltså skriver man inte sina trådar i ett forum som är välbesökt bara för den anledningen.

De flesta tycker att det räcker bra med 270 tecken. Egentligen är signaturen just bara en signatur, och då behövs inte många tecken alls. Ett tips är att lägga upp en websida nånstans med hur mycket info man vill och länka till den i signaturen annars.

Det finns ingen funktion i forumet för att begränsa antal rader.

men har du ens läst mitt "första" inlägg (inte det här)? det första jag skriver är att jag inte visste vart jag skulle lägga det så jag la det här för att nån snabbt skulle se det och kunna flytta på det...

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
316977
April 21, 2003 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: Min fanclub klarar max tre-fyra medlemmar till, sen är signaturen helt slut 🙁

Använd mindre storlek på texten.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
317063
April 21, 2003 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Det saknas 3-4 bokstäver på min dröm signatur.. laugh

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
317305
April 21, 2003 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

What about min då?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 469
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL