May 1, 2008
håller med infa helt, tycker det är helt onödigt ofta trådar "bumpas". jag menar, hur mycket plats tar ETT till inlägg på tre rader? det är ju inte precis så att hela sidan går i backen för ETT j*vla inlägg "för mycket".
oh visst visst, Delph1 du kommer svara: "Det börjar med ett inlägg...."
Visst, det hela är en bedömningsfråga men att dömma så hårt för att man inte har rum på servern för ett par extra inlägg i olika trådar så ska man enligt min mening inte låta alla MEDLEMMAR drabbas, då kan man hellre lägga ner...
P.S. hela sidan är väll till för oss MEDLEMMAR eller?
January 7, 2006
sebbe_theo: Det har ingenting med servern att göra. Det handlar om att nya trådar ska vara överst i listan med trådar, och att folk inte ska skriva en massa inlägg för att hela tiden vara överst. Om bumpning varit tillåtet, är risken stor att det skulle spammas en hel del, och det är nog ingen som vill ha det så i K&S.
December 6, 2006
Delph1 wrote: OK, en motfråga då: Hur skulle ni vilja att regeln såg ut?
//Andreas
Undrar det samma.. det är alltid en defintionsfråga om när en tråd ska låsas.
Även om en tråd kommer låsas kommer det fortsätta att gnällas.
Fortsätt som ni gör.. ser inget fel i det.
May 1, 2008
Jag har som sagt inget emot regeln, problemet är att det låses för ofta och för lätt och utan att det finns grund till låsning.
I många fall som jag har upplevt så är det relevant och viktig info som någon "moderator" antagligen har något emot, kan inte komma på annan förklaring, tyvärr...
Jag tror att ni säkert kan se i vilka sammanhang ni kan vara lite "mjukare" i bedömningen och i vilka ni inte ska vara det...
January 7, 2006
Snorch wrote: Vidhåller fortfarande att det är totalt onödigt att bumpa trådar när ni låser dem på begäran. Hulto är väldigt "duktig" på det. Delph1 hade ju ett bra förslag på vad man kan göra istället...
Tack?
Tycker nog att du ska prata om riktlinjer för hur det ska skötas istället för att ge "beröm" till en moderator som gör som de flesta andra.
March 14, 2001
Hulto wrote: Tack?
Tycker nog att du ska prata om riktlinjer för hur det ska skötas istället för att ge "beröm" till en moderator som gör som de flesta andra.
Nej det är ingen kritik eller negativ på så sätt, tog bara ditt namn som det första jag såg i låsta trådar i K&S, sen kan det ju vara så att du är mer aktiv där skulle jag tro. 😉
Riktlinjer, jepp det kan jag, precis som Delph1 föreslog så kan man editera inlägget där begäran görs, på så vis bumpas inte tråden.
För det är faktiskt lite dubbla budskap att låsa trådar för bumpning, för att sekunden senare bumpa upp en tråd för att den låses på begäran.
Nej men detta bör ni ju kunna disskutera med varandra om hur det kan göras, jag vill bara att det blir bättre, och det blir det säkert. 🙂
2 Guest(s)