Angående bumbning..|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Angående bumbning..
Darkstormz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 16, 2003 - 10:22 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker att "bumbning" börjar bli ett större problem här.
Anser att något måste göras. Förstår liksom inte varför man skriver massa värdelösa inlägg som inte har någon mening. Typ t.ex..

"ingen?"
"Kom igen nu då"
"ingen som vet?"

Alltså det är väl bara kolla på hur många views det har varit. Man svarar juh om man kan.

Rösta gärna 🙂
Skriv gärna ideér och tankar också om detta...
Motivera gärna varför/varför inte

CyriQ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1190
272597
February 16, 2003 - 10:27 am
sp_Permalink sp_Print

Bumpning till en viss del tyer jag är ok. Ibland när ingen svarar så försvinner inlägget o de som kan svara på det ser det inte. Bumpning är bättre än nya inlägg tycker jag. Inom rimliga gränser, typ 4-5st bumpningar är för mycket. 3st tyer jag är ok.....

Darkstormz
Kommer du hit ofta?
Medlem
272599
February 16, 2003 - 10:31 am
sp_Permalink sp_Print

CyriQ wrote: Bumpning till en viss del tyer jag är ok. Ibland när ingen svarar så försvinner inlägget o de som kan svara på det ser det inte. Bumpning är bättre än nya inlägg tycker jag. Inom rimliga gränser, typ 4-5st bumpningar är för mycket. 3st tyer jag är ok.....

Det försvinner väl direkt inte? Hoppar väl bara till sida 2 t.ex.
Själv sitter jag och kollar trådar bak till sida 10 ibland. För att se lite hur det ser ut...
Bumbningen kan väl vara tillåten om man skriver något vettigt, eller lägger till något man missade att skriva när man skrev förra gången.

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
272655
February 16, 2003 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Röstade på att det inte ska förbjudas.

Jag svarar inte på många inlägg här på forumet, även om jag KAN skriva i de flesta trådar. Så är det säkert med många andra och därför försvinner inlägg lätt till sida 2 där ingen tittar.

Darkstormz
Kommer du hit ofta?
Medlem
272869
February 16, 2003 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Tydligen rätt jämnt i omröstningen..
Dags att bumpa tråden då

*bump bump..* (se om d verkligen är så acceptabelt..) *Vill vara överst*

Darkstormz
Kommer du hit ofta?
Medlem
273053
February 16, 2003 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

*bump bump..*

2:a gången nu..
fortsätt rösta.. kommentarer tack!

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
273099
February 16, 2003 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

DarkStormZ wrote: *bump bump..*

Skillnad på bump och bump. Den bumpning du håller på med bör vara förbjuden. Men inte sån man använder om man inte fått svar när tråden lagt sig på sida 2.

Darkstormz
Kommer du hit ofta?
Medlem
273132
February 16, 2003 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Mathias wrote: [quote=DarkStormZ]*bump bump..*

Skillnad på bump och bump. Den bumpning du håller på med bör vara förbjuden. Men inte sån man använder om man inte fått svar när tråden lagt sig på sida 2.

den ligger juh fortfarande kvar juh, men på sida 2 istället. Så den är juh kvar i forumet. Då är det fortfarande onödigt att bumpa..

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
273485
February 17, 2003 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är redan förbjudet med "bumpning" av denna typen:

*bump bump..*

Får man inte svar i sin tråd beror det på att ingen kan/vill svara. Om man då skriver nåt som inte är vettigt för att tråden ska hamna högre upp i forumet så är det nästan garanterat att man inte får svar. Jag själv skriver ganska mycket här på NH och svarar och hjälper gärna till när jag kan, och det händer ju ibland att jag kan ge svar. Men om jag av någon anledning blir irriterad på tråden, det kan bero på hur den är skriven osv, och om den är "bumpad" så svarar jag inte. Jag tror de flesta seriösa användare av ett forum tycker likadant.

Darkstormz
Kommer du hit ofta?
Medlem
273556
February 17, 2003 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Iceman wrote: Det är redan förbjudet med "bumpning" av denna typen:

*bump bump..*

Får man inte svar i sin tråd beror det på att ingen kan/vill svara. Om man då skriver nåt som inte är vettigt för att tråden ska hamna högre upp i forumet så är det nästan garanterat att man inte får svar. Jag själv skriver ganska mycket här på NH och svarar och hjälper gärna till när jag kan, och det händer ju ibland att jag kan ge svar. Men om jag av någon anledning blir irriterad på tråden, det kan bero på hur den är skriven osv, och om den är "bumpad" så svarar jag inte. Jag tror de flesta seriösa användare av ett forum tycker likadant.

kloka ord 😛 Men tycker iaf att ngt borde göras.
Ska sluta bumpa denna tråd nu iaf. Får se hur det blir i framtiden nu då..

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
274184
February 18, 2003 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag anser att mina trådar behöver bumpas så lägger jag till en fråga till, istället för att bara bumpa.

"jo, förresten, hur funkar det om man...."

🙂

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
275976
February 22, 2003 - 1:06 am
sp_Permalink sp_Print

bump

(min kassa natthumor. gah in M knapp glappar.)

men jag kan tillägga det att jag har iaf för mig att det stog nått i reglerna att bumpning inte är tillåtet, men ingen bryr ju sig =)
slappt e bra wink

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
276297
February 22, 2003 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: bump

men jag kan tilläga det att jag har iaf för mig att det stog nått i reglerna att bumpning inte är tillåtet, men ingen bryr ju sig =)
slappt e bra wink

Visst bryr vi oss...

Det är bäst att du bättrar på ditt beteende i forumet illa kvickt.

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
278321
February 26, 2003 - 3:19 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Mind]bump

men jag kan tilläga det att jag har iaf för mig att det stog nått i reglerna att bumpning inte är tillåtet, men ingen bryr ju sig =)
slappt e bra wink

Visst bryr vi oss...

Det här är ju löjligt, eftersom dom flesta bara tittar på den första sidan (närmare 70%), vilket gör att många frågor försvinner, dessutom är det bättre att dra fram tråden istället för att skapa en ny, varje gång en fråga diskuteras, skapas en ny tråd varje gång så drar det extrema krafter på systemet och slöar ner servern.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
285737
March 9, 2003 - 11:20 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Mind]bump

slappt e bra wink

Visst bryr vi oss...

RELAX

helt klart mkt bättre o dra fram en äldre tråd än att skapa en ny med samma innehåll.

YemanCool
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1301
286876
March 11, 2003 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Nja.. jag kan tycka de är lite störande.. iaf jag burkar inte svara på trådar som ingen annan besvarat på mer än en vecka även om jag skulle kunna sticka in med något klokt av den anledningen att probelmet vid de laget ofta är bortglömt eller löst då.
Jag tycker nog "bumpning" borde tas hårdare genom tex låsning av tåden och någonform av bestraffning på folk som gör det ofta.
Sen kom någon och sa något om belastning på servern och då är min fråga varför spara alla gammla trådar som är hur gamla som hälst, vore de inte bra att tex sätta en gräns att efter tex. 10-onde sidan försvinner alla tådar får gott.
Desstom har jag under tiden här i forumet sätt en hel del folk som dragit upp gamla tådar och fått en hel del sura komentarer över sig för det.
Vill man har svar på någon fråga tycker jag iaf det är bättre att man skapar en ny tråd, la även min röst på att bumpning borde förbjudas.

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
287707
March 12, 2003 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

**************Viktigt! Läs Detta!**************

Jag har kollat på det här med bumping rent juridiskt, vilket innebär att om bumping vore förbjudet så skulle meningen med att ha ett forum vara totalt bortkastat. Rent juridiskt så är alla inlägg mer än en gång per person bumping. Men det är totalt omöjligt eftersom alla inlägg efter det första innebär att det skulle bli bumping.

Det här kan påvisas med följande:

Monolog = Ett uttalande av en person.
Röst = Ett uttalande av en person i en viss fråga vid ett visst tillfälle, enbart en gång, däremot får vem som helst uttala sig.
Dialog = En diskussion mellan minst två personer som med flera meningar vid flera tillfällen försöker att övertyga varandra. En dialog är tvungen för att få demokrati.

Om man inte tillåter bumping så har man inte ett forum, snarare en mängd påståenden utan värde.

Den bästa lösningen på detta, som dessutom bevarar det vi säger, men ändå slipper en massa gamla lösningar, är att helt enkel bevara meddelandet, men om tråden inte besvarats på 60 dagar så låses tråden automatiskt. Det gör att det inte går att svara på alltför gamla trådar, men dom går fortfarande att läsa.

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
577347
March 23, 2004 - 1:39 am
sp_Permalink sp_Print

Jo, folk bumpar trådar oftare o oftare.....blir så trött på sånt beteende.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
577357
March 23, 2004 - 2:16 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker det beror fullt på vilken forums del de bumpas i.

Som denna tråd tycker jag ska vara förbjuden.
Men om det är t.ex. köp&sälj delen så är det ingen som svara på annonsen så ska man kunna bumpa så det kanske kan komma nån som ör intresserad av varan dagen efter.

Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1494
577473
March 23, 2004 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att det är okej att bumpa om man har något problem med datorn och att tråden ligger längst ned på sid 1 eller 2. Jag tycker däremot att det inte är okej att bumpa trådar i allmänt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 395
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL