September 26, 2003
Hej!
Jag tycker också att det är en lite konstig policy när det gäller förbud mot animerade avatarer. Orsaken till att jag tycker så är inte att jag generellt tycker att det borde vara tillåtet på alla forum på nätet. Det finns ju lite olika profiler och stämmningar på olika ställen. En del ställen vill ju vara lite mer vuxet vilket då brukar synas på designen och att alla animationer år otillåtna. På tex MacWorlds forum som i allra högsta grad är ett seriöst ställe med högre medelålder än här så är det tillåtet med Animerade Avatarer men inte alls tillåtet med bilder i signaturfilerna vilket jag anser stör mer än animerade Avatarer. Det som står till höger om en text upplevs inte som störande vad avser läsbarhet åtminstonde inte enligt forskare på området. Det som står under respektive över en text kan dock inverka störande på läsbarheten.
Jag tycker således att animerade Avatarer borde vara tillåtna men ej bilder i signaturfilen om något förbud måste finnas. Men helst så borde båda vara tillåtet.
Detta ställe upplever jag har rätt så högt i tak då borde även Animerade Avatarer vara tillåtna.
September 26, 2003
Coore wrote: Animerade avatarer kommer aldrig bli tillåtet... att ha något som rör sig hela tiden när man läser är riktigt jobbigt.
Word Gueno...
Hej!
Men hur kommer det sig att denna policy är så olika på olika forum?
Personligen tycker jag att animerade objekt som ej är allt för flashiga och snabba kan vara ett estetiskt tillägg. Det finns vissa som klagar på att det är störande men uppenbarligen så tycker inte alla det för då skulle ju det här med animerade Avatarer vara helt föbjudet på nästan samtliga forum precis som att skriva helt med stora bokstäver har blivit vilket de flesta finner störande med rätta men animerade Avatarer gillar många och andra gillar det inte.
Intressant att allas hjärnor fungerar och reagerar på så olika sätt när dte gäller läsning. För min del när jag kommer till en sida så registrerar jag först designen och grafiska element och bedömer dessa sedan så dyker jag ner i texten på sidanoch börjar läsa och när jag gör det så märker jag knappt av någonting annat utan är väldigt fokuserad på just texten. Så animerade Avatarer stör mig ej som sagt!.
Men om många andra uppfattar det som störande så kanske man måste visa hänsyn så att dessa skall få det lättare att läsa texten.
June 20, 2002
vi har till och med haft uppe en omröstning om detta...
majoriteten ville inte ha det, och tillsammans med det faktum att moderatorer och ägare inte heller vill så kan vi nog kort sagt säga att det inte kommer hända inom den närmsta framtiden...
Personligen tycker jag att det signaturbild stör mer... avatar bryr jag mig inte så speciellt mycket om ifall den är animerad med den storlek den har på detta ställe...
1 Guest(s)