Animerade avatarer|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Animerade avatarer
Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 19, 2003 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför får man inte använda animerade avatarer? Det görs ju på många andra forum..

Bara undrar. :bok:

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
439969
October 19, 2003 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

lätt att bli störd av dom när man läser, precis som den lite smått iriterande Corsair bannern som blinkar och jobbar sig.

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
439998
October 20, 2003 - 12:33 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: lätt att bli störd av dom när man läser, precis som den lite smått iriterande Corsair bannern som blinkar och jobbar sig.

eller hur.. det blir lätt så att ögonen vill "hoppa" dit och då blir man störd..

spartacus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
440009
October 20, 2003 - 1:31 am
sp_Permalink sp_Print

Varför vill man ens ha animerade avatarer?

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
440065
October 20, 2003 - 6:28 am
sp_Permalink sp_Print

regler är regler om en vill ha då vill alla ha sen kanske några tar några riktigt störande så strunt i animerade det behövs inte.

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
440183
October 20, 2003 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det är grymt med animerade.. jaja.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
453523
November 8, 2003 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Det e ju bara att trycka på STOPP i browsern så stannar ju alla anumationer.. alltså om det e gif filer..=) inte Flash..

Joakim Ågren
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 66
453737
November 8, 2003 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Jag tycker också att det är en lite konstig policy när det gäller förbud mot animerade avatarer. Orsaken till att jag tycker så är inte att jag generellt tycker att det borde vara tillåtet på alla forum på nätet. Det finns ju lite olika profiler och stämmningar på olika ställen. En del ställen vill ju vara lite mer vuxet vilket då brukar synas på designen och att alla animationer år otillåtna. På tex MacWorlds forum som i allra högsta grad är ett seriöst ställe med högre medelålder än här så är det tillåtet med Animerade Avatarer men inte alls tillåtet med bilder i signaturfilerna vilket jag anser stör mer än animerade Avatarer. Det som står till höger om en text upplevs inte som störande vad avser läsbarhet åtminstonde inte enligt forskare på området. Det som står under respektive över en text kan dock inverka störande på läsbarheten.

Jag tycker således att animerade Avatarer borde vara tillåtna men ej bilder i signaturfilen om något förbud måste finnas. Men helst så borde båda vara tillåtet.

Detta ställe upplever jag har rätt så högt i tak då borde även Animerade Avatarer vara tillåtna.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
453824
November 8, 2003 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

EN ANIMERAD AVATAR ÄR SOM OM ALLA SKULLE HA CAPS LOCK PÅ HELA TIDEN, DET ÄR LIKSOM STÖRANDE. 🙄

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
453969
November 9, 2003 - 2:05 am
sp_Permalink sp_Print

Animerade avatarer kommer aldrig bli tillåtet... att ha något som rör sig hela tiden när man läser är riktigt jobbigt.

Word Gueno...

Hogan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1577
453986
November 9, 2003 - 3:47 am
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: EN ANIMERAD AVATAR ÄR SOM OM ALLA SKULLE HA CAPS LOCK PÅ HELA TIDEN, DET ÄR LIKSOM STÖRANDE. 🙄

Oooh yes!!

Joakim Ågren
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 66
453995
November 9, 2003 - 5:07 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Animerade avatarer kommer aldrig bli tillåtet... att ha något som rör sig hela tiden när man läser är riktigt jobbigt.

Word Gueno...

Hej!

Men hur kommer det sig att denna policy är så olika på olika forum?

Personligen tycker jag att animerade objekt som ej är allt för flashiga och snabba kan vara ett estetiskt tillägg. Det finns vissa som klagar på att det är störande men uppenbarligen så tycker inte alla det för då skulle ju det här med animerade Avatarer vara helt föbjudet på nästan samtliga forum precis som att skriva helt med stora bokstäver har blivit vilket de flesta finner störande med rätta men animerade Avatarer gillar många och andra gillar det inte.

Intressant att allas hjärnor fungerar och reagerar på så olika sätt när dte gäller läsning. För min del när jag kommer till en sida så registrerar jag först designen och grafiska element och bedömer dessa sedan så dyker jag ner i texten på sidanoch börjar läsa och när jag gör det så märker jag knappt av någonting annat utan är väldigt fokuserad på just texten. Så animerade Avatarer stör mig ej som sagt!.

Men om många andra uppfattar det som störande så kanske man måste visa hänsyn så att dessa skall få det lättare att läsa texten.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
455734
November 10, 2003 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

vi har till och med haft uppe en omröstning om detta...
majoriteten ville inte ha det, och tillsammans med det faktum att moderatorer och ägare inte heller vill så kan vi nog kort sagt säga att det inte kommer hända inom den närmsta framtiden...

Personligen tycker jag att det signaturbild stör mer... avatar bryr jag mig inte så speciellt mycket om ifall den är animerad med den storlek den har på detta ställe...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 348
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL