December 24, 2002
Är det bara jag som tycker lenovo och komplett annonserna är jätte störande?
Av flera anledningar.
Dels är de av olika storlek vilket kan upplevas störande för ögat och dels för att de är alldeless för stora.
Varför inte utnyttja bredden istället för höjden som det var tidigare?
Edti: Självklart ska det annonseras i forumet, men riktlingerna för annonser ska väl vara satta så att inte forumets layout förstörs?
May 1, 2005
För min laptop med upplösning 1366*768 så är nya reklamstorleken DÖDEN! Sjukt störande att man måste regelmässigt trycka på (Fn+)Page Down eller scrolla neråt vid varje enskilt sidbesök för att ens få fram sidan egentligen.
[Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]
:banghead:
December 24, 2002
Delph1 wrote: Just dessa har jag kanske inte svarat på.
Anledningen till att de har de här formaten är att de format vi normalt har är förlegade och företag vill inte använda dom längre. Det är inget vi kan styra så mycket, tyvärr.
//Andreas
Förlegat? Det verkar som om ni hat stora svårigheter på att få in annonsörer.
Jag jobbar med att köpa banners på olika webplatser och har ALDRIG varit med om att det är JAG som bestämmer formatet. Man får en spec av siten som man sedan får gå efter.
Tyvärr är det också så att det inte finns någon standard. Så det gäller att ha en annons som lätt kan anpassas.
I slutändan är det ni som förlorar på detta och det kan till och med vara "badwill" för annonsörerna. Dvs, vi besökare bygger upp ett "hat" mot annonsörerna för att annonserna är utformade som de är.
Okej, jag ska vara lite kreativ också. Inte bara klaga.
Jag förstår att ni måste ha annonsörer. Jag är absolut inte en av dem som tycker att ni ska ta bort alla annonser.
Varför inte utnyttja vänsterkanten som mängder av andra siter? Samt ha komplett annonsen där den är tänkt att vara - mitt i. Den ska vara mellan 2 artiklar som ni har på framsidan. I detta fall kan ni placera 2st bredvid varandra mellan "Projektloggar" och "Nätverk" på forumets huvudsida. Och vart 5:e inlägg i tråden?
Jag vet att detta antagligen skulle generera en massa klagomål. Men det är bättre att ha det så, än att man måste scrolla det första man gör på _alla_ sidor i forumet.
November 27, 2003
jonte_power wrote: Förlegat? Det verkar som om ni hat stora svårigheter på att få in annonsörer.
Jag jobbar med att köpa banners på olika webplatser och har ALDRIG varit med om att det är JAG som bestämmer formatet. Man får en spec av siten som man sedan får gå efter.
Det stämmer.
Tyvärr är det också så att det inte finns någon standard. Så det gäller att ha en annons som lätt kan anpassas.
Det stämmer inte. Det finns många standardmått och vad vi märker så går marknaden ifrån de smala och långa till de fyrkantiga och knubbiga. VI måste därför ta in dom i vår repertoar eftersom våra klienter oftast vill ha sådana.
I slutändan är det ni som förlorar på detta och det kan till och med vara "badwill" för annonsörerna. Dvs, vi besökare bygger upp ett "hat" mot annonsörerna för att annonserna är utformade som de är.
Fullt medveten om detta, men jag säljer inte annonser själv. Däremot för jag vidare de klagomål som jag har för från er, och ibland mina egna. Battlefield-annonsen med den där jävla burken till exempel förde jag fram många gånger om att ingen vill någonsin se igen.
Det är knappast optimalt att försöka passa in nya annonsformat för platser avsedda för andra storlekar, men om nu våra klienter helst vill använda andra format måste vi följa med.
Okej, jag ska vara lite kreativ också. Inte bara klaga.
Jag förstår att ni måste ha annonsörer. Jag är absolut inte en av dem som tycker att ni ska ta bort alla annonser.
Varför inte utnyttja vänsterkanten som mängder av andra siter? Samt ha komplett annonsen där den är tänkt att vara - mitt i. Den ska vara mellan 2 artiklar som ni har på framsidan. I detta fall kan ni placera 2st bredvid varandra mellan "Projektloggar" och "Nätverk" på forumets huvudsida. Och vart 5:e inlägg i tråden?Jag vet att detta antagligen skulle generera en massa klagomål. Men det är bättre att ha det så, än att man måste scrolla det första man gör på _alla_ sidor i forumet.
Det är inte helt lätt att införa nya annonsplatser. Det kräver en del kodande och annat, vilket är svårt att finna tid för.
//Andreas
December 24, 2002
Delph1, tack för ditt svar.
Jag är fullt medveten om att tiden inte alltid räcker till. speciellt för att icke vinstrdrivande project (vilket jag antar att NH inte är).
Vi medlemmar uppskattar de ni gör, enormt mycket. Tyvärr är jag ingen PHP-GURU så jag kan inte erbjuda mig att hjälpa till..
November 27, 2003
Ett svar är väl det minsta ni kan få.
Det är nog inte orimligt att anta att det är en anpassning, men att andra saker kommer justeras med.
Jag har som sagt inget direkt med annonseringen att göra. Formatet på Komplett-bannern är ju inte helt galet heller, bara lite högre och lite smalare.
//Andreas
1 Guest(s)