Annonserna högst upp!|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Annonserna högst upp!
jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 22, 2008 - 8:28 am
sp_Permalink sp_Print

Är det bara jag som tycker lenovo och komplett annonserna är jätte störande?

Av flera anledningar.
Dels är de av olika storlek vilket kan upplevas störande för ögat och dels för att de är alldeless för stora.

Varför inte utnyttja bredden istället för höjden som det var tidigare?

Edti: Självklart ska det annonseras i forumet, men riktlingerna för annonser ska väl vara satta så att inte forumets layout förstörs?

Templar-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
1205917
October 22, 2008 - 9:26 am
sp_Permalink sp_Print

Jo precis, annonser ska utnyttja bredden och inte höjden...
iofs är det ju en bra grej av lenovo som gjort en annons vi stör oss på dvs ser 🙂

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1205942
October 22, 2008 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns en god orsak till att dessa annonser ser ut som de gör. Delph1 har redan svarat varför annonserna
har den storleken i en annan trdå, om jag inte minns fel.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1205953
October 22, 2008 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Just dessa har jag kanske inte svarat på.

Anledningen till att de har de här formaten är att de format vi normalt har är förlegade och företag vill inte använda dom längre. Det är inget vi kan styra så mycket, tyvärr.

//Andreas

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
1206108
October 24, 2008 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

För min laptop med upplösning 1366*768 så är nya reklamstorleken DÖDEN! Sjukt störande att man måste regelmässigt trycka på (Fn+)Page Down eller scrolla neråt vid varje enskilt sidbesök för att ens få fram sidan egentligen.

[Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]

:banghead:

jonte_power
Member
Medlem
1206144
October 24, 2008 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Just dessa har jag kanske inte svarat på.

Anledningen till att de har de här formaten är att de format vi normalt har är förlegade och företag vill inte använda dom längre. Det är inget vi kan styra så mycket, tyvärr.

//Andreas

Förlegat? Det verkar som om ni hat stora svårigheter på att få in annonsörer.
Jag jobbar med att köpa banners på olika webplatser och har ALDRIG varit med om att det är JAG som bestämmer formatet. Man får en spec av siten som man sedan får gå efter.

Tyvärr är det också så att det inte finns någon standard. Så det gäller att ha en annons som lätt kan anpassas.

I slutändan är det ni som förlorar på detta och det kan till och med vara "badwill" för annonsörerna. Dvs, vi besökare bygger upp ett "hat" mot annonsörerna för att annonserna är utformade som de är.

Okej, jag ska vara lite kreativ också. Inte bara klaga.
Jag förstår att ni måste ha annonsörer. Jag är absolut inte en av dem som tycker att ni ska ta bort alla annonser.
Varför inte utnyttja vänsterkanten som mängder av andra siter? Samt ha komplett annonsen där den är tänkt att vara - mitt i. Den ska vara mellan 2 artiklar som ni har på framsidan. I detta fall kan ni placera 2st bredvid varandra mellan "Projektloggar" och "Nätverk" på forumets huvudsida. Och vart 5:e inlägg i tråden?

Jag vet att detta antagligen skulle generera en massa klagomål. Men det är bättre att ha det så, än att man måste scrolla det första man gör på _alla_ sidor i forumet.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1206146
October 24, 2008 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker som ovanstående.. ni förlorar bara på att ha annonserna så som ni har det högst upp.

Vad gör annonserna för verkan om folk väljer att inte ens besöka sidan längre ? =)

Andreas Galistel
Member
Medlem
1206174
October 25, 2008 - 7:42 am
sp_Permalink sp_Print

jonte_power wrote: Förlegat? Det verkar som om ni hat stora svårigheter på att få in annonsörer.
Jag jobbar med att köpa banners på olika webplatser och har ALDRIG varit med om att det är JAG som bestämmer formatet. Man får en spec av siten som man sedan får gå efter.

Det stämmer.

Tyvärr är det också så att det inte finns någon standard. Så det gäller att ha en annons som lätt kan anpassas.

Det stämmer inte. Det finns många standardmått och vad vi märker så går marknaden ifrån de smala och långa till de fyrkantiga och knubbiga. VI måste därför ta in dom i vår repertoar eftersom våra klienter oftast vill ha sådana.

I slutändan är det ni som förlorar på detta och det kan till och med vara "badwill" för annonsörerna. Dvs, vi besökare bygger upp ett "hat" mot annonsörerna för att annonserna är utformade som de är.

Fullt medveten om detta, men jag säljer inte annonser själv. Däremot för jag vidare de klagomål som jag har för från er, och ibland mina egna. Battlefield-annonsen med den där jävla burken till exempel förde jag fram många gånger om att ingen vill någonsin se igen.

Det är knappast optimalt att försöka passa in nya annonsformat för platser avsedda för andra storlekar, men om nu våra klienter helst vill använda andra format måste vi följa med.

Okej, jag ska vara lite kreativ också. Inte bara klaga.
Jag förstår att ni måste ha annonsörer. Jag är absolut inte en av dem som tycker att ni ska ta bort alla annonser.
Varför inte utnyttja vänsterkanten som mängder av andra siter? Samt ha komplett annonsen där den är tänkt att vara - mitt i. Den ska vara mellan 2 artiklar som ni har på framsidan. I detta fall kan ni placera 2st bredvid varandra mellan "Projektloggar" och "Nätverk" på forumets huvudsida. Och vart 5:e inlägg i tråden?

Jag vet att detta antagligen skulle generera en massa klagomål. Men det är bättre att ha det så, än att man måste scrolla det första man gör på _alla_ sidor i forumet.

Det är inte helt lätt att införa nya annonsplatser. Det kräver en del kodande och annat, vilket är svårt att finna tid för.

//Andreas

jonte_power
Member
Medlem
1206211
October 25, 2008 - 12:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1, tack för ditt svar.
Jag är fullt medveten om att tiden inte alltid räcker till. speciellt för att icke vinstrdrivande project (vilket jag antar att NH inte är).

Vi medlemmar uppskattar de ni gör, enormt mycket. Tyvärr är jag ingen PHP-GURU så jag kan inte erbjuda mig att hjälpa till..

Andreas Galistel
Member
Medlem
1206215
October 25, 2008 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett svar är väl det minsta ni kan få.

Det är nog inte orimligt att anta att det är en anpassning, men att andra saker kommer justeras med.

Jag har som sagt inget direkt med annonseringen att göra. Formatet på Komplett-bannern är ju inte helt galet heller, bara lite högre och lite smalare.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 609
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL