Artikel om tillverkarnas support|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Artikel om tillverkarnas support
Sanca
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 308
Member Since:
December 5, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 27, 2004 - 11:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle tycka att det vore intressant att se en artikel där ni jämför och bedömer supporten för en privat person hos olika tillverkare.
Jag hade själv mycket svårt att få svar ifrån ASUS om några frågor. Och de ska tydligen vara en av de bättre när det gäller support.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
524778
January 28, 2004 - 1:08 am
sp_Permalink sp_Print

Sanca wrote: Jag skulle tycka att det vore intressant att se en artikel där ni jämför och bedömer supporten för en privat person hos olika tillverkare.
Jag hade själv mycket svårt att få svar ifrån ASUS om några frågor. Och de ska tydligen vara en av de bättre när det gäller support.

ASUS brukar alltid få sämst betyg i Anandtechs tester.
Vi har funderat på att göra en liknande undersökning själva.

Vi skrev också en artikel om Creatives, som i alla fall jag anser vara, ypperliga support.
Har varit i kontakt med den både som privatperson och skribent och båda gångerna har det varit vänligt bemötande och "blixtsnabba" åtgärder.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
Member Since:
January 23, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
524781
January 28, 2004 - 1:16 am
sp_Permalink sp_Print

Creative är snabba men kompetensen tål å diskuteras.
I alla fall efter min senaste kontakt med dem 👿 :arg:

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
524798
January 28, 2004 - 1:54 am
sp_Permalink sp_Print

Steel wrote: Creative är snabba men kompetensen tål å diskuteras.
I alla fall efter min senaste kontakt med dem 👿 :arg:

Beror ju på vad du menar, ingen tech support i världen är bemannad av en hord datornördar som kan all hårdvara och mjukvara utan och innan.
Dock brukar ju många (också Creative) ha en liten expertpanel med "datornördar" som får ta hand om de lite klurigare sakerna. 🙂

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
Member Since:
January 23, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
524862
January 28, 2004 - 8:31 am
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=Steel]Creative är snabba men kompetensen tål å diskuteras.
I alla fall efter min senaste kontakt med dem 👿 :arg:

Beror ju på vad du menar, ingen tech support i världen är bemannad av en hord datornördar som kan all hårdvara och mjukvara utan och innan.
Dock brukar ju många (också Creative) ha en liten expertpanel med "datornördar" som får ta hand om de lite klurigare sakerna. 🙂

I augusti så köpte jag ett sånt här till mitt SB Live! 5.1.
Sen i december så blev jag sugen på att köpa ett nytt 24-bitars ljudkort med Advanced HD men jag ville ju kunna använda mitt extrakort som jag hade redan.
Jag maila Creative, hittade inte info om kortet på deras europeiska sida, och de sa att det fungerar upp till och med Audigy men inte med Audigy 2.
I vilket fall som helst så köpte jag ändå inget ljudkort då, hade inte råd.

Sen nu för tre veckor sedan så blev jag sugen igen, tittade på Audigy ES och Audigy LS, därför att de skulle ju funka med mitt extrakort.
Där var ju en prisskillnad på dem och jag visste inte vad som var skillnaden på ES och LS, så jag ringde till Creatives svenska support och frågade.
När jag ringde och frågade det så tänkte jag att jag frågar om mitt extrakort en gång till för att vara säker.
Fick då till svar att JA, det ska fungera ihop.
Köpte ett Audigy LS, satte det i burken och skulle koppla in mitt extrakort.
Men nej, det skulle jag inte, för kabeln som skulle sitta emellan passade inte på det nya ljudkortet.

Mailade Creative igen om det, och får då till svar att de två korten inte passar ihop, har sedan förklarat för dem att de har sagt att de ska fungera ihop och när de inte gör det så tycker jag att de borde ge mig ersättning på något vis.
Något som inte är aktuellt enligt dem utan de tycker jag ska lämna tillbaka mitt nya ljudkort där jag köpte det.
Vilket innebär att jag skulle montera ur det ur lådan, förpacka det i en kartong, skicka till komplett, betala frakten en gång till och vara tillbaka på ruta ett med mitt gamla ljudkort som jag dessutom måste ta tillbaka från en polare jag sålt det till.

Det är inte summan i sig, extrakortet kostade bara 200 kr, men det är principen, att de så enormt mycket vägrar ge mig någon kompensation mer än att jag kan lämna tillbaka mitt nya ljudkort.
Jag vill ju inte lämna tillbaka det, hade jag inte velat ha funktionerna på det så hade jag inte köpt det från första början.

Är lite less på Creatives hantering av hela detta ärendet. 👿

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 527
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL