December 5, 2003
Jag skulle tycka att det vore intressant att se en artikel där ni jämför och bedömer supporten för en privat person hos olika tillverkare.
Jag hade själv mycket svårt att få svar ifrån ASUS om några frågor. Och de ska tydligen vara en av de bättre när det gäller support.
November 29, 2001
Sanca wrote: Jag skulle tycka att det vore intressant att se en artikel där ni jämför och bedömer supporten för en privat person hos olika tillverkare.
Jag hade själv mycket svårt att få svar ifrån ASUS om några frågor. Och de ska tydligen vara en av de bättre när det gäller support.
ASUS brukar alltid få sämst betyg i Anandtechs tester.
Vi har funderat på att göra en liknande undersökning själva.
Vi skrev också en artikel om Creatives, som i alla fall jag anser vara, ypperliga support.
Har varit i kontakt med den både som privatperson och skribent och båda gångerna har det varit vänligt bemötande och "blixtsnabba" åtgärder.
November 29, 2001
Steel wrote: Creative är snabba men kompetensen tål å diskuteras.
I alla fall efter min senaste kontakt med dem 👿 :arg:
Beror ju på vad du menar, ingen tech support i världen är bemannad av en hord datornördar som kan all hårdvara och mjukvara utan och innan.
Dock brukar ju många (också Creative) ha en liten expertpanel med "datornördar" som får ta hand om de lite klurigare sakerna. 🙂
January 23, 2002
UndaC wrote: [quote=Steel]Creative är snabba men kompetensen tål å diskuteras.
I alla fall efter min senaste kontakt med dem 👿 :arg:
Beror ju på vad du menar, ingen tech support i världen är bemannad av en hord datornördar som kan all hårdvara och mjukvara utan och innan.
Dock brukar ju många (också Creative) ha en liten expertpanel med "datornördar" som får ta hand om de lite klurigare sakerna. 🙂
I augusti så köpte jag ett sånt här till mitt SB Live! 5.1.
Sen i december så blev jag sugen på att köpa ett nytt 24-bitars ljudkort med Advanced HD men jag ville ju kunna använda mitt extrakort som jag hade redan.
Jag maila Creative, hittade inte info om kortet på deras europeiska sida, och de sa att det fungerar upp till och med Audigy men inte med Audigy 2.
I vilket fall som helst så köpte jag ändå inget ljudkort då, hade inte råd.
Sen nu för tre veckor sedan så blev jag sugen igen, tittade på Audigy ES och Audigy LS, därför att de skulle ju funka med mitt extrakort.
Där var ju en prisskillnad på dem och jag visste inte vad som var skillnaden på ES och LS, så jag ringde till Creatives svenska support och frågade.
När jag ringde och frågade det så tänkte jag att jag frågar om mitt extrakort en gång till för att vara säker.
Fick då till svar att JA, det ska fungera ihop.
Köpte ett Audigy LS, satte det i burken och skulle koppla in mitt extrakort.
Men nej, det skulle jag inte, för kabeln som skulle sitta emellan passade inte på det nya ljudkortet.
Mailade Creative igen om det, och får då till svar att de två korten inte passar ihop, har sedan förklarat för dem att de har sagt att de ska fungera ihop och när de inte gör det så tycker jag att de borde ge mig ersättning på något vis.
Något som inte är aktuellt enligt dem utan de tycker jag ska lämna tillbaka mitt nya ljudkort där jag köpte det.
Vilket innebär att jag skulle montera ur det ur lådan, förpacka det i en kartong, skicka till komplett, betala frakten en gång till och vara tillbaka på ruta ett med mitt gamla ljudkort som jag dessutom måste ta tillbaka från en polare jag sålt det till.
Det är inte summan i sig, extrakortet kostade bara 200 kr, men det är principen, att de så enormt mycket vägrar ge mig någon kompensation mer än att jag kan lämna tillbaka mitt nya ljudkort.
Jag vill ju inte lämna tillbaka det, hade jag inte velat ha funktionerna på det så hade jag inte köpt det från första början.
Är lite less på Creatives hantering av hela detta ärendet. 👿
1 Guest(s)