Banning på delforum|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Banning på delforum
NBK
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 1, 2003 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tänkte på det där med banning lite, och undrade om det inte gick att skapa ett system där man bannar folk från vissa delar av forumet istället från hela.

jag menar, "Allmänt" är väl de avdelning där de hätskaste diskussionerna uppstår, och där det är svårast för även vanligtvis relativt normala personer att uppträda nice. De kanske har skitmycket att ge i de mer teknikrelaterade forumen där skitsnacket inte poppar upp så lätt.
Ok, lite jobbigt att hålla koll på det.

Men just "Köp/sälj" forumet vore ett bra ställe att kunna banna medlemmar ifrån som skulle vara bra att ha kvar på NH ändå. Eftersom vi snackar stålar på det forumet, så borde det ha lite högre standard och lägre tolleransnivå (vilket verkar vara något ni vill åstadkomma - därav den senaste rensningen, eller hur?).

när jag pulade med phpBB forum så fanns det bra funktioner för att reglera de olika forumsavdelningarnas rättigheter. Man kunde lätt stänga ute enskilda users från ett visst forum genom att bara stoppa honom i en annan usergroup.

ok, jag vet inte om det funkar med ip-nummer, men går det att använda ip-nummer på samma sätt som usernames så vore detta inget problem, juh.

jaja, kanske inte värt bekymret 😀

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
263860
February 1, 2003 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Dom flesta har dynamsik IP så den biten kan du ju glömma...=)

Men annars var det ett bra förslag... Jag e nog en av dom som modarna vill kicka från köp o sälj forumet för att jag lackar ur på folk där som säljer grejer till överpris...=) o då kommenterar jag det o alla blir piss på mig...=)

Men annars anser jag själv att jag borde vara kvar på dom andra delarna av forumet...=) HAHA...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
275988
February 22, 2003 - 1:24 am
sp_Permalink sp_Print

yeye bra ide' NBK . men eftersom ingen bryr sig om denna delen så kommer endå inget att hända .

så nu går jag o kollar om det finns nått på TV

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
276181
February 22, 2003 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag förstår hur du menar, men förstår du vilket jobb det blir? Dynamiska IP som någon redan nämnt, sjuhelskottas massa medlemar att hålla ett öga på... Det skulle bli svårt. Och sen för den delen så är det måttligt diskriminerande.
Så detta är nog inget vi kan hjälpa dig med. Det ni kan göra är att rappotera direkt när ni ser något som inte hör hemma i forumet så hinner det kanske inte bli så stort.

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

megageekboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1072
279349
February 27, 2003 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

[NH wrote: WIGGER]Jag förstår hur du menar, men förstår du vilket jobb det blir? Dynamiska IP som någon redan nämnt, sjuhelskottas massa medlemar att hålla ett öga på... Det skulle bli svårt. Och sen för den delen så är det måttligt diskriminerande.
Så detta är nog inget vi kan hjälpa dig med. Det ni kan göra är att rappotera direkt när ni ser något som inte hör hemma i forumet så hinner det kanske inte bli så stort.

Nej, precis Wigger.

Det funkar inte alls!
Har själv prövat i mitt forum, men men!

Oldschool member since 2002.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
280991
March 2, 2003 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

men går det inte bara att göra så ett konto inte kan skriva i en forumsdel ? visst det är inte svårt o skaffa ett nytt konto men det är ju krångligare

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 523
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL