February 9, 2002
jag tänkte på det där med banning lite, och undrade om det inte gick att skapa ett system där man bannar folk från vissa delar av forumet istället från hela.
jag menar, "Allmänt" är väl de avdelning där de hätskaste diskussionerna uppstår, och där det är svårast för även vanligtvis relativt normala personer att uppträda nice. De kanske har skitmycket att ge i de mer teknikrelaterade forumen där skitsnacket inte poppar upp så lätt.
Ok, lite jobbigt att hålla koll på det.
Men just "Köp/sälj" forumet vore ett bra ställe att kunna banna medlemmar ifrån som skulle vara bra att ha kvar på NH ändå. Eftersom vi snackar stålar på det forumet, så borde det ha lite högre standard och lägre tolleransnivå (vilket verkar vara något ni vill åstadkomma - därav den senaste rensningen, eller hur?).
när jag pulade med phpBB forum så fanns det bra funktioner för att reglera de olika forumsavdelningarnas rättigheter. Man kunde lätt stänga ute enskilda users från ett visst forum genom att bara stoppa honom i en annan usergroup.
ok, jag vet inte om det funkar med ip-nummer, men går det att använda ip-nummer på samma sätt som usernames så vore detta inget problem, juh.
jaja, kanske inte värt bekymret 😀
June 17, 2002
Dom flesta har dynamsik IP så den biten kan du ju glömma...=)
Men annars var det ett bra förslag... Jag e nog en av dom som modarna vill kicka från köp o sälj forumet för att jag lackar ur på folk där som säljer grejer till överpris...=) o då kommenterar jag det o alla blir piss på mig...=)
Men annars anser jag själv att jag borde vara kvar på dom andra delarna av forumet...=) HAHA...
June 17, 2001
Jag förstår hur du menar, men förstår du vilket jobb det blir? Dynamiska IP som någon redan nämnt, sjuhelskottas massa medlemar att hålla ett öga på... Det skulle bli svårt. Och sen för den delen så är det måttligt diskriminerande.
Så detta är nog inget vi kan hjälpa dig med. Det ni kan göra är att rappotera direkt när ni ser något som inte hör hemma i forumet så hinner det kanske inte bli så stort.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
March 17, 2002
[NH wrote: WIGGER]Jag förstår hur du menar, men förstår du vilket jobb det blir? Dynamiska IP som någon redan nämnt, sjuhelskottas massa medlemar att hålla ett öga på... Det skulle bli svårt. Och sen för den delen så är det måttligt diskriminerande.
Så detta är nog inget vi kan hjälpa dig med. Det ni kan göra är att rappotera direkt när ni ser något som inte hör hemma i forumet så hinner det kanske inte bli så stort.
Nej, precis Wigger.
Det funkar inte alls!
Har själv prövat i mitt forum, men men!
Oldschool member since 2002.
1 Guest(s)