November 27, 2003
Fangtastic wrote: Problemet med att sidan går segt att ladda uppstod för mig igår under dagen nångång sen dess dröjde de ända fram till nu idag (eftermiddag) tills de var som vanligt.
Det var dock inte relaterat till något gammalt problem utan ren slump. EN väldigt olycklig slump >_< //Andreas
April 22, 2007
Delph1 wrote: [quote=Fangtastic]Problemet med att sidan går segt att ladda uppstod för mig igår under dagen nångång sen dess dröjde de ända fram till nu idag (eftermiddag) tills de var som vanligt.
Det var dock inte relaterat till något gammalt problem utan ren slump. EN väldigt olycklig slump >_< //Andreas
Okej, skönt att allt är i sin ordning nu iallafall. 🙂
June 1, 2003
Nu börjar det bli riktigt irriterande faktiskt.
Forumet går så segt oftast att det knappt går att använda. Det måste ju gå att ordna?
Jag surfar på säkert 10 olika forum (bil, jakt, fiske, dator)
Och alla forum fungerar problemfritt förutom detta..
Ganska lustigt när detta dessutom ska vara ett datorforum med massa kunnigt datorfolk.
December 17, 2005
Jonne88 wrote: Nu börjar det bli riktigt irriterande faktiskt.
Forumet går så segt oftast att det knappt går att använda. Det måste ju gå att ordna?
Jag surfar på säkert 10 olika forum (bil, jakt, fiske, dator)
Och alla forum fungerar problemfritt förutom detta..
Ganska lustigt när detta dessutom ska vara ett datorforum med massa kunnigt datorfolk.
Kunskap finns det nog så det räcker och blir över, är nog mer att tiden inte räcker till skulle jag tro 😎
March 14, 2001
Helt klart är sidan lika seg som tidigare, trots att jag är mindre aktiv här än tidigare så märker jag av problem lika mycket som tidigare, och ja en av anledningarna till att jag är mindre aktiv är pga dessa problem.
Angående Ctrl svar, vilka sidor mer än NH.se/.com kör på samma server?
Har vid något tillfälle, visserligen länge sedan, provat NordicGamers då NH.se inte fungerat och den sidan har fungerat utan problem. Så vilka sidor mer ligger på servern som verkligen belastar så pass mycket att det ska märkas på NH?
edit: Det är ju inte bara problem med att sidan är seg som får mig att vara mindre aktiv, en sån sak som att sessionslängden har kapats så pass mycket att om man laddar om sidan och en hel hög med nya inlägg skapats (nya inlägg-funtionen) så räcker det med att man pratar i telefon en stund eller bara gör något annat i en mindre tid så är alla inlägg markerad som läst och hela funtionen med nya inlägg försvinner. Jag personligen sitter inte och kollar igenom alla olika kategorier efter trådar som jag inte läst då man måste gå efter datumet då sista inlägget skrevs, har man då inte varit inte på några dagar är detta ganska drygt. Och eftersom sidan nu är så seg är det inte så roligt att chansa på att man inte läst en massa trådar heller då det kan ta minuter innan tråden öppnas.
edit2: För att klaga lite till, detta problem uppmärksammades i denna tråd för ungefär 7 månader sedan och vad jag kan minnas så märkdes dessa problem minst en månad tidigare än så, troligen lite mer än så. Om problemlösningen fortgår i den takt som skett sedan tråden startades så kan vi ju snart ha 1år-kalas för "problemet".
March 19, 2003
Håller med resterande att det är aningen frustrerande, ibland funkar det okey men vissa dagar får man critical error hela tiden.
Lite tråkigt bara att de timmar man kunde vikt åt nh då måste vikas mot nått annat.
Antar att det är dessa sidor som delar space
NordicHardware |
NordicGamers |
"underliggande nordicgamers"
Spelfusk |
Filarkiv |
Battlefield |
Call of Duty
Counter-Strike |
Doom 3 |
Half-Life 2 |
Halo |
Painkiller |
Quake4 |
Unreal |
Warcraft |
WoW "
March 14, 2001
Men varför fungerar då NG bra när NH inte gör om de hade legat på samma server?
Tråkigt och tråkigt, tiden som inte går åt här går åt någon annanstans och är inget som gör mig något ont, finns så mycket bra på internet/annat att göra. Men det som är lite synd är just det att NH för övrigt är ett bra forum och inte allt för överbefolkat, lite dåligt aktivitet kan jag tycka men om det har med detta att göra ska jag inte säga.
November 27, 2003
BarateaU wrote: Håller med resterande att det är aningen frustrerande, ibland funkar det okey men vissa dagar får man critical error hela tiden.
Lite tråkigt bara att de timmar man kunde vikt åt nh då måste vikas mot nått annat.
Antar att det är dessa sidor som delar space
NordicHardware |
NordicGamers |"underliggande nordicgamers"
Spelfusk |
Filarkiv |
Battlefield |
Call of Duty
Counter-Strike |
Doom 3 |
Half-Life 2 |
Halo |
Painkiller |
Quake4 |
Unreal |
Warcraft |
WoW "
NH och NG är olika servrar.
Dessutom finns endast CS-sidan kvar av alla de där.
//Andreas
June 8, 2006
June 8, 2006
Vare sej sökningenfunkar eller ej, finns det någon som är intresserad av annonser från typ -04?
Sen ser det skumt ut om man går in på t.ex. sidan 1048 bland annonserna. Sidan är tom, trots att det finns fler sidor efter den... Skräp i databasen?
.com känns snabbare än .se här hos mej.
EDIT: Hittade nog äldsta annonsen nu:
https://www.nordichardware.se/......php?t=146
Jag misstänker att den är VÄLDIGT inaktuell.
2 Guest(s)