Betala för reklam?|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Betala för reklam?
jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 1, 2002 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja. är det inte väl dyrt med 169 spänn för en t-shirt som i själva verket bara är marknadsföring? Skulle ni inte vinna på att bara ta en 50-lapp och stå för resten själva? Ni skulle istället haft lite lägre kvalitet på dom och sålt dem billigare så skulle nog fler vara intresserade. :bok:

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
206726
October 1, 2002 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Intressant det du sa, jag tror dem tröjorna kostar en slant att göra så därav priset men jag håller med, runt 50 kr borde va rimligt.

Man gör ju trots allt reklam om man är på LAN osv...

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
206731
October 1, 2002 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Precis. kan säga att jag hade gärna lagt 150:- på 3 tröjor men jag tänkre inte göra det på en...

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
206732
October 1, 2002 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

WiGGeR som håller i detta. Ta kontack med han.

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
206733
October 1, 2002 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Nja det är inte det att jag vill gnälla. Vill bara ta upp frågan om det är riktigt genomtänkt eller inte.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
206737
October 1, 2002 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Det intressanta är om vi hade fuskat med kvalitéten på tröjorna så hade vi fått klagomål trots ett lägre pris på tröjorna.

Dessutom gillar jag skarpt att tröjorna håller för mer än ett LAN 🙂

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
206745
October 1, 2002 - 11:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Sorry, men vi är tvungna att ta detta priset eftersom det är väldigt dyrt att framställa dessa t-shirts.

Hade vi haft ekonomin att trycka upp 300-500st direkt så hade även priset kommit ner lite, men vår ekonomi är mycket begrännsad så det går inte att trycka upp så många.

Sen har jag en fråga till Jokkling: Vem har sagt att intresset är svagt för dessa T-shirts?

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

gillbert
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1708
206852
October 2, 2002 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

hur många har beställt?
själv är jag snart en lycklig ägare! 8)

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
206888
October 2, 2002 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Mja asså så dyrt är det faktiskt inte. Jobbar på en teater och vi trycker tröjor ganska ofta. Tar man typ billig kvalité så är det 29:- för en svart tröja plus 20:- enfärgstryck och 25:- för tvåfärgs. Plus en engångskostnad på 275:- Och detta är när vi gör ca 20-25 stycken.

Daniel aka [NH]Nostra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
208405
October 7, 2002 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jokkling:

Det du säger låter ju helt underbart. Jag har inget med t-shirtarna som säljs nu att göra men när jag har beställt tröjor av vårt tryckeri i Lidköping så skulle det kosta ca 150 kr st för 150-200 st i 2 färgstryck.

Att tillägga bör väl sägas att det var bra kvalitet.

Vem vill ha en tröja som endast håller för en tvätt?

Så jag tycker priset verkar mycket rimligt

Bra jobbat Wigger!

De priser du har verkar helt enkelt otroliga. Skicka gärna ett mail till mig Jokkling med företagsnamn var man kan köpa dessa för 29 kr st med tryck så skall jag kontakta dem direkt. [email]daniel@nordichardware.com[/email]

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
208434
October 8, 2002 - 5:15 am
sp_Permalink sp_Print

29:- + trycket 20:- som sagt och en engångskostnad på 275:-

http://www.mera.se

Och ja visst det e bra med bra kvalitet. Men det är ju precis samma tryck bara att t-shirten i sig är lite tunnare och sämre, så trycket håller ju lika många tvättar. Och om vi ska följa topicen så är det ju diskussionen ska man betala 169:- för reklam får eran site? Som jag tidigare sagt förstår ag ju naturligtvis att ni inte kan betala en hundring på varje t-shirt så lösningen på det problemet ÄR ju att trycka med sämre kvaltet på t-shirtarna. Varför inte trycka både och och se vilken ni säljer mest av? jag tror att dem flesta skulle köpa en sämre tröja för en tredjedel av priset.

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
210415
October 15, 2002 - 12:13 am
sp_Permalink sp_Print

En sak till, kolla in priset på dessa "reklam" tröjorna.
http://www.gamingeye.com/eyest.....eye?id=323

Då tycker jag att vårt pris är ganska överkommligt.

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
210433
October 15, 2002 - 5:09 am
sp_Permalink sp_Print

Kolla priset på dessa http://www.mera.se/tsh23.html .
39:- + trycket på en tjuga. Tycker det är mycket mer rimligt. Kan dessutom se att om att det bara är ni moderators/administrators som talar för den bättre tröjan och vi användare som talar för den billigare.

Tycker förresten att det är mycket kränkande med kommentarer som: "Bra jobbat Wigger!" och när "Daniel aka [NH]Nostra, Site Admin" är överdrivet tyken när man för en diskussion om någonting som rör NH, när ämnet är "Feedback/ideer/tankar om NordicHardware". Är det inte så att ni VILL ha feedback från oss medlemar?
Borde ni inte vara trevliga mot en medlem som hängt med ett bra tag och som ändå ligger på iaf. 230 inlägg?

Tycker det är mycket dålig stil och moral över huvud taget. Nä, jag struntar nog jag i detta och drar till 64bits.

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
214053
October 27, 2002 - 11:15 pm
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: Kolla priset på dessa http://www.mera.se/tsh23.html .
39:- + trycket på en tjuga. Tycker det är mycket mer rimligt. Kan dessutom se att om att det bara är ni moderators/administrators som talar för den bättre tröjan och vi användare som talar för den billigare.

Tycker förresten att det är mycket kränkande med kommentarer som: "Bra jobbat Wigger!" och när "Daniel aka [NH]Nostra, Site Admin" är överdrivet tyken när man för en diskussion om någonting som rör NH, när ämnet är "Feedback/ideer/tankar om NordicHardware". Är det inte så att ni VILL ha feedback från oss medlemar?
Borde ni inte vara trevliga mot en medlem som hängt med ett bra tag och som ändå ligger på iaf. 230 inlägg?

Tycker det är mycket dålig stil och moral över huvud taget. Nä, jag struntar nog jag i detta och drar till 64bits.

Jag kan igentligen inte svara för Nostra, men som jag förstår det så menar han att det är bra att jag äntligen har ordnat NH t-shirts. Detta har legat på diskutionsbordet under säkert 1-2 år men det har aldrig blivit av. Nu så tog jag saken i händer tillsammans med Aemno och Zennan (jag kan inte säga att det har gått snabbt) men vi har äntligen fixat fram en t-shirt med NH logga åt våra besökare.

Sen, jo vi vill ha tankar och åsikter i detta forumet om siten och allt som hör därtill. Så bara kör på om det är saker som ni t.ex stör eller undrar över.

P.S Vi gillar även beröm 😛

/FD. Crew ffs

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
214377
October 28, 2002 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

vem vill ha en tröja med kass kvalite då ?
jag fick en jolt cola Tshirt som var tunn som strumpbyxor och den skiten höll inte länge kan jag påstå.
och en annan krocker Tshirt som är tjock har hålt i säkert 4 år nu.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
215259
November 1, 2002 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte Halflife-generation första exemplaret som kom 00.. fick då en half-life t-shirt på köpet.

han använt den i ca: 1.5 år! håller fortfarande och loggan är ju kvar.. har tvättat den minst 30-40 gånger..

Det kallar jag kvalite..

sen får vi se hur länge nh.com t-shirtar håller.

Men det är iallfall bra att en sån liten sida har lyckats fixa tshirtar är kanon ! 😛

Swec.com lever på sitt varumärke medans nh.com lever på sin Kompetens...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
218270
November 10, 2002 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

swec suxx
men måst det vara NH reklam på ? skulle ju vara lite bättre med nått lite mer intresant, typ jag har en tröja som är svart längst ner och den är tonad så det övergår till ljusblått längst upp, med en bild i mitten på nån ö med palmer på och en sol. så under står det en text Goaway
eftersom det kan tolkas på 2st sätt så diggar jag den ganska skarpt

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
218510
November 11, 2002 - 11:04 am
sp_Permalink sp_Print

Allt detta gnäll om andra sitter tycker jag börjar bli något tröttsamt. Ni får inte glömma att det alltid sitter mäniskor i slutändan. Alla mäniskor har olika värderingar och är olika i humöret. Sen så har ju vissa lite hårdare regler än andra. Det är bara till att anpassa sig!

/FD. Crew ffs

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
228056
December 2, 2002 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jäkligt snygg är den iaf. Ska nog köpa en

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
228892
December 3, 2002 - 11:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Med all respekt [NH] WIGGER så tror jag säkert att det ligger mycket jobba bakom t-shirt-prylen för att inte tala om hela NH-siten. Har väll för mig att ni jobbar mer eller mindre idéellt? Beröm till den bästa siten på nätet(tveklöst). Men ni måste även kunna ta kritik på ett proffsigt sätt, vilket ni inte gjorde i detta fallet.

Som sagt, tack för den bästa hårdavaru-siten (eller vad ni nu kallar er).

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 499
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL