May 7, 2001
Tja. är det inte väl dyrt med 169 spänn för en t-shirt som i själva verket bara är marknadsföring? Skulle ni inte vinna på att bara ta en 50-lapp och stå för resten själva? Ni skulle istället haft lite lägre kvalitet på dom och sålt dem billigare så skulle nog fler vara intresserade. :bok:
June 17, 2001
Sorry, men vi är tvungna att ta detta priset eftersom det är väldigt dyrt att framställa dessa t-shirts.
Hade vi haft ekonomin att trycka upp 300-500st direkt så hade även priset kommit ner lite, men vår ekonomi är mycket begrännsad så det går inte att trycka upp så många.
Sen har jag en fråga till Jokkling: Vem har sagt att intresset är svagt för dessa T-shirts?
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
May 7, 2001
Mja asså så dyrt är det faktiskt inte. Jobbar på en teater och vi trycker tröjor ganska ofta. Tar man typ billig kvalité så är det 29:- för en svart tröja plus 20:- enfärgstryck och 25:- för tvåfärgs. Plus en engångskostnad på 275:- Och detta är när vi gör ca 20-25 stycken.
December 20, 2000
Jokkling:
Det du säger låter ju helt underbart. Jag har inget med t-shirtarna som säljs nu att göra men när jag har beställt tröjor av vårt tryckeri i Lidköping så skulle det kosta ca 150 kr st för 150-200 st i 2 färgstryck.
Att tillägga bör väl sägas att det var bra kvalitet.
Vem vill ha en tröja som endast håller för en tvätt?
Så jag tycker priset verkar mycket rimligt
Bra jobbat Wigger!
De priser du har verkar helt enkelt otroliga. Skicka gärna ett mail till mig Jokkling med företagsnamn var man kan köpa dessa för 29 kr st med tryck så skall jag kontakta dem direkt. [email]daniel@nordichardware.com[/email]
May 7, 2001
29:- + trycket 20:- som sagt och en engångskostnad på 275:-
Och ja visst det e bra med bra kvalitet. Men det är ju precis samma tryck bara att t-shirten i sig är lite tunnare och sämre, så trycket håller ju lika många tvättar. Och om vi ska följa topicen så är det ju diskussionen ska man betala 169:- för reklam får eran site? Som jag tidigare sagt förstår ag ju naturligtvis att ni inte kan betala en hundring på varje t-shirt så lösningen på det problemet ÄR ju att trycka med sämre kvaltet på t-shirtarna. Varför inte trycka både och och se vilken ni säljer mest av? jag tror att dem flesta skulle köpa en sämre tröja för en tredjedel av priset.
June 17, 2001
En sak till, kolla in priset på dessa "reklam" tröjorna.
http://www.gamingeye.com/eyest.....eye?id=323
Då tycker jag att vårt pris är ganska överkommligt.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
May 7, 2001
Kolla priset på dessa http://www.mera.se/tsh23.html .
39:- + trycket på en tjuga. Tycker det är mycket mer rimligt. Kan dessutom se att om att det bara är ni moderators/administrators som talar för den bättre tröjan och vi användare som talar för den billigare.
Tycker förresten att det är mycket kränkande med kommentarer som: "Bra jobbat Wigger!" och när "Daniel aka [NH]Nostra, Site Admin" är överdrivet tyken när man för en diskussion om någonting som rör NH, när ämnet är "Feedback/ideer/tankar om NordicHardware". Är det inte så att ni VILL ha feedback från oss medlemar?
Borde ni inte vara trevliga mot en medlem som hängt med ett bra tag och som ändå ligger på iaf. 230 inlägg?
Tycker det är mycket dålig stil och moral över huvud taget. Nä, jag struntar nog jag i detta och drar till 64bits.
June 17, 2001
jokkling wrote: Kolla priset på dessa http://www.mera.se/tsh23.html .
39:- + trycket på en tjuga. Tycker det är mycket mer rimligt. Kan dessutom se att om att det bara är ni moderators/administrators som talar för den bättre tröjan och vi användare som talar för den billigare.Tycker förresten att det är mycket kränkande med kommentarer som: "Bra jobbat Wigger!" och när "Daniel aka [NH]Nostra, Site Admin" är överdrivet tyken när man för en diskussion om någonting som rör NH, när ämnet är "Feedback/ideer/tankar om NordicHardware". Är det inte så att ni VILL ha feedback från oss medlemar?
Borde ni inte vara trevliga mot en medlem som hängt med ett bra tag och som ändå ligger på iaf. 230 inlägg?Tycker det är mycket dålig stil och moral över huvud taget. Nä, jag struntar nog jag i detta och drar till 64bits.
Jag kan igentligen inte svara för Nostra, men som jag förstår det så menar han att det är bra att jag äntligen har ordnat NH t-shirts. Detta har legat på diskutionsbordet under säkert 1-2 år men det har aldrig blivit av. Nu så tog jag saken i händer tillsammans med Aemno och Zennan (jag kan inte säga att det har gått snabbt) men vi har äntligen fixat fram en t-shirt med NH logga åt våra besökare.
Sen, jo vi vill ha tankar och åsikter i detta forumet om siten och allt som hör därtill. Så bara kör på om det är saker som ni t.ex stör eller undrar över.
P.S Vi gillar även beröm 😛
/FD. Crew ffs
July 11, 2002
Köpte Halflife-generation första exemplaret som kom 00.. fick då en half-life t-shirt på köpet.
han använt den i ca: 1.5 år! håller fortfarande och loggan är ju kvar.. har tvättat den minst 30-40 gånger..
Det kallar jag kvalite..
sen får vi se hur länge nh.com t-shirtar håller.
Men det är iallfall bra att en sån liten sida har lyckats fixa tshirtar är kanon ! 😛
Swec.com lever på sitt varumärke medans nh.com lever på sin Kompetens...
June 28, 2001
swec suxx
men måst det vara NH reklam på ? skulle ju vara lite bättre med nått lite mer intresant, typ jag har en tröja som är svart längst ner och den är tonad så det övergår till ljusblått längst upp, med en bild i mitten på nån ö med palmer på och en sol. så under står det en text Goaway
eftersom det kan tolkas på 2st sätt så diggar jag den ganska skarpt
June 17, 2001
Allt detta gnäll om andra sitter tycker jag börjar bli något tröttsamt. Ni får inte glömma att det alltid sitter mäniskor i slutändan. Alla mäniskor har olika värderingar och är olika i humöret. Sen så har ju vissa lite hårdare regler än andra. Det är bara till att anpassa sig!
/FD. Crew ffs
May 7, 2001
Med all respekt [NH] WIGGER så tror jag säkert att det ligger mycket jobba bakom t-shirt-prylen för att inte tala om hela NH-siten. Har väll för mig att ni jobbar mer eller mindre idéellt? Beröm till den bästa siten på nätet(tveklöst). Men ni måste även kunna ta kritik på ett proffsigt sätt, vilket ni inte gjorde i detta fallet.
Som sagt, tack för den bästa hårdavaru-siten (eller vad ni nu kallar er).
2 Guest(s)