April 8, 2003
OfflineJag skulle vilja se mer text i NHs RSS-strömmar. Som det är nu får man bara rubriker och jag ser verkligen ingen poäng i att använda dem då. Mer text och bilder skulle vara bra. Gärna hela artikeln i en RSS-ström á la Engadget - det vore nåt.
Bra RSS-läsare tillåter egen formatering av artikeln, så de som vill läsa rubriker kan dra i ett reglage för att krympa texten. Input?
April 8, 2003
OfflineDet är däremot fel. Som sagt kan vettiga läsare formatera artiklarna, och alltså därmed förkorta dem. Jag har bara sett Sweclockers och Nordichardware köra med headlines-only, medan de andra 45 RSS-strömmarna jag läser dagligen är betydligt mer givande.
Jag misstänker att det har med statistik och annonsering att göra. Fulknep. 🙁
December 25, 2000
OfflineTwin_Pixel wrote: Det är däremot fel. Som sagt kan vettiga läsare formatera artiklarna, och alltså därmed förkorta dem. Jag har bara sett Sweclockers och Nordichardware köra med headlines-only, medan de andra 45 RSS-strömmarna jag läser dagligen är betydligt mer givande.
Jag misstänker att det har med statistik och annonsering att göra. Fulknep. 🙁
Sant är att man kan iaf ha lite brödtext istället för bara rubriker. Men att börja stoppa bilder i en rss tycker jag är att frångå vad rss skapades för. Och att stoppa hela våra artiklar på flera sidor i en rss med bilder och allt skulle generera enorma mängder bandbredd då alla läsare skulle vara tvugna att ladda ner hela artiklarna varje gång det kom en updatering. Dessutom som du säger så skulle det inverka dåligt på våra pengar som vi får genom reklam. För mera bandbredd + mindre reklamintäkter går inte ihop.
April 8, 2003
OfflineDet räcker med att texten från nyhetsposterna är med i strömmarna. En resumé och ett citat som det brukar vara. Då blir RSS plötsligt användbart även hos NH och ni bibehåller era reklamintäkter.
Är man snål så kan man, återigen á la Engadget, sätta Gooooogle ads i RSS-strömmen. Notera att det inte är ett förslag dock. 😀
1 Guest(s)

Log In