March 14, 2001
OfflineMan får ju inte bumpa trådar i K&S om tråden inte varit död i 2 veckor.
Men om det inte finns några svar alls då, får man då tabort tråden och sen posta den på nytt inom 2 veckor?
Anledningen till att jag frågar är att jag sett en viss nisse som gjort så minst tre gånger på senaste tiden, om jag minns rätt. Är dock lite osäker på hur många dagar det gått mellan trådarna så det är möljligt det är inom "lagens ramar", men det tåls nog att förtydliga vad som gäller. 🙂
Personligen tycker jag ibland att moderatorerna är nitiska DeLuxe på KS.. Att det sen är svårt att tolka reglerna ser jag som ett kvitto på detta.
Vissa kan annonsera lite hur som helst medan andra skall stävjas å det grövsta.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
OfflineDet är en tråd per 14 dagar som gäller enligt våran nuvarande tolkning, det står däremot inte i reglerna rent ut sagt.
Sen finns det en anledning till att jag (vi) är nitisk(a), och det är för att det är ett helvete att ha en budgivning om man bara får en massa dravel i sin tråd. Det är inget någon vill ha.
August 21, 2005
OfflineJag tycker verkligen att ni bör se över den här regeln.
Ett annat forum jag hänger på (http://www.airsoftsverige.com) har som så att det är 1 bump per veckodag som gäller. Sedan tas annonser bort om de varit inaktiva i 14 dagar.
Detta system fungerar faktiskt riktigt bra, och man kan lätt se vilka trådar som fortfarande är aktuella.
Dock så sker all kontakt med köparen/säljaren via PM, och inte direkt i tråden som den gör här.
//Gorian
November 10, 2002
OfflineGilgamesh wrote: håller med ang att bumpa en gång per vecka, eftersom det är många som säljer/köper saker så "försvinner" annonser snabbt.
Att bumpa en gång per vecka skulle kanske fungera. Men en sak jag själv irriterar mig på är folk som har en annons ute i 14 dagar utan att få varan såld. Efter det så skapar personnen en helt ny tråd om precis samma sak. Istället för att helt enkelt bumpa den, vilket hade varit bäst.
Kanske dags att se över/förtydliga reglerna.
Jag kanske inte ska säga så mycket, har knappt hunnit sy på mina befordringsgrader på tröjan 😉
Får väl skicka röksignaler till våra kära moderatorer och höra vad de har att säga.
February 12, 2003
OfflineVi kan ju passa på att introducera Darkstormz som moderator i Köp & Sälj med också, kom jag på. Nu när han väl faktiskt visat sig. 🙂
I övrigt är jag helt på hans linje, folk skapar nya trådar för fort istället för att bumpa, har länge funderat på vad som går att göra åt saken. Vi är åtminstone på rätt väg, har någon några andra idéer lyssnar vi självfallet. Någon form av förtydliganden kommer behövas, känner jag.
1 Guest(s)

Log In