September 13, 2001
Detta är inte på något sätt ett påhopp på de som har svårigheter att stava.
Även jag själv gör en hel del stavfel, ofta när jag är lite stressad.
Men vad jag hade i tanke var funktionen som byter ut ord på forumet, tex är ju vissa svordomar censurerade.
Skulle man inte kunna göra lite fler utbyten av ofta förekommande felstavade ord, tex itne mfl.
Även en del förkortningar skulle man kunna putsa till, tex ngt, ngn, lr, lol (till ja jag är en fjortis).
Detta kanske skulle på en enkelt sätt snygga upp forumet, och även få det att se lite seriösare ut.
Detta kommer ju även att hjälpa de som har lite svårigheter att stava, oberoende av anledning.
Bara en tanke, får se vad ni tycker.
September 13, 2001
1000 poster 😀
Var ju tvungen att fira detta med att spamma i min egna tråd .
Jo, jag tror att detta kan hjälpa både dom som skriver och läser trådarna.
Om ni har fler (seriösa) exempel på vanligt felstavade ord och förkortningar, ni gärna skulle se rättade, så kan ni väl skriva en rad här.
June 28, 2001
hmm jo itne stör jag mig på att jag får in rätt ofta, men att ändra lol ! och lr ! där går gränsen.
om några år så kanske det är sådan autokomplitering som på mobiltelefoner även här i forumet, då blir vi så lata att vi bara trycker på 2-3 bokstäver och så har vi ett svar.
och klarar inte av att skriva utan sådan funktion.
September 12, 2001
Ogrebeast wrote: Ingen kommentar från admin? 😕
Va???
Måste vi kommentera allt ? 🙂
Nåja...tanken är god men personligen anser jag att det räcker med en censur av vissa ord men det är vad jag tycker.
Dessutom finner jag det konstigt att inlägg måste stressas fram när man har hur god tid som helst på sig att skriva ett inlägg utan stavfel.
Det fina med att skriva i ett forum är att man har gott om tid på sig att skriva inläggen och därigenom kunna rätta till ev stavfel innan man postar inlägget.
Dessutom har vi knappen "förhandsgranska" som är ypperlig att använda sig av.
February 21, 2003
skiroy wrote: [quote=Ogrebeast]Ingen kommentar från admin? 😕
Va???
Nåja...tanken är god men personligen anser jag att det räcker med en censur av vissa ord men det är vad jag tycker.
Dessutom finner jag det konstigt att inlägg måste stressas fram när man har hur god tid som helst på sig att skriva ett inlägg utan stavfel.
Det fina med att skriva i ett forum är att man har gott om tid på sig att skriva inläggen och därigenom kunna rätta till ev stavfel innan man postar inlägget.
Största problemet är nog inte att folk stressar fram inlägg, utan snarare att de inte vet hur ord ska stavas.
Men visst ser man många "itne" osv, men det var inte det den här tråden handlade om. Alla ord som kan stavas fel genom rent slarv är ju omöjligt att hålla koll på genom autokorrigering, utan vi vill ha en funktion som rättar till de mest felstavade!
November 7, 2002
skiroy wrote: [quote=Ogrebeast]Ingen kommentar från admin? 😕
Va???
Jo men grejen e juh den att ibland har man inte riktigt tid o sitta o kolla igenom alla ens inlägg...tex. när man börjar skolan om 10min... :bgrin:
September 4, 2002
Chewie wrote: 1000 poster 😀
Var ju tvungen att fira detta med att spamma i min egna tråd .Jo, jag tror att detta kan hjälpa både dom som skriver och läser trådarna.
Om ni har fler (seriösa) exempel på vanligt felstavade ord och förkortningar, ni gärna skulle se rättade, så kan ni väl skriva en rad här.
Coolt då kan vi ju starta en 1000-inläggsklubb
1 Guest(s)