September 1, 2002
OfflineJonaS wrote: Det är en Dual xeon 2.8 Ghz 2X Segate scsi diskar 15000rpm, 2G Ram. Monterat i ett 1U chassi... 1X Gbit lan och 2X 10/100
Som just nu driver websidelogiken (PHP), SQL-databasen och webservern samtidigt eller?
Dedikerad för NH eller för hela NG-nätverket?
Mycket frågor från en nyfiken besökare, jag vet. :bgrin:
July 27, 2002
OfflineGamblor wrote: [quote=JonaS]Det är en Dual xeon 2.8 Ghz 2X Segate scsi diskar 15000rpm, 2G Ram. Monterat i ett 1U chassi... 1X Gbit lan och 2X 10/100
Som just nu driver websidelogiken (PHP), SQL-databasen och webservern samtidigt eller?
NH kör inte på NG längre väl?
NG är ju riktigt överbelastat iaf - jämt o ständigt.. :cy:
December 19, 2000
OfflineCallister wrote: [quote=Gamblor][quote=JonaS]Det är en Dual xeon 2.8 Ghz 2X Segate scsi diskar 15000rpm, 2G Ram. Monterat i ett 1U chassi... 1X Gbit lan och 2X 10/100
NH kör inte på NG längre väl?
NG är ju riktigt överbelastat iaf - jämt o ständigt.. :cy:
Denna nya dual xeon-servern driver NH-nätverket, NH.se och NH.com
NG-nätverket har nu två andra mindre servrar, vilket kommer att snabba upp spelsiterna en hel del.
NH-nätverket och NG-nätverket låg inte på samma servrar innan serverbytet heller utan hade separata servrar.
Så snart vi får möjlighet ska vi göra en artikel om serverparken och som jonas nämnde har vi som sagt lite nytt godis att bjuda på också om allt går som planerat 🙂
September 12, 2001
OfflineTindy wrote: [quote=Delph1][quote=Krqagyzzz][quote=MULLVADEN]Vad hade ni innan för servrar då??=)
jag hörde ett obekräftat rykte om att det var en XP2000+ innan bytet.
Ja det var något skräp Noddan hade låg i garderoben 😉
//Andreas
Drev ni NH på en "vanlig" burk? 😮
Nästan mer eller mindre...
1 Guest(s)

Log In