April 1, 2001
Offlinejonte_power wrote: Låsning + Permanent BAN på sånt här skit tycker jag..
Jag törs påstå att det är av mindre vikt vad du tycker i den frågan.
Edvuld: För din del, så är det att rekommendera att hårdkoda i fingrarna att det stavas "har" och inte "ahr". Om du skulle ha bekvämligheten av att kunna skriva fel här i forumet, så skulle du inte behöva vänja dig vid att skriva rätt, vilket resulterar i att du skriver fel på alla andra ställen istället. Ett hett tips är att lära dig att titta på skärmen när du skriver, då blir det aldrig fel (förutsatt att man kan stava).
January 4, 2001
OfflineSå jobbigt är det inte att läsa igenom vad man har skrivit och redigera i efterhand ifall man ser något slarvfel.
Vi kan inte göra det du ber om, för det finns ett otaligt antal ord som det är vanligt att folk slinter på tangenterna när dom ska skriva, och det skulle bli en massa ord att censurera om man skulle göra detta för alla och då ökar risken att man råkar censurera en förkortning för någonting och då kan det bli helt galet när någon försöker förklara någonting.
March 19, 2003
OfflineBorde det inte gå att skapa en ordlist databas typ.
Jag vet att man kan lägga till ord som ska ersättas med andra, nått fult ord blir blomma eller nått sånt men borde det inte gå att trycka in en hel lista?
Typ Svenska lexikonet.
Men då krävs det självfallet att någon skall sitta och skriva i hur orden kan skrivas fel och vilket ord det ska ersättas med.
"Vanliga felstavade ord".
Intigrera antifelstavning i forumet 🙂
1 Guest(s)

Log In