Dåligt med nyheter|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dåligt med nyheter
Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 5, 2004 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att det är väldigt segt på nyhetsfronten emellanåt.

Nu har det tex inte varit en nyhet 4 dagar, vilket jag tycker är tråkigt. Då NH har/haft intressanta nyheter.

Jag menar det är ju inte att det inte finns nyheter, titta bara på tex Swec (säkert någon som blir irriterad när jag nämner dem) de har ofta flera nyheter varje dag, iaf minst en om dagen.

Jag hoppas på fler nyheter iaf. wink

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
790242
December 5, 2004 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan bara hålla med...lite tunt med sånt för tillfället.

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
790271
December 5, 2004 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

jo lite fler nyheter vill man allt ha 🙂

Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
790318
December 5, 2004 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

BloodMan wrote: jo lite fler nyheter vill man allt ha 🙂

Word 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
790325
December 5, 2004 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltid lika kul med gnälltrådar... 👿

Känns onödigt att kommentera alltför mycket egentligen, men som ni kanske märkt så har SMC 2004 precis kommit igång och Anton o co har jobbat hårt för att få igång det. Visa lite uppskattning och kom med konstruktiv kritik istället.

Dessutom har det varit 2 dagar helg och det är alltid tunt med nyheter då.

Tänk till lite nästa gång istället och var glada med att vi erbjuder er så mycket utan att ta det minsta betalt...

//Andreas

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
790338
December 5, 2004 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Just nyheter är en del som har ganska låg prioritet om man jämför med SMPC just nu, och i övrigt andra större händelser. Eftersom ni själva är tillräckligt intresserade av nyheter för att skapa/skriva i trådar om det kanske någon av er vill bli nyhetsskribent här på NordicHardware?

Om ni är intresserade så är det bara att kontakta mig på ICQ eller MSN eller PM eller mail så tar jag hand om er. Säg att ni alla tre börjar skriva, om ni alla kan skriva en nyhet eller kanske två per dag så blir det mellan tre och sex nyheter per dag och det skulle verkligen vara bra. Om ni inte kan tänka er att lägga 10-20min per dag så tycker jag att eran kritik är ganska obefogad då vi som skriver nyheter (jag har i och för sig slutat i och med att Chalmers tar upp all min tid) är vanliga killar precis som er.

Någon intresserad?

Sardaukar
Member
Medlem
790362
December 5, 2004 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Fast ska man vara riktigt ärlig så finns det andra sajter att läsa på om man vill ha nyheter, så nån brist är det ju inte.

Edit: Det hade ju varit bra om ni kunde informera oss på framsidan hur det går med buggarna i forumet. Är riktigt irriterande att behöva bokmärka alla trådar man skriver i.

Andreas Galistel
Member
Medlem
790371
December 5, 2004 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Fast ska man vara riktigt ärlig så finns det andra sajter att läsa på om man vill ha nyheter, så nån brist är det ju inte.

Men varför gnälla då?

Det står ju tydligt i reglerna läs igenom ditt inlägg innan du postar det, och det var ju uppenbarligen förhastat!

Du är ju av motsatt åsikt nu som ditt första inlägg. 😕

//Andreas

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
790375
December 5, 2004 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Edit: Det hade ju varit bra om ni kunde informera oss på framsidan hur det går med buggarna i forumet. Är riktigt irriterande att behöva bokmärka alla trådar man skriver i.

Och i samma ögonblick vi gör det får vi säkert något meddelande som säger att "varför lägger ni tid på att skriva ovesäntligheter på framsidan när ni kan lägga tiden på att lösa buggarna istället". Kanske till och med från dig?

För övrigt fungerar väl fortfarande den emminenta egosearchsidan, jag kan ge dig en direktlänk här så att du slipper klaga på hur otrolgit dåligt placerad länken till sidan är, jag vill ju inte att du ska behöva störa dig på så otroligt viktiga saker: https://www.nordichardware.se/.....=egosearch . Fungerar fint för mig i alla fall!

Sardaukar
Member
Medlem
790408
December 5, 2004 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Sardaukar]Fast ska man vara riktigt ärlig så finns det andra sajter att läsa på om man vill ha nyheter, så nån brist är det ju inte.

Men varför gnälla då?

Det står ju tydligt i reglerna läs igenom ditt inlägg innan du postar det, och det var ju uppenbarligen förhastat!

Du är ju av motsatt åsikt nu som ditt första inlägg. 😕

//Andreas

Det var endast ett tips till övriga som klagar på nyhetsbristen så slipper vi mer klagomål i denna tråd.

NH|Noddan wrote: [quote=Sardaukar]Edit: Det hade ju varit bra om ni kunde informera oss på framsidan hur det går med buggarna i forumet. Är riktigt irriterande att behöva bokmärka alla trådar man skriver i.

Och i samma ögonblick vi gör det får vi säkert något meddelande som säger att "varför lägger ni tid på att skriva ovesäntligheter på framsidan när ni kan lägga tiden på att lösa buggarna istället". Kanske till och med från dig?

Öhhh oväsentligheter?? Det är väl högst väsentligt eftersom många klagar på det? Då kanske ni slipper ännu fler klagomål. Sen tar det väl inte mer än 5 min att skriva några rader.

För övrigt fungerar väl fortfarande den emminenta egosearchsidan, jag kan ge dig en direktlänk här så att du slipper klaga på hur otrolgit dåligt placerad länken till sidan är, jag vill ju inte att du ska behöva störa dig på så otroligt viktiga saker: https://www.nordichardware.se/forum/search.php?search_id=egosearch . Fungerar fint för mig i alla fall!

Den funktionen har jag inte vetat om, vilken tur jag tog upp detta då 🙂
Det var en fin present på min 3-årsdag. Dock måste man surfa in på NH först, men det får man väl leva med ett tag framöver då?

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
790784
December 6, 2004 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker hela denna tråden är pinsam. Alla som jobbar med NH gör så mycket de kan och lite till. Att posta en tråd om att det händer för lite är så lågt. Ingen har tvingat "er" att läsa nyheterna på NH, finns som sagt många andra sidor om det inte passar....

(Jag skulle dessutom kunna tänka mig att det jobbas på nån summering från DH..)

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
790788
December 6, 2004 - 1:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Självklart vill jag också ha lite mer recensioner och sånt.

Men tror man inte behöver sitta och göra en tråd i veckan om detta. NH-crew vet nog själva när det är glest med recensioner/nyheter och har nog annat för sig och gör sitt bästa antagligen.

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
790900
December 6, 2004 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Dessa trådar dyker upp lite då och då, i vissa fall befogade, i andra fall något hastight påkomna kan tyckas.

Denna tråd känns som det passar in på det senare då det som Noddan och Delph1 säger har varit mycket på gång de senaste veckorna. Det är också projekt som jag personligen fått lägga mycket tid på, detta avspeglar sig ganska tydligt på nyhetsflödet då jag fått ta på mig den bördan i brist på nyhetsskribenter.
DH, SMPC och helgen har gjort att det varit dåligt med nyheter senaste veckan och och jag tog även lite break i slutet av förra veckan då både DH och SM slet rätt hårt på krafter och motivation.
Men efter lite kvalitetstid med flickvännen, julhandlande m.m är det med nya krafter man kommer tillbaka denna veckan. 😉

Men som jag alltid säger i trådar liknande denna, för er som tycker det saknas något. Skicka för allt i världen ett mail om ni kan/vill tillföra något!
Vi behöver all hjälp vi kan få för att hålla igång en så stor sajt som NH.
Lite krasst kan man säga att de som klagar utan att vara villiga att hjäpa till när det handlar om en helt gratis tjänst känns något magstarkt.

Slutligen kan jag en gång för alla säga följande, vi inom redaktionen och speciellt jag personligen vet/känner alltid först om det är brist på något, nyhet/artikel-flöde eller vad det nu må vara. Så det är inget ni behöver "påminna" oss om.
Men kom gärna och hör av er om ni känner att ni vill hjälpa till som sagt var!

För övrigt kommer vi satsa hårt under nästa år på att växa på alla fronter och jag hoppas att vi kommer få mycket respons på dett i form av ansökningar för våra platser vi ställer till förfogande.
Jag är övertygad om att det bara kommer bli roligare och bättre att vara delaktig i NordicHardware under nästa år, och det säger inte lite med tanke på hur kul vi redan har det. 😉

Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
791197
December 6, 2004 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, menade inte detta som något slags "påhopp" förstår givetvis att det har varit mycket med SMPC nu. Undrade bara lite mer allmänt om det.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att bidra som nyhetsskribent. Behövs det så är det bara att hojta.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
791220
December 6, 2004 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Neam wrote: Ok, menade inte detta som något slags "påhopp" förstår givetvis att det har varit mycket med SMC nu. Undrade bara lite mer allmänt om det.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att bidra som nyhetsskribent. Behövs det så är det bara att hojta.

*hojt hojt*

Maila [email]anton@nordichardware.se[/email] så ska du se att du kan vara igång inom en snar framtid. Vore jäkligt kul med fler som kan skriva nyheter.

pumping_iron
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 140
791387
December 6, 2004 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Försök snappa upp nyheter från olika håll o kanter som jag.

skummar igenom IDG minst en gg om dagen o kan säga att där har du nyheter, även om det kanske inte är precis såna nyheter som är relevanta för NH

men men, det är vad jag tycker

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
793249
December 10, 2004 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: [quote=Neam]Ok, menade inte detta som något slags "påhopp" förstår givetvis att det har varit mycket med SMC nu. Undrade bara lite mer allmänt om det.

*hojt hojt*

Maila [email]anton@nordichardware.se[/email] så ska du se att du kan vara igång inom en snar framtid. Vore jäkligt kul med fler som kan skriva nyheter.

Har då jag gjort nu, ska tala med honom lite över ICQ och se vad vi kan komma fram till. wink

Andreas Galistel
Member
Medlem
793252
December 10, 2004 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

[ToMaHaWk wrote: ][quote=Hugge][quote=Neam]Ok, menade inte detta som något slags "påhopp" förstår givetvis att det har varit mycket med SMC nu. Undrade bara lite mer allmänt om det.

*hojt hojt*

Har då jag gjort nu, ska tala med honom lite över ICQ och se vad vi kan komma fram till. wink

Coolt! En person till jag kan bossa runt med på IRC 8)

//Andreas

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
793274
December 10, 2004 - 11:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jasså kommer man att måsta sitta på IRC också? wink
Har fasen inte rört det programmet sedan jag gick i åttan på högstadiet, och det börjar vara rätt många år sedan nu... :bok:

Andreas Galistel
Member
Medlem
793280
December 11, 2004 - 12:10 am
sp_Permalink sp_Print

[ToMaHaWk wrote: ]Jasså kommer man att måsta sitta på IRC också? wink
Har fasen inte rört det programmet sedan jag gick i åttan på högstadiet, och det börjar vara rätt många år sedan nu... :bok:

IRC (qnet) är där du hittar crew 😉

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 371
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL