..dåligt och tråkigt...|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
..dåligt och tråkigt...
Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 975
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 30, 2004 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej,

Varför får jag kännslan av att det finns en stor del experter på att småprata och snacka skit i allmänt? 🙂 ...

Har skrivit en del kluriga frågor men inte fått några svar.

Var är eliten? Om inte eliten finns här så är det ju väldigt lätt att locka hit dem genom att öppna mer dedikerade forumdelar.

Exempelvis programeringsbiten och övriga mjukvarubitn i forumet. Vore det inte på sin tid att Skapa Linux/MS delade forum och flera olika underkategorier för olika programeringsspråk?

Den enda del det konstant händer saker i är allmänt.

Vad säger ni? Jag vill ha hit mer expertis...

Edit: Lite stavfel...

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
809491
December 30, 2004 - 4:36 pm
sp_Permalink sp_Print

mer mjukvara tycker jag, fast svaret från killarna med makt blir nog som vanligt ett nedslag med motivieringen "Vad betyder hardware i ordet Nordichardware?"

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
809507
December 30, 2004 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Det vore ett mycket roligt svar ifrån dem 😀

De recenserade XP MCE så ... 🙂 ...

Edit: Fan ..varför läser jag inte vad jag skriver med en gång.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
809509
December 30, 2004 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller med dig Biblo ang. mjukvara!

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
809531
December 30, 2004 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Medelåldern sänks på NH och experterna är oftast lite äldre människor och dem ids inte hänga kvar kanske.

picks2
Member
Medlem
Forum Posts: 2211
809622
December 30, 2004 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan hålla med om att de är mycket skit i allmänt.

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
809628
December 30, 2004 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Medelåldern sänks på NH och experterna är oftast lite äldre människor och dem ids inte hänga kvar kanske.

Det spelar ingen roll för mig om det är mycket skoj/bus/soam där..det är bra att ha om vil döda tid 🙂 .. jag väljer själv när jag vill kolla där...

bara mer folk som kan saker ville hänga här....

Krqagyzzz
Member
Medlem
809953
December 31, 2004 - 12:59 am
sp_Permalink sp_Print

Medelåldern sänks inte alls, det är bara det att folk som en gång var i det yngre segmentet har växt upp och upptäckt att de nu tillhör det älder. På så sett så saknar de som nu tillhör de älder de som en gång var äldre en de själva då de var yngre. De äldre har troligen blivit ännu äldre och har troligen nu hittat en annan syssla i livet än att muckla med datorer.

lägg ned allt onödigt snack om att det bara finns "fjortisar" på nh att hacka på de som inte vet allt hjälper inte till något...

edit: la till ett par ord till så det blir mer förståligt.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
809973
December 31, 2004 - 1:22 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: På så sett så saknar som nu tillhör de älder de som en gång var äldre en de själva då de var yngre.

Först kan man fråga sig om du hittar på egna ord men efter att ha läst inlägget att antal gånger tror jag att jag förstår vad du vill komma fram till.

Krqagyzzz
Member
Medlem
810238
December 31, 2004 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=Krqagyzzz]På så sett så saknar som nu tillhör de älder de som en gång var äldre en de själva då de var yngre.

Först kan man fråga sig om du hittar på egna ord men efter att ha läst inlägget att antal gånger tror jag att jag förstår vad du vill komma fram till.

jo, det kanske är lite luddigt, jag har lagt till ett par ord till som kanske hjälper till att hjälpa de som en gång var yngre,,, som nu är äldre...

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
810265
December 31, 2004 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Skriver och läser väldigt sällan hårdvaru delarna här på forumet för att det oftast är några småproblem som alla andra oxå oftast kan svara på. Ne man får klättra i forumen alleftersom man lär sig mer, känns inte som NH har så mycket att ge på den delen längre och det skrivs ju mer i almänst än vad det gör i hårdvaru delen så, endel folk hänger ju bara på NH för just almänt delen. just hardware i nordichardware börjar suddas bort.

Edit: För er som vill läsa om 100% hårdvara
http://www.xtremesystems.org/f...../index.php

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
810290
December 31, 2004 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja varför man lämnade NH har flera olika orsaker & en del kanske vet om dom & en del inte, jag blev sur på vissa saker & Crew vet vad det handlar om & jag kommer inte ta upp det igen, sen blev jag trött på att samma frågor återkom gång på gång på gång,
Sen alla småbarn dom under 16 år, som inte kunde lära sig att uppföra sig på rätt sätt.

Där jag "Jobbar http://www.techsweden.org" nu hälsar vi varje ny medlem välkommen & det är en fin & skön stämmning, inga bråk, el jo lite men det blir snabbt avklarat.

Jag vet inte hur NH är idag, över ett år sen jag var inne här, men då jag lämnade NH tror de var vintern 2003 el 2002. Ja skit samma, då kändes det som hela NH var på väg åt helt fel håll, men det kanske är ändrat nu, vet ej som sagt då jag ej har vart aktiv här på väldig länge.

Tack för mig.

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
810295
December 31, 2004 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=Krqagyzzz]På så sett så saknar som nu tillhör de älder de som en gång var äldre en de själva då de var yngre.

Begär inte för mycket nu Arny, han kan ju inte ens stava till sitt eget namn ;-).

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
810299
December 31, 2004 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

DraGoN wrote: Ja varför man lämnade NH har flera olika orsaker & en del kanske vet om dom & en del inte, jag blev sur på vissa saker & Crew vet vad det handlar om & jag kommer inte ta upp det igen, sen blev jag trött på att samma frågor återkom gång på gång på gång,
Sen alla småbarn dom under 16 år, som inte kunde lära sig att uppföra sig på rätt sätt.

Där jag "Jobbar http://www.techsweden.org" nu hälsar vi varje ny medlem välkommen & det är en fin & skön stämmning, inga bråk, el jo lite men det blir snabbt avklarat.

Jag vet inte hur NH är idag, över ett år sen jag var inne här, men då jag lämnade NH tror de var vintern 2003 el 2002. Ja skit samma, då kändes det som hela NH var på väg åt helt fel håll, men det kanske är ändrat nu, vet ej som sagt då jag ej har vart aktiv här på väldig länge.

Tack för mig.

Men se...draken dyker upp och gör lite reklam. 😉 😀

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
810443
December 31, 2004 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

DraGoN wrote: Ja varför man lämnade NH har flera olika orsaker & en del kanske vet om dom & en del inte, jag blev sur på vissa saker & Crew vet vad det handlar om & jag kommer inte ta upp det igen, sen blev jag trött på att samma frågor återkom gång på gång på gång,

Tack för mig.

Jag håller med dig om nästan allt. Har varit medlem på ts ett tag nu men inte skrivit några inlägg än, hållt mig till nh än så länge 🙂
Men jag känner att det börjar bli dags att byta forum snart. Dels så diskuteras det knappt någon hårdvara här utan mer eller mindre alla stora diskussioner är i allmänt, vilket jag inte har mkt för. Sen så är även åldern på medlemmerna ganska låg här och det har börjat dyka upp en massa personer som antingen svarar helt fel på saker som det frågas om eller så svarar de på något helt annat.
Så om det inte blir någon större skillnad snart så lär jag skippa forumet på nh och istället bara läsa recensionerna och sånt eftersom det är här allt roligt och intressant testas 🙂
Och enda lösningen jag ser till att få upp forumet i den klassen det var när jag joinade är att stänga allmänt, vilket dock inte kommer hända. Så jag är rädd för att det kommer fortsätta på samma spår som det är inne på nu.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
810453
December 31, 2004 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu skulle jag vilja skriva att NH kunde styra upp detta. Men egentligen vet man ju inte "felet", varför äldre försvunnit och varför mindre kommit, så som ni säger det. Det händer ju inte precis över en natt, en förändring av åldrarna. Då måste det ju handla om vad NH erbjuder? Men det är ju inte så heller eftersom NH bara växt sig större och större med seriösa artiklar & nyheter.

Problemet kanske inte ligger hos NH...

Death On Wings
Member
Medlem
810489
December 31, 2004 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Nu skulle jag vilja skriva att NH kunde styra upp detta. Men egentligen vet man ju inte "felet", varför äldre försvunnit och varför mindre kommit, så som ni säger det. Det händer ju inte precis över en natt, en förändring av åldrarna. Då måste det ju handla om vad NH erbjuder? Men det är ju inte så heller eftersom NH bara växt sig större och större med seriösa artiklar & nyheter.

Såhär började swec oxå, se hur det serut i dag.

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
810514
December 31, 2004 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Callister]Nu skulle jag vilja skriva att NH kunde styra upp detta. Men egentligen vet man ju inte "felet", varför äldre försvunnit och varför mindre kommit, så som ni säger det. Det händer ju inte precis över en natt, en förändring av åldrarna. Då måste det ju handla om vad NH erbjuder? Men det är ju inte så heller eftersom NH bara växt sig större och större med seriösa artiklar & nyheter.

Såhär började swec oxå, se hur det serut i dag.

:cy: Skojar du? Kanske dags att skärpa sig då. 🙁

Death On Wings
Member
Medlem
810522
December 31, 2004 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför tror du man hmande här ? 🙂
Det verkar bli så när medlemsantalet börjar öka och det kommer in mycket nytt folk.

Edit: När swec hadde runt 10k medlemmar så var det minst lika trevligt där som här.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
810559
December 31, 2004 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Så ni tycker vi ska ha en "upp till 15"-sektion och sedan när man blir äldre så får man tillträde till de stora grejerna? 😉 😀

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 521
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL