..dåligt och tråkigt...|Page 2|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
..dåligt och tråkigt...
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
810577
December 31, 2004 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

DraGoN wrote: Ja varför man lämnade NH har flera olika orsaker & en del kanske vet om dom & en del inte, jag blev sur på vissa saker & Crew vet vad det handlar om & jag kommer inte ta upp det igen, sen blev jag trött på att samma frågor återkom gång på gång på gång,
Sen alla småbarn dom under 16 år, som inte kunde lära sig att uppföra sig på rätt sätt.

Där jag "Jobbar http://www.techsweden.org" nu hälsar vi varje ny medlem välkommen & det är en fin & skön stämmning, inga bråk, el jo lite men det blir snabbt avklarat.

Jag vet inte hur NH är idag, över ett år sen jag var inne här, men då jag lämnade NH tror de var vintern 2003 el 2002. Ja skit samma, då kändes det som hela NH var på väg åt helt fel håll, men det kanske är ändrat nu, vet ej som sagt då jag ej har vart aktiv här på väldig länge.

Tack för mig.

Hrrm...:roll:
Var fan var min hälsning? Den såg jag fan inte nåt av. Så du vet. :burn:
EDIT: Ja, det här blev som det brukar bli i allmänt för min del.
Jag bara jävlas. Men jag ser allmänt som ett ställe där man får driva med folk, de andra tar jag mer på allvar. Visst försöker jag vara seriös i allmänt med, men det är sällan det går när man ser ocz eller kråkan, med sina kalsongtrådar.
Sen gillar jag "upp-till-femton"-förslaget, där kan vi stänga in ocz och hans andra ciderdrickande polare.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
810654
January 1, 2005 - 1:29 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Så ni tycker vi ska ha en "upp till 15"-sektion och sedan när man blir äldre så får man tillträde till de stora grejerna? 😉 😀

//Andreas

Javist 🙂

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
810667
January 1, 2005 - 1:46 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=DraGoN] Där jag "Jobbar http://www.techsweden.org" nu hälsar vi varje ny medlem välkommen & det är en fin & skön stämmning, inga bråk, el jo lite men det blir snabbt avklarat.

http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?p=60674#60674

Sorry embarassed

Hoppas detta räcker.
________
//DraGoN

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
810698
January 1, 2005 - 3:18 am
sp_Permalink sp_Print

nja inte åldersgräns, finns ju endel korkskruvar över 15, dock något i stil med ålder och visdom

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
810714
January 1, 2005 - 3:57 am
sp_Permalink sp_Print

DraGoN wrote: [quote=Mean Machine][quote=DraGoN] Där jag "Jobbar http://www.techsweden.org" nu hälsar vi varje ny medlem välkommen & det är en fin & skön stämmning, inga bråk, el jo lite men det blir snabbt avklarat.

http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?p=60674#60674

Sorry embarassed

Hoppas detta räcker.
________
//DraGoN

Haha, sure, inga problem...;)
Ville bara överdramatisera lite.
Pungnalle: antar att du syftar på mig...:P

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
810890
January 1, 2005 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

DraGoN wrote: Där jag "Jobbar http://www.techsweden.org" nu hälsar vi varje ny medlem välkommen & det är en fin & skön stämmning, inga bråk, el jo lite men det blir snabbt avklarat.

Skulle vi välkomna varje ny medlem så skulle vi inte ha tid till något annat. Känns som om att det finns andra, viktigare, saker att lägga tiden på.

Dela upp forumet i så många smådelar skulle tyvärr inte funka. Vi vill helst inte ha forumsdelar som bara ligger och tar upp plats och får ett inlägg i veckan, vilket resultatet skulle bli om vi delade in forumet i olika programmeringsspråk etc. Men en omstrukturering av forumet har jag jobbat lite på, dock har jag haft väldigt lite tid över det senaste. En egen *nix del är inte omöjligt.

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 975
823703
January 16, 2005 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=DraGoN]Ja varför man lämnade NH har flera olika orsaker & en del kanske vet om dom & en del inte, jag blev sur på vissa saker & Crew vet vad det handlar om & jag kommer inte ta upp det igen, sen blev jag trött på att samma frågor återkom gång på gång på gång,
Sen alla småbarn dom under 16 år, som inte kunde lära sig att uppföra sig på rätt sätt.

Där jag "Jobbar http://www.techsweden.org" nu hälsar vi varje ny medlem välkommen & det är en fin & skön stämmning, inga bråk, el jo lite men det blir snabbt avklarat.

Jag vet inte hur NH är idag, över ett år sen jag var inne här, men då jag lämnade NH tror de var vintern 2003 el 2002. Ja skit samma, då kändes det som hela NH var på väg åt helt fel håll, men det kanske är ändrat nu, vet ej som sagt då jag ej har vart aktiv här på väldig länge.

Tack för mig.

Men se...draken dyker upp och gör lite reklam. 😉 😀

Totalt ignorerad av dig, kul!

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
823707
January 16, 2005 - 12:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=DraGoN]Där jag "Jobbar http://www.techsweden.org" nu hälsar vi varje ny medlem välkommen & det är en fin & skön stämmning, inga bråk, el jo lite men det blir snabbt avklarat.

Skulle vi välkomna varje ny medlem så skulle vi inte ha tid till något annat. Känns som om att det finns andra, viktigare, saker att lägga tiden på.

Dela upp forumet i så många smådelar skulle tyvärr inte funka. Vi vill helst inte ha forumsdelar som bara ligger och tar upp plats och får ett inlägg i veckan, vilket resultatet skulle bli om vi delade in forumet i olika programmeringsspråk etc. Men en omstrukturering av forumet har jag jobbat lite på, dock har jag haft väldigt lite tid över det senaste. En egen *nix del är inte omöjligt.

Aha..det skulle inte fungera. Tror ni det på fullaste allvar att det inte skulle ske några postningar i eventuella mjukvarudelar för /Microsoft/ nix / server / programering ? Det är väl bättre än att leta nya jaktmarker.

Jag tycker ni ska lyssna mer på era medlemmar.

Jo jag har väl hört dig prata om de ett bra tag 😉

Coore
Member
Medlem
823711
January 16, 2005 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Klart som fanken att det skulle ske några postningar, men det skulle ske alldeles för få.

Vi lyssnar mycket på våra medlemmar, så påstå inte motsatsen bara för att vi inte kör på din idé!

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
823728
January 16, 2005 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Klart som fanken att det skulle ske några postningar, men det skulle ske alldeles för få.

Vi lyssnar mycket på våra medlemmar, så påstå inte motsatsen bara för att vi inte kör på din idé!

Och för få är? Har ingen speciell lust till detta argumenterande men det finns väl delar här som det sker väldigt få inlägg i ? Varför är det så farligt att ha forumdelar som det är få inlägg i ?

Uppriktigt sagt så har jag inte märkt det. Jag har inte begärt att ni ska köra på mina ideer.

Du får gärna ge ett exempel. Och det var inte elakt menat på något sätt, det var bara en snäll pusha på.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
823730
January 16, 2005 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

DraGoN wrote: Där jag "Jobbar http://www.techsweden.org" nu hälsar vi varje ny medlem välkommen & det är en fin & skön stämmning, inga bråk, el jo lite men det blir snabbt avklarat.

Jag gilalr själv ts.org och hänger där en hel del. Men det finns fortfarande en anledning till varför det inte är lika mycket tjaffs och frågor där. Just det för att det inte är i närheten av lika många aktiva medlemmar på ts.org som på NH, that's it. Därav gillar jag TS.org och det är en härligt "kamratskap" där. 🙂 wink

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
823732
January 16, 2005 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej och hå...här diskuteras det minsann. 🙂

Hej och välkommen till forumet Biblo . :bgrin: :pidu:

Pssst...bättre sent än aldrig va ? 😉

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
823745
January 16, 2005 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Hej och hå...här diskuteras det minsann. 🙂

Hej och välkommen till forumet Biblo . :bgrin: :pidu:

Pssst...bättre sent än aldrig va ? 😉

Tacke 😀 men det var Dragon som ville ha det köret inte jag.

om du läste de jag skrev 😉

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
823753
January 16, 2005 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla "små" forum har en helt annan sammanhållning klart.

När det blir mer och mer användare så har personerna på forumet inte lika bra kontakt helt enkelt, och om det blir spänningar så händer det att nån blir bannad.

Coore
Member
Medlem
823756
January 16, 2005 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Biblo wrote: [quote=Coore]Klart som fanken att det skulle ske några postningar, men det skulle ske alldeles för få.

Och för få är? Har ingen speciell lust till detta argumenterande men det finns väl delar här som det sker väldigt få inlägg i ? Varför är det så farligt att ha forumdelar som det är få inlägg i ?

Uppriktigt sagt så har jag inte märkt det. Jag har inte begärt att ni ska köra på mina ideer.

Du får gärna ge ett exempel. Och det var inte elakt menat på något sätt, det var bara en snäll pusha på.

Det finns inga forumsdelar nu som det är speciellt dåligt drag i.
Det är bättre att ha tex en del för programmering än en del för "varje" språk, det tar ju bara upp onödig plats på index sidan, och det ser inte speciellt snyggt ut.
För många forumsdelar bidrar till att folk helt enkelt inte orkar gå in och kolla i vissa delar, så att dela upp tex programmeringen kan bidra till att det bara blir sämre.

Har du inte märkt av det så är det ju trist, det är väl självklart att vi tar till oss ideer från användare ifall vi tycker att ideerna är vettiga. Och jag tänker inte lägga ner någon tid på att rota fram några exempel för att bevisa för dig att vi visst lyssnar på våra medlemmar, för jag tycker att det är så självklart att jag inte ens behöver argumentera för det.

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
823801
January 16, 2005 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote:
Det finns inga forumsdelar nu som det är speciellt dåligt drag i.
Det är bättre att ha tex en del för programmering än en del för "varje" språk, det tar ju bara upp onödig plats på index sidan, och det ser inte speciellt snyggt ut.
För många forumsdelar bidrar till att folk helt enkelt inte orkar gå in och kolla i vissa delar, så att dela upp tex programmeringen kan bidra till att det bara blir sämre.

Håller med dig. Jag tycker redan idag att det är rätt jobbigt att kolla igenom alla delar. För min del hade det inte gjort ett piss om all mjukvara (förutom programmering) va en del tex... Om alla bara skrev vettiga topics så.... 🙄

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
823823
January 16, 2005 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag förstår inte, jag är inte på forumet för att surfa på precis vartenda liten del av det. Jag är på det som är intressant och som jag söker något svar i.

Pratar i form av moderator eller? Det finns säkert många som vill vara det så det går ju att lösa det med, men det har säkert också förstått.

Nä.. det jag ville var bara att ni kunde lyssna om mina ideer på mjukvarubiten och ta upp det i ledningen eller hur ni har det organiserat. Inte Coore som sitter och visar hur dåliga de var.

De jag sökte var att få hit mer folk med kunskaper. De finns ju inga riktiga experter på mjukvara de lilla jag märkt.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
823895
January 16, 2005 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker NH sviktar lite.
Finns inget forum man kan välja istället för NH men synd att det inte är mer hårdvara.

Coore
Member
Medlem
823904
January 16, 2005 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Biblo wrote: Jag förstår inte, jag är inte på forumet för att surfa på precis vartenda liten del av det. Jag är på det som är intressant och som jag söker något svar i.

Pratar i form av moderator eller? Det finns säkert många som vill vara det så det går ju att lösa det med, men det har säkert också förstått.

Nä.. det jag ville var bara att ni kunde lyssna om mina ideer på mjukvarubiten och ta upp det i ledningen eller hur ni har det organiserat. Inte Coore som sitter och visar hur dåliga de var.

De jag sökte var att få hit mer folk med kunskaper. De finns ju inga riktiga experter på mjukvara de lilla jag märkt.

Nej, jag menar inte för moderatorernas skull. Jag och många andra här har varit med och drivit forum i många år, vi vet hur resultaten blir. Du får helt enkelt lita på att vi väljer rätt.. 😉

Det är inte så att jag själv bara avfärdar dina ideer, utan vi har snackat om liknande grejjer väldigt många gånger inom ledningen.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
824095
January 16, 2005 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Om att dela upp forumet i olika delar har och kommer att diskuteras i "ledningen", vi har flera gånger bollat med idén om att dela upp t.ex. Operativsystem, men det är helt enkelt inte tillräckligt mycket aktivitet i dem för att det ska vara en bra idé.

Om vi tar Operativsystem som exempel, så kunde man dela upp den i t.ex. Windows, Linux, (Mac?), och Övriga Operativsystem. Windowsdelen skulle säkert få en två-tre nya trådar per dag, Linuxdiskussioner är inte lika populära, så där kan vi kanske räkna med en eller två nya trådar, och Övriga är ännu sällsyntare, kanske en-två per vecka. På vilket sätt skulle detta gagna forumet? Jag skulle förstå varför man skulle vilja göra detta om det kom så många nya trådar per dag att det skulle överstiga en sida, men inte som det är nu.

Och angående experter, jag tycker vi har mängder av experter, eller i alla fall kunnigt folk. Det är, tycker jag, väldigt sällan som trådar blir obesvarade. Och jag ser inte hur, att dela upp forumet i flera delar, skulle locka hit dem. De flesta av dem, skulle jag tro, håller sig till de forum som är helt dedikerade till deras intressen, och jag har svårt att tro att de skulle flytta hit bara för att vi lägger till en del för deras intresse.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 513
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL