August 24, 2002
ViU wrote: Om att dela upp forumet i olika delar har och kommer att diskuteras i "ledningen", vi har flera gånger bollat med idén om att dela upp t.ex. Operativsystem, men det är helt enkelt inte tillräckligt mycket aktivitet i dem för att det ska vara en bra idé.
Om vi tar Operativsystem som exempel, så kunde man dela upp den i t.ex. Windows, Linux, (Mac?), och Övriga Operativsystem. Windowsdelen skulle säkert få en två-tre nya trådar per dag, Linuxdiskussioner är inte lika populära, så där kan vi kanske räkna med en eller två nya trådar, och Övriga är ännu sällsyntare, kanske en-två per vecka. På vilket sätt skulle detta gagna forumet? Jag skulle förstå varför man skulle vilja göra detta om det kom så många nya trådar per dag att det skulle överstiga en sida, men inte som det är nu.
Och angående experter, jag tycker vi har mängder av experter, eller i alla fall kunnigt folk. Det är, tycker jag, väldigt sällan som trådar blir obesvarade. Och jag ser inte hur, att dela upp forumet i flera delar, skulle locka hit dem. De flesta av dem, skulle jag tro, håller sig till de forum som är helt dedikerade till deras intressen, och jag har svårt att tro att de skulle flytta hit bara för att vi lägger till en del för deras intresse.
Jag lägger mig 🙂 ..
Men med det resonemanget så kan ni ju inte öppna en enda ny forumdel? det finns ju inget underlag för det då enlgit er.
Jag tror ju stenhårt att öppnas det forum så kommer det alltid något folk som tycker allmänt och kan mkt linux så kommer dem hänga här. Skrev jag experter? Okej, mer kunnigt folk, bara för jag startade denna var för att jag hade några obesvarde trådar. ( de kanske är korkade frågor..? ) ..
men men Godnatt
3 Guest(s)