May 28, 2003
Hellu!
Det är många i forumet som vill ha hjälp med nya datorer, vad det ska köpa för prylar etc för att få bästa prestandan för en viss budjet. Skulle inte NH kunna sätta ihop ~3 olika datorpaket för de olika användarna/prisklasser. Först att ni väljer mobo, processor, grafikkort etc.... För att senare mer specifikt förklara varför ni valde ditten och datten. Gärna ett INTEL system, och ett AMD system i det olika klasserna. Vattenkylt, luftkylt system.
Sen vill jag gärna se mer recensioner på chassi's...
June 18, 2001
Mycket bra idé.
Dessutom, ang. cahssin, en sak som ökar mer o mer är att folk börjar dedikera en burk som server, och i hemmet vill man ju gärna ha den tyst.
Detta blir ju svårt när man börjar dunka i 6 HD's samt fläktar för att dessa hd's inte skall höja case tempen allt för mycket.
Själv kör jag ett Compucase CI-6A21 http://www.dustin.se/shopping/.....5010048966 just för att den har 5 HD platser som är gummiupphängda samt 120mm i fronten och baken. Där kör jag Papst 120mm och den är relativt tyst med 6 HD's, men skulle gärna vilja att den var lite tystare.
Mest är det ju bara överklocknings tjöt, men en server vill man ju mest ha mycket disk samt att den skall vara tyst.
1 Guest(s)