August 16, 2005
OfflineJa, som topic.
Finns det någon anledning att ha det så som det är nu?
Dela upp forumet i två delar och lås&spara den delen som finns nu eller flytta alla aktuella(en månad gamla aktiva) trådar till rätt del.
Det skulle bli mer överskådligt att slippa se alla "oviktiga" trådar när man t.ex letar efter något att köpa. Man slipper också få upp massa köpes när man söker efter något att köpa. Bara fördelar helt enkelt(?).
August 16, 2005
OfflineAdam wrote: Jag röstade på att dela upp. Visserligen kommer det skapa vissa problem med bytestrådar men i övrigt ser jag bara fördelar.
Ja, det är ju igentligen tre kategorier men Säljes och Bytes kan nog samsas i en och samma del.
De två nya kategorierna bör dock hamna som underkategorier till nuvarande Köp&Sälj, det blir enklare att söka om man letar bytesanonnser då.
T.ex om man vill sälja ett grafikkort men även vill ha träffar i köpesdelen om någon är intresserad av att byta där.
Första nivån kan ju också fungera som information från admins/moderatorer med (låsta)trådar som innehåller regler. T.ex om man ser en tråd med "Annonser måste ha startbud eller riktpris" kanske man tar till sig den informationen isället för som nu då reglerna är inbakade i en tråd som väldigt få läser(vad det verkar som).
Som det är nu skulle det också kunna vara 7st låsta topics i K&S delen som har reglerna som rubrik och mer info om man klickar på tråden. Går man in i köp&sälj då så bör man åtminstone kunna få en aning om vilka regler som gäller utan att behöva klicka sig in på en tråd.
-edit- Jag skulle gärna se att någon argumenterar emot förslaget också. Det är trots allt 6st som röstat emot...
March 11, 2003
OfflineSaken är att det inte gör det hela direkt enklare att administrera, och sen undrar jag om ni har tänkt på att en hel del spontanköpande kommer just av att man går in i K&S, kollar efter sin egen sälj-annons, och ser i forumet att någon annan söker något liknande? Eller att man faktiskt går in för att kolla köpes-kategorierna, men ser att någon säljer något som man tidigare har letat efter.
I vilket fall som helst, så ser jag ingen som helst anledning att göra något skifte nu, och jag tror inte det är aktuellt överhuvudtaget.
August 11, 2004
OfflineÄr det fortfarande intressant att göra om k&s då? Jag har börjat lite smått på att göra ett system liknande tradera/ebay men med lite mer valmöjligheter etc och det skulle vara kul om detta skulle kunna drivas helt av eller i sammarbete med NH och eventuellt även TS. Det skulle ju då även gå perfekt att bygga in ett recensionssystem i det (ifall det finns risk att det blir kränkningar etc i kommentarerna så låt användarna sätta stjärnor eller liknande istället).
Det som jag skulle behöva hjälp med isf är väl designen så att den passar där den ska in och även då integrationen. Det funkar ju även med detta som en extern pryl men jag antar att ni vill ha kvar någon typ av k&s knuten till forumet?
Jag tycker det låter som en bra idé, men vad säger ni (både användare och administratörer får såklart säga sin åsikt om detta)?
October 18, 2004
OfflineUsch nej dela inte upp de i 2 delar... Dom har så på 64bits och jag tycker inte alls om det.
Bättre som de är nu imho
Sen elmors ide låter ju bra, om de nu finns tid och så för projektet
December 17, 2005
Offlineelmor wrote: Är det fortfarande intressant att göra om k&s då? Jag har börjat lite smått på att göra ett system liknande tradera/ebay men med lite mer valmöjligheter etc och det skulle vara kul om detta skulle kunna drivas helt av eller i sammarbete med NH och eventuellt även TS. Det skulle ju då även gå perfekt att bygga in ett recensionssystem i det (ifall det finns risk att det blir kränkningar etc i kommentarerna så låt användarna sätta stjärnor eller liknande istället).
Det som jag skulle behöva hjälp med isf är väl designen så att den passar där den ska in och även då integrationen. Det funkar ju även med detta som en extern pryl men jag antar att ni vill ha kvar någon typ av k&s knuten till forumet?
Jag tycker det låter som en bra idé, men vad säger ni (både användare och administratörer får såklart säga sin åsikt om detta)?
Låter väldigt bra, fast lär ju vara en massa fixa :S

Log In