September 1, 2002
Sitter och funderar på möjligheten att som användare här på forumet kunna dölja vissa delar av forumet. T.ex. att man i sin profil kan få ställa in att bara visa de forumsdelar man själv tycker är intressanta. Och att dessa val endast påverkar forumindexet eller forumstarten (eller vad det nu kallas).
Som standard visas alla, och om man har döljt några forumsdelar så kan man enkelt visa alla temporärt via ett tryck på länken "Visa alla forumsdelar" som ligger tillsammans med
"Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök
Visa dina inlägg
Visa obesvarade ämnen"-länkarna i toppen på index-sidan.
Bakgrunden är att det blivit lite mer svåröverskådligt att navigera i forumindexet nu när 2 nya forumsdelar lagts till.
Nu vet jag inte om detta går att realiseras med nuvarande phpBB, men vad tycker ni om förslaget?
March 28, 2003
November 5, 2001
adamnassjo wrote: En god idé. Frågan är bara on phpBB stödjer det...
btw; Använder ni "Visa nya inlägg..." mfl? 🙄
Tycker att det låter vettigt att man kan dölja vissa forumsdelar. Har inget bra förslag på hur det ska genomföras bara.
Använder aldrig "Visa nya inlägg".
September 12, 2001
Ahhh...
Jag visste att en tråd som denna skulle dyka sedan vi införde 2 st nya forumdelar.
Det är ganska intressant att folk i forumet dels efterlyser nya forumdelar och dels efterlyser sätt att dölja forumdelar.
Jag känner så som att hur vi än vänder och vrider oss om så kommer det alltid synpunkter på att vi gör si och så. Förvisso hade vi kunnat göra underkategorier så att forumindex ser lite smidigare ut i andras ögon, nackdelen är att många tycker inte om underkategorier och undertecknad är en av dessa.
Vi kan ju alltid kontrollera om det finns en modd för phpBB som fixar det trådskaparen efterlyser. Dock...tror inte att det finns då jag personligen inte har sett denna funktion i ett phpBB forum. Men jag kan ju ha fel. 🙂
September 1, 2002
Underkategorier tycker jag bara gör det ännu svårare eftersom det tar längre tid och fler klick innan man hittar forumsdelen man söker (iaf för de delar som är underordnade).
Nu är detta ett ganska trivialt problem, men för mig så ligger de intressanta forumsdelarna i undre halvan av indexet och det blir rätt mycket scrollande hit och dit när man navigerar mellan forumsdelarna.
1 Guest(s)