December 15, 2001
För att minska på dessa newbie inlägg, som kommit upp ganska mycket av på sista tiden, så varför gör ni inte en guide till HUR man klockar...Och sen så lägger ni en länk till den i en topplåst tråd...
Tycker jag låter smart iaf...
Ev. en FAQ...Och JA, jag vet att det finns en, men det är ju om forumet...
December 19, 2000
On 2002-02-13 07:01, Härdin wrote:
För att minska på dessa newbie inlägg, som kommit upp ganska mycket av på sista tiden, så varför gör ni inte en guide till HUR man klockar...Och sen så lägger ni en länk till den i en topplåst tråd...Tycker jag låter smart iaf...
Vi har diskuterat en FAQ ganska länge, men vi har inte hunnit titta mer på det. Förhoppningsvis och förmodligen dyker det upp en FAQ dit man kan hänvisa nya som inte är lika insatta.
Tack för tipset!
MVH
Henrik
December 5, 2001
Jag kan börja ta tag i det.
Frågan är vilka delar man ska dela upp det i?
Förslag:
1: Varför överklocka...
2: Fördelar och nackdelar med överklockning.
3: FSB eller Multiplierklockning.
3.1: FSB
3.2: Multiplier
4: Kylning
4.1: Luftkylning
4.2: Vattenkylning
4.3: Extremkylning/sub Zero, Peltier,
kompressor, försiktighetsåtgärder.
4.4: Systemkylning
5: Användbar mjukvara
5.1: Överklockning av CPU
5.2: Överklockning av grafikkort
6: Övrigt.
Ovanstående är mer en guide än en FAQ, men det funkar väl på samma sätt.
Om det är någon som anser att det är något som fattas så tar jag gärna emot förslag. Som ni ser är det dessutom en hel del jobb, så om det är någon kung på överklockning som känner för att bidra med en eller flera delar så uppskattas det självklart och det kommer framgå vem det är som gjort det.
my 2 cents
//Anders.
[ Detta Inlägg ändrades av: UnderDOG den 2002-02-13 08:36 ]
January 30, 2002
On 2002-02-13 07:01, Härdin wrote:
För att minska på dessa newbie inlägg, som kommit upp ganska mycket av på sista tiden, så varför gör ni inte en guide till HUR man klockar...Och sen så lägger ni en länk till den i en topplåst tråd...Tycker jag låter smart iaf...
Tänkte också skriva ett inlägg ang. samma sak. Är själv lite av "nybörjare" men har lärt mig en hel del här på NH och en del andra sidor.
Saknar dock en komplett guide/förklaringssida över grunderna. Blir lite jobbigt att läsa samma frågor om o om igen trots att det inte var allt för länge sedan man själv undrade samma saker.
Förstår att det kan vara en del jobb med ett sådant projekt men kompetensen finns säkert!
[ Detta Inlägg ändrades av: jan-e den 2002-02-18 11:13 ]
2 Guest(s)