April 24, 2007
Jag kan utveckla det jag nämner i korthet om jag hör att någon intresserar sig:
1. Jag kan aldrig igen logga in på NH Forum från en PC efter att ha loggat på forumet från en Mac. Jag anger exakt samma användarnamn och lösenord på båda maskinerna men ändå släppsa jag inte in. Jag har även prövat med en rad olika text encoding-alternativ.
2. Jag kan inte be forumet om ett nytt lösen för när jag anger mina exakta data, username och e-mail, så vägrar den ta emot detta; den säger att den inte hittar mig i databasen! Men likväl får jag mail från forumet hela tiden och från min Mac kan jag ju logga in hur bra som helst - och skriva detta inlägg t ex.
3. Jag kan inte hitta en enda adress till någon som arbetar med NH på hela hemsidan. Inte ens under "Kontakta oss". Där finns bara en massa bilder och lite 'skryt-text'. 😉 Varför?! NH sysslar väl inte med något underground/olagligt eller har jag missat något?
4. NHs förstasida returnerar olika innehåll beroende på vilken webbläsare jag använder.
5. Fler problem (och lösningar) som jag kan nämna om någon intresserar sig.
mvh // Marcel
April 24, 2007
CasO wrote: Under bilderna och "skrytet" så finns ordet "mail", markera eller tryck på den så lär e-post adressen dyka upp till diverse person.
Haha! Ere sant? =) Tack för att du visade mig. Kunde verkligen först inte se det med min kombination av dator/skärm/webbläsare/humör/intresse.
Då har vi löst ett av problemen. Någon som vill känna lite på de andra? 😛
mvh // Marcel
November 27, 2003
Marcel R wrote: Jag kan utveckla det jag nämner i korthet om jag hör att någon intresserar sig:
1. Jag kan aldrig igen logga in på NH Forum från en PC efter att ha loggat på forumet från en Mac. Jag anger exakt samma användarnamn och lösenord på båda maskinerna men ändå släppsa jag inte in. Jag har även prövat med en rad olika text encoding-alternativ.
2. Jag kan inte be forumet om ett nytt lösen för när jag anger mina exakta data, username och e-mail, så vägrar den ta emot detta; den säger att den inte hittar mig i databasen! Men likväl får jag mail från forumet hela tiden och från min Mac kan jag ju logga in hur bra som helst - och skriva detta inlägg t ex.
Det här låter verkligen skumt. Vilka browsers använder du?
3. Jag kan inte hitta en enda adress till någon som arbetar med NH på hela hemsidan. Inte ens under "Kontakta oss". Där finns bara en massa bilder och lite 'skryt-text'. 😉 Varför?! NH sysslar väl inte med något underground/olagligt eller har jag missat något?
Precis under kontakta oss finns Redaktion: 😉
https://www.nordichardware.se/redaktion/
4. NHs förstasida returnerar olika innehåll beroende på vilken webbläsare jag använder.
Exakt vilket innehåll är det som varierar?
5. Fler problem (och lösningar) som jag kan nämna om någon intresserar sig.
mvh // Marcel
Eftersom vi ändå jobbar på något nytt kanske det är lite onödigt jobb, men om det är något jag kan göra något åt på ett snabbt och enkelt sätt vore det givetvis intressant att höra vad det är.
//Andreas
1 Guest(s)