Feedback och buggrapportering NHW:s nya webbplats 2016 | Sida 4 | Feedback & idéer om NordicHardware | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Feedback och buggrapportering NHW:s nya webbplats 2016
This topic is locked
Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
61
mars 29, 2016 - 11:26 f m
sp_Permalink sp_Print

Matte frågan är fixad, tack för den! 🙂

Ser dock fortfarande inget sätt att rapportera en post i forumet. De enda ikonerna jag får på en post är Permalink, Print och Quote (samt edit på mina egna poster). Kan det vara så att den bara syns för dig som admin eller vart borde denna ikon finnas?

 

Edit: Hittade en Permissions tab under mina konto inställningar, som medlem i avändargruppen ”Medlem” har jag enligt denna förljande rättigheter

Känns som det fattas en del grönmarkeringar här, i princip allt under General (med möjliga undataget ”Can rate a post”) där rapportera ingår.

Skulle även önska ”Can edit own posts forever” ”Can edit own topic title” ” Can Delete own posts” om möjligt (iaf de två första under köp & sälj underforumet) då det skulle underlätta städning av sålda saker. Som läget är nu måste vi göra en ny post för ändrningar efter 3 svars poster och inte editera titel vilket gör det omöjligt att återanvända en post.

 

Håller med Drizzit fullt ut om förslagen han efterfrågar…

Speciellt i köp/sälj forumet.

 

/Homie

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
62
mars 29, 2016 - 11:50 f m
sp_Permalink sp_Print

Ghost^[Homie] said

Matte frågan är fixad, tack för den! 🙂

Ser dock fortfarande inget sätt att rapportera en post i forumet. De enda ikonerna jag får på en post är Permalink, Print och Quote (samt edit på mina egna poster). Kan det vara så att den bara syns för dig som admin eller vart borde denna ikon finnas?

 

Edit: Hittade en Permissions tab under mina konto inställningar, som medlem i avändargruppen ”Medlem” har jag enligt denna förljande rättigheter

Känns som det fattas en del grönmarkeringar här, i princip allt under General (med möjliga undataget ”Can rate a post”) där rapportera ingår.

Skulle även önska ”Can edit own posts forever” ”Can edit own topic title” ” Can Delete own posts” om möjligt (iaf de två första under köp & sälj underforumet) då det skulle underlätta städning av sålda saker. Som läget är nu måste vi göra en ny post för ändrningar efter 3 svars poster och inte editera titel vilket gör det omöjligt att återanvända en post.

 

Håller med Drizzit fullt ut om förslagen han efterfrågar…

Speciellt i köp/sälj forumet.

 

/Homie

Stort tack för feedback killar! Fattar verkligen inte varför det där är standardinställningarna för medlemmar. Nu bör ni ha betydligt fler rättigheter, dubbelkolla gärna! 🙂
 

Följande användare vill tacka Anton Karmehed för detta givande inlägg:

drizzit
Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
63
mars 29, 2016 - 12:23 e m
sp_Permalink sp_Print

Japp, nu ser det mycket bättre ut. Tack! 😀

Avatar
Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1433
Member Since:
augusti 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
64
mars 30, 2016 - 10:04 f m
sp_Permalink sp_Print

Har kommit på mig själv att besöka NH mindre och mindre sedan nya designen. Det är bara jobbigt numera. Forumet är sämre än tidigare, mycket mindre överskådligt samt de punkter jag redan påpekat i ett tidigare inlägg. Det är för mycket reklam, som idag när skärmen kräks ut LG-reklam, måste leta efter innehållet, det ser bara ut som en enda stor reklampelare.

Tråkigt, hade hoppats på en mycket bättre och trevligare upplevelse.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
65
mars 30, 2016 - 11:00 f m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Marquzz said
Har kommit på mig själv att besöka NH mindre och mindre sedan nya designen. Det är bara jobbigt numera. Forumet är sämre än tidigare, mycket mindre överskådligt samt de punkter jag redan påpekat i ett tidigare inlägg. Det är för mycket reklam, som idag när skärmen kräks ut LG-reklam, måste leta efter innehållet, det ser bara ut som en enda stor reklampelare.

Tråkigt, hade hoppats på en mycket bättre och trevligare upplevelse.

Såklart verkligen tråkigt att höra Marquzz. :/ Nya sajten är fortfarande mycket ett work in progress och det jobbas på att förbättra sajten på flera punkter och det är därför jättebra med all feedback vi kan få in.

För vår del så är den nya sajten ett stort lyft på flera sätt, vissa syns utåt andra mest internt.

  1. Sajten är mobilanpassad vilket är A och O idag för både upplevelse och trafik
  2. Forum och sajt är sammankopplade bättre = mindre inloggningsproblem och bättre koppling mellan användare
  3. Sajtens verktyg för att skapa och jobba med artiklar är mångfalt bättre än tidigare och gör det effektivare för oss att jobba.
  4. Vi kan lättare skräddarsy sajtens design och innehåll och här är det lite ett work in progress tillsammans med er läsare för att hitta rätt balans och upplägg.
  5. + en massa andra fördelar som vi inte ens hunnit kika på med funktionalitet för läsare, medlemmar och material. Det kommer! 🙂

Reklam är något vi måste ha för att öht kunna överleva och särskilt nu när det läggs mycket resurser på utveckling, mer än vi hade velat.. 😛 Men även här ska vi såklart försöka förbättra upplevelsen så mycket det bara går. Vi har dock inte fler reklamplatser idag än vad vi hade på vår tidigare sajt så det är kanske just LG-reklamen med sin skarpa färg som är extra påtaglig?

När du säger att det är mindre överskådligt, vad är det specifikt du tänker på då? 

Kom gärna med mer input kring forumet också, vad och hur vi kan förbättra det så kan jag lova att vi gör allt i vår makt att förbättra upplevelsen!

Kort och gott, vi har bara haft nya sajten online  i några veckor och jag som driver mycket av kommunikationen kring utvecklingen av har varit bortrest 2-3 veckor så räkna med att mycket kommer förändras framöver. Till det bättre med er hjälp och feedback!

För er som är vana forumsanvändare, ni får gärna kika lite här på forumets funktionsbutik och se om det är några plugins ni tycker skulle vara särskilt intressanta. Men givetvis komma med andra förslag för design, funktionalitet osv. Vi lyssnar på allt och fixar så mycket vi bara kan! 🙂

http://simple-press.com/store/plugins/

Avatar
Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1433
Member Since:
augusti 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
66
mars 30, 2016 - 7:22 e m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Forumfunktioner jag saknar:
Se om någon citerat mig
Se om någon svarat i ett inlägg som jag också skrivit i/startat.
Snabbsvarsruta

Tapatalk? Forumet är visserligen mobilanpassat, men det är för mycket att skrolla igenom. Tapatalk har en snabb överblick över nya ämnen som är skapade. Nuvarande överblick är inte så tydligt i min mobil.

http://i63.tinypic.com/2dh74nk.pngImage Enlarger

 

 

Angående reklamen så förstår jag såklart att det är ett nödvändigt ont, men man kanske skulle kunna dra ner den lite, i synnerhet ovanför det innehåll som jag är intresserad av, antingen forumet eller nyhetsflödet. Nu tycker jag det hamnar för långt ner på sidan och då har jag ändå en 1440 skärm.

Vill också kunna följa de kommentarer jag gör på nyheter och artiklar på framsidan, går det? Jag har inte hittat det i alla fall.

 

Edit: upptäckte nu att det är väldigt hårda restriktioner på uppladdade bilder, 320×240 och 50kB? Det är ju knappt användbart. 

Följande användare vill tacka Marquzz för detta givande inlägg:

Anton Karmehed
Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
67
mars 30, 2016 - 9:22 e m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Nu börjar vi snacka @Marquzz, kanon med ytterligare konkret feedback 🙂

Quote notifications är helt klart intressant, jag tror inte detta finns integrerat i Simple:press men jag ska kolla med deras support.

Traditionella notifieringar för svar i trådar och forum bör dock inte vara några problem? Jag får mailnotifiering varje gång någon svarar i den här tråden tex. Eller tänker du på något annat? PS. Aktiverade även ”mentions” nu där du kan använda @framför namnet på en medlem och på så sätt skapa en Twitterliknande notifering att du nämnt personen i fråga.

Det är också en vettig funktion, ska kolla om det går att aktivera på något sätt. Inget jag sett i grundutbudet av funktioner iaf.

 

Tyvärr har inte Tapatalk gett stöd för Simple:press ännu, det sägs vara på G men har varit så rätt länge så vågar inte lova något. Jag ska se om vi kanske kan göra överblicken något tydligare, har du några specifika förslag eller exempel på hur det skulle kunna se ut?

Angående reklamen är det en svår avvägning där och största anledningen till att det börjar med reklam är att det där alltid ligger på samma ställe. Börjar man baka in reklamen längre ner efter och i content blir det att reklamen hamnar lite överallt och att det nog stör mer om det hamnar t.ex. i content. Men återigen är detta något vi håller ögonen på och kan komma att se över!

Kommentarsystemet är något vi tittar närmare på just nu, har också reagerat över att man inte kan följa ens kommentarer och förhoppningsvis hittar vi en lösning för det system vi har idag men vi har också uppe för diskussion att testa andra system som exempelvis Disqus. Kom återigen gärna med egna förslag och erfarenheter om det finns några.

Angående bilder så var det standardinställningen. Nu bör du kunna ladda upp bilder på upp till 2MB och med fria mått! 🙂

sp_PlupAttachments Attachments
Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
68
mars 30, 2016 - 10:57 e m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Ja, reklamen är sjukt jobbig. Jag har slagit på addblocker igen…

När jag kommit in på sidan och tryckt Forum så ser det ut så här.

 

Klicka här för bild

Alltså, forumet syns knapt.

Sen undra jag om det verkligen är nödvändigt med reklam även på högersidan.

Går det inte göra forumdelen bredare ?

Som det ser ut nu är forumet knappt halva skärmbredden, resten är reklam eller artiklar.

Klickar man sig vidare till forum så ska ju fokus vara på just FORUMET, eller ??

 

/Homie

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
69
mars 31, 2016 - 8:43 f m
sp_Permalink sp_Print

Ghost^[Homie] sa
Ja, reklamen är sjukt jobbig. Jag har slagit på addblocker igen…

När jag kommit in på sidan och tryckt Forum så ser det ut så här.

 

Klicka här för bild

Alltså, forumet syns knapt.

Sen undra jag om det verkligen är nödvändigt med reklam även på högersidan.

Går det inte göra forumdelen bredare ?

Som det ser ut nu är forumet knappt halva skärmbredden, resten är reklam eller artiklar.

Klickar man sig vidare till forum så ska ju fokus vara på just FORUMET, eller ??

 

/Homie

Det beror lite på vilka annonser som är aktiva också Ghost, samtidigt som vi tyvärr tvingats utöka antalet annonsplatser för att många blockerar dem. Vi har svårt att få allting att gå ihop som det är och tyvärr blir situationen inte bättre av att man blockerar annonserna. 

Samtidigt ska jag ta upp detta internt och se om/hur vi kan lösa detta på något annat sätt. Sajten är uppbyggd i grunden på tre kolumner. Som det är nu tar Forumet 2 av 3 kolumner och högerfältet är för att forumsbesökare inte ska missa våra artiklar och annat troligt material vi publicerar på sajten. 

Men jag ska kolla vad/om vi har för andra möjligheter ifall det skulle bli bättre med forumet i fullbredd. Själv har jag nog redan vant mig och tycker det fungerar rätt bra med 2/3 av sajten för forumet men kanske bara är jag.

Btw, jag har jagat på företaget som migrerat vårt forum ytterligare en gång och de lovar att de jobbar på att få det löst med din användare!

Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
70
mars 31, 2016 - 11:31 f m
sp_Permalink sp_Print

Ang dom 2 av 3 kolumner som forumet tar upp är det möjligt att få dom att autostretcha för att fylla skärmbredden eller åt minstone att gå upp en bit till i storlek? Jag har på sätt och vis förståelse för en max bredd på sidan men ett val om jag vill ha standarbredden eller fylla sidan vore inte så dumt.

Visst jag har relativt hög upplösning med 2560×1440 men sidan fyller knappa halva skärmen vilklet gör att forumet är kanske 1/4 av skärmen som det ser ut nu.

Kunde jag få sidan att fylla skärmen (utan att använda den värdelösa zoom funktionen som gör allt suddigt) och på så sätt få forumet att fylla 1/2 istället för 1/4 skulle jag ha mycket mindre problem med storleken på annonser runt om är som det är nu.

Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
71
mars 31, 2016 - 7:32 e m
sp_Permalink sp_Print

Ja, forumdelen borde väl vara dynamisk ?

Det finns ju ändå lite outnyttjat utrymme, så lite större yta borde väl ändå gå att få till ?

Btw, jag har jagat på företaget som migrerat vårt forum ytterligare en gång och de lovar att de jobbar på att få det löst med din användare!

 Uppskattar verkligen att du försöker hjälpa mig. 🙂

Tack Anton !

 

/Homie

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
72
april 1, 2016 - 8:58 f m
sp_Permalink sp_Print

drizzit sa
Ang dom 2 av 3 kolumner som forumet tar upp är det möjligt att få dom att autostretcha för att fylla skärmbredden eller åt minstone att gå upp en bit till i storlek? Jag har på sätt och vis förståelse för en max bredd på sidan men ett val om jag vill ha standarbredden eller fylla sidan vore inte så dumt.

Visst jag har relativt hög upplösning med 2560×1440 men sidan fyller knappa halva skärmen vilklet gör att forumet är kanske 1/4 av skärmen som det ser ut nu.

Kunde jag få sidan att fylla skärmen (utan att använda den värdelösa zoom funktionen som gör allt suddigt) och på så sätt få forumet att fylla 1/2 istället för 1/4 skulle jag ha mycket mindre problem med storleken på annonser runt om är som det är nu.

Jag sitter på 4K-skärm Drizzit så I hear ya! 🙂 Jag vet tyvärr inte om det är möjligt men vi ska definitivt kika på det!

 

Ghost^[Homie] sa
Ja, forumdelen borde väl vara dynamisk ?

Det finns ju ändå lite outnyttjat utrymme, så lite större yta borde väl ändå gå att få till ?

Btw, jag har jagat på företaget som migrerat vårt forum ytterligare en gång och de lovar att de jobbar på att få det löst med din användare!

 Uppskattar verkligen att du försöker hjälpa mig. 🙂

Tack Anton !

 

/Homie

Det är jag som ska tacka för tålamodet Homie! Det enda jag kan lova är att vi har/och fortfarande sliter röven av oss för att lösa så mycket vi kan. To-do listan är dock lika lång som Empire State Building och våra resurser är begränsade men forumsbiten och användarna jobbas det på as we speak! 🙂

Följande användare vill tacka Anton Karmehed för detta givande inlägg:

Ghost^[Homie], Tintin
Avatar
Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1433
Member Since:
augusti 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
73
april 3, 2016 - 9:42 f m
sp_Permalink sp_Print

Anton Karmehed sa
Nu börjar vi snacka @Marquzz, kanon med ytterligare konkret feedback 🙂

Quote notifications är helt klart intressant, jag tror inte detta finns integrerat i Simple:press men jag ska kolla med deras support.

Traditionella notifieringar för svar i trådar och forum bör dock inte vara några problem? Jag får mailnotifiering varje gång någon svarar i den här tråden tex. Eller tänker du på något annat? PS. Aktiverade även ”mentions” nu där du kan använda @framför namnet på en medlem och på så sätt skapa en Twitterliknande notifering att du nämnt personen i fråga.

Det är också en vettig funktion, ska kolla om det går att aktivera på något sätt. Inget jag sett i grundutbudet av funktioner iaf.

 

Tyvärr har inte Tapatalk gett stöd för Simple:press ännu, det sägs vara på G men har varit så rätt länge så vågar inte lova något. Jag ska se om vi kanske kan göra överblicken något tydligare, har du några specifika förslag eller exempel på hur det skulle kunna se ut?

Angående reklamen är det en svår avvägning där och största anledningen till att det börjar med reklam är att det där alltid ligger på samma ställe. Börjar man baka in reklamen längre ner efter och i content blir det att reklamen hamnar lite överallt och att det nog stör mer om det hamnar t.ex. i content. Men återigen är detta något vi håller ögonen på och kan komma att se över!

Kommentarsystemet är något vi tittar närmare på just nu, har också reagerat över att man inte kan följa ens kommentarer och förhoppningsvis hittar vi en lösning för det system vi har idag men vi har också uppe för diskussion att testa andra system som exempelvis Disqus. Kom återigen gärna med egna förslag och erfarenheter om det finns några.

Angående bilder så var det standardinställningen. Nu bör du kunna ladda upp bilder på upp till 2MB och med fria mått! 🙂

 

Säga vad man vill om Sweclockers, men jag tycker att deras framsida integrerad med forumet är precis det jag är ute efter. Också deras notifikationer om någon citerat mig eller liknande högst upp till höger är perfekt. Jag ser snabbt om något citerat mig eller skickat PM till mig. Jag är egentligen endast intresserad av ett e-mail när någon skickat PM, inte när någon svarar i en tråd eller citerar mig.

Jag behöver nödvändigtvis inte ha stöd för Tapatalk, även om det underlättar eftersom jag har flera andra forum i den appen. Det viktigaste är att det blir ett överskådligt och lättläst forum. Eftersom mobiler är så små kommer jag inte browsa runt och göra massa inlägg, utan fokus måste ligga på att få det enkelt som jag nämnt ovan. Som du kan se på mitt ss i mitt tidigare inlägg kan jag inte ens läsa rubrikerna. Informationen som är viktigt tycker jag är just rubrikerna, vilken forumdel det är i är sekundärt och kan stå i betydligt mindre text. Jämför från TT nedan t.ex.

tt.jpg

 

En stor anledning, förutom reklamen, att innehåll (content) hamnar långt ner på sidan är de stora blocken som gör ”reklam” för artiklar och testar. Dessa kan ni kanske minska ner ála Sweclockers så att inte nyhetsflöde och forum nästan i princip hamnar utanför bild. Har man klickat på länken som leder till forumet ska man inte behöva leta efter det sedan. Jag kan se från inlägg ovan att jag inte är ensam om att tycka detta också.

Tack för att du fixade bilduppladdningen, mycket enklare att ladda upp direkt än att behöva använda en extern bilduppladdningssajt. Just nu är detta helt klart den bästa bilduppladdningsfunktion jag sett i ett forum 🙂 Du skulle kunna lägga till zip och rar till tillåtna filformat också så att man kan t.ex. dela med sig av olika sorters mjukvaror som överklockningsverktyg eller liknande.

sp_PlupAttachments Attachments

Följande användare vill tacka Marquzz för detta givande inlägg:

Tintin, Anton Karmehed
Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
74
april 6, 2016 - 5:11 e m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Marquzz sa

Säga vad man vill om Sweclockers, men jag tycker att deras framsida integrerad med forumet är precis det jag är ute efter. Också deras notifikationer om någon citerat mig eller liknande högst upp till höger är perfekt. Jag ser snabbt om något citerat mig eller skickat PM till mig. Jag är egentligen endast intresserad av ett e-mail när någon skickat PM, inte när någon svarar i en tråd eller citerar mig.

Jag behöver nödvändigtvis inte ha stöd för Tapatalk, även om det underlättar eftersom jag har flera andra forum i den appen. Det viktigaste är att det blir ett överskådligt och lättläst forum. Eftersom mobiler är så små kommer jag inte browsa runt och göra massa inlägg, utan fokus måste ligga på att få det enkelt som jag nämnt ovan. Som du kan se på mitt ss i mitt tidigare inlägg kan jag inte ens läsa rubrikerna. Informationen som är viktigt tycker jag är just rubrikerna, vilken forumdel det är i är sekundärt och kan stå i betydligt mindre text. Jämför från TT nedan t.ex.

tt.jpg

 

En stor anledning, förutom reklamen, att innehåll (content) hamnar långt ner på sidan är de stora blocken som gör ”reklam” för artiklar och testar. Dessa kan ni kanske minska ner ála Sweclockers så att inte nyhetsflöde och forum nästan i princip hamnar utanför bild. Har man klickat på länken som leder till forumet ska man inte behöva leta efter det sedan. Jag kan se från inlägg ovan att jag inte är ensam om att tycka detta också.

Tack för att du fixade bilduppladdningen, mycket enklare att ladda upp direkt än att behöva använda en extern bilduppladdningssajt. Just nu är detta helt klart den bästa bilduppladdningsfunktion jag sett i ett forum 🙂 Du skulle kunna lägga till zip och rar till tillåtna filformat också så att man kan t.ex. dela med sig av olika sorters mjukvaror som överklockningsverktyg eller liknande.

Tack igen för mycket bra och informativ feedback Marquezz! Det är precis detta vi behöver. Det blir ett evigt projekt att matcha forum med content och annonser med content. Vi lär oss nytt varje dag och har bara några veckors erfarenhet av den konstellation vi kör idag så det är mycket som är nytt. 🙂

Jag har tyvärr inte koll på Swecs notifieringsupplägg men om jag förstår dig rätt och även själv surfar runt på sajten förstår jag det som att du vill kunna se dina forumsnotifieringar och liknande längst upp på sajten vart du än befinner dig? Det är nämligen något vi mekat MYCKET med och jag har slitit mitt hår här angående hur Wordpress hanterat detta med användarmenyer. Har du lust att ge exempel på hur du velat att det såg ut, någon photoshop-redigering av nuvarande NHW t.ex? Vi har iaf detta i vår priolista!

Jag har ändrat grundfärgtemat på forumet nu och för mig är det iaf glasklart på en Iphone 6 när jag kollar ”senaste uppdaterade trådar” i forumet, kolla gärna detta igen! 🙂Forum_links.jpgImage Enlarger

Jag är med på vad du menar om contentdelarna och hur det förskjuter sajten, ska diskutera detta lite internt och se om det finns andra lösningar som passar bättre även om det tyvärr är så att en till synes ”liten” ändring förändrar upplägget för 30 andra 😛

Kanon att bilduppladdningen uppskattas! Vi har nu aktiverat stöd för rar och zip-filer också, maximalt 2MB (serverbegränsning atm) dock så det inte blir en fildelningshubb. 😀

Ghost^[Homie] jag har nu återigen jagat utvecklarna angående användarhistoriken och de meddelar att de jobbar på det! 🙂 

sp_PlupAttachments Attachments
Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
75
april 7, 2016 - 6:42 e m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Tack Anton !  Jaga lite till  😉

Bra skriven artikel också.  🙂

https://www.nordichardware.se/nyheter/tack-kara-lasare-har-ar-vad-ni-hjalpt-till-att-forbattra-pa-nya-nhw.html

Men här vill jag påpeka igen, kommentarsfältet är på tok för långt ner !

http://i.imgur.com/h13l2O3.pngImage Enlarger

Allt på bilden är det som täcker HELA min skärm från topp till botten + nästan en halv sida till som jag måste skrolla för att kunna kommentera era artiklar.

Kommentarsfältet ska ovanför prisjakts reklam om produkten inte är relaterad till artikeln i fråga. (tycker jag)

 

/Homie

Följande användare vill tacka Ghost^[Homie] för detta givande inlägg:

Anton Karmehed
Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
76
april 7, 2016 - 9:10 e m
sp_Permalink sp_Print

Ghost^[Homie] sa
Tack Anton !  Jaga lite till  😉

Bra skriven artikel också.  🙂

https://www.nordichardware.se/nyheter/tack-kara-lasare-har-ar-vad-ni-hjalpt-till-att-forbattra-pa-nya-nhw.html

Men här vill jag påpeka igen, kommentarsfältet är på tok för långt ner !

http://i.imgur.com/h13l2O3.pngImage Enlarger

Allt på bilden är det som täcker HELA min skärm från topp till botten + nästan en halv sida till som jag måste skrolla för att kunna kommentera era artiklar.

Kommentarsfältet ska ovanför prisjakts reklam om produkten inte är relaterad till artikeln i fråga. (tycker jag)

 

/Homie

hehe jag jagar på så mycket det bara går, tycker helt klart det tagit för lång tid som det är 🙂

Tack och kul att du gillade artikeln, men det är ni som ska ha det stora tacket för all förståelse och feedback! Det blir fler liknande artiklar framöver som mer fokuserar på vad som är nytt och tips på hur man bäst navigerar runt och använder NHW!

Det där med placeringen av kommentarerna är något vi också funderat över men det är tyvärr något som kräver en del hårdkodning och omskrivning av sajtens funktionalitet. Vi kommer fortsätta kika på det men finns annat som idag har högre prio. Men bra att vi vet att det är fler som funderar över det och har åsikter 🙂

Följande användare vill tacka Anton Karmehed för detta givande inlägg:

Ghost^[Homie]
Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
77
april 9, 2016 - 2:35 f m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Försökte svara på ett inlägg i köp/sälj och lägga till ett par bilder.

Men där blev det fel.

Försökte senare göra en annons och lägga till bilder men det gick inte heller.

 

http://i.imgur.com/JkaBpZ6.pngImage Enlarger

Först dök den lilla rutan upp o jag klicka OK då dök den röda texten upp som jag ringat in.

Försökte först dra o släppa alla 6 bilder på en gång, men även en o en med samma resultat.

Största bilden är på 980kb och filnamnen innehåller bara datum 20160409.jpg  typ…

 

/Homie

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
78
april 10, 2016 - 11:13 f m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Fasen va skumt Ghost, din användare verkar strula mer än lovligt. 😛 jag har inte lyckats återskapa felet då det går utmärkt här att ladda upp filer. Men har du försökt igen sen vid senare tillfälle eller med en annan webbläsare?

Eller kan det vara så att du laddade upp väldigt många bilder samtidigt? Vet inte riktigt hur de begränsningarna fungerar faktiskt och de verkar inte vara aktiva för mig som admin. Får du samma problem om du laddar upp en enskild bild på 500kb ish?

gp100_block_diagram-1.pngImage Enlarger

sp_PlupAttachments Attachments
Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
79
april 11, 2016 - 12:13 f m
sp_Permalink sp_Print

Provade att ladda upp en fil också. Men det var samma.

Har även provat med MS Edge nu och det vill inte heller.

Fick även ett nyy meddelande som sa ”Invalid Character” på en bild som heter HDDS.jpg.

 

/Homie

Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
80
april 11, 2016 - 5:54 e m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Bara för att prova ovanstående problem, men verkar fungera för mig konstigt nog.

 

Håller för övrigt med om att kommentarer till artiklar ligger alldeles för långt ned. För att de ska kännas relevanta och för att folk faktist ska märka att dom finns borde dom synas direkt efter artikeln och inte kräva att man bläddrar ned 1.5 sida innan dom syns.

Och slutligen tack för att ni la till datum och kommentars ikonen även i de övre senaste nyheterna efter mitt förslag!

IMG_0087.JPGImage Enlarger

sp_PlupAttachments Attachments
This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
195 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

DonaldSpodyZU DonaldSpodyZU

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL