November 29, 2001
DraGoN wrote: [quote=UndaC]Fick precis meddelande från serverleverantören att de ska börja plocka ihop den nu och skicka så snart som möjligt. 🙂
Vad blir det för klös i den då?
compaq, Dell, IBM?
Nej ingen sån färdigbyggd skit 🙂
Ni får se när den kommer, det ska upp artiklar och annat mysigt.
August 17, 2003
Nja, det är väl främst om man vill klocka lite?
Iofs. kanske lite annat också, beror ju på vilken tilverkare.
Men jag tror inte dom har tänkt att klocka en server som ska vara stabil och utan downtime
i varje fall inte så mycket
Men i överlag så är det ju bättre att plocka ihop själv, det håller jag med om.
June 17, 2002
Lauregos wrote: Nja, det är väl främst om man vill klocka lite?
Iofs. kanske lite annat också, beror ju på vilken tilverkare.Men jag tror inte dom har tänkt att klocka en server som ska vara stabil och utan downtime
i varje fall inte så mycket
Men i överlag så är det ju bättre att plocka ihop själv, det håller jag med om.
Meh.. Man kan ju knappt ställa om att en märkesdator ska boota från CD ju...
May 22, 2001
Mullvaden, har du sysslat me flera olika märkesdatorer eller? Låter inte som det. Klart man kan ändra om hur dom ska boota upp. Då de flesta Tillverkare har egna operativsystemskivor. Så kallade rescureskivor. Så då är de bra att kunna ändra hur den ska boota upp.
& varför man bör satsa på en märkesdator till server,
Serviceavtal.
Vet att komponeterna funkar ihop.
Byte på platsens Garanti.
Stabilitet.
Godkända produkter gentemot Operativsytemet.
Driftsäker.
Med mera, finns nog mer saker jag glömt att ta upp nu.
Men visst, bygg ni egna servar, det funkar med. Men jag skulle inte satsa på det.
June 17, 2002
DraGoN wrote: Mullvaden, har du sysslat me flera olika märkesdatorer eller? Låter inte som det.
Hmm.. AST, Compaq o Dell har jag sysslat med.. ok.. man kan nog välja vad man vill boota med... men säg ingen av dom går fan at uppgradera t ex... måste ju ha deras egna grejer... o bla bla... hatar märkes datorer.. ok.. till servrar kanske det kan gå an... typ från SGI eller nåt... Vägrar stödja Compaq/HP... Dell.. nja...
men desktop så att säga... aldrig i livet en märkesdator...
May 22, 2001
Mullvaden, ja jag vet att det är betydligt dyrare saker till en märkesdator, men när man uppgraderar en server köper man nog allt nytt.
& ja till desktopdator skulle jag aldrig eller köpa mig en märkesdator, då hatar jag dom med. Men på server & bärbar sidan så skulle de bli märkesdator. Annars om man är tyungen på deskop så blir det en Dell, dom kör me standardsaker.
hoppas du förstår vad jag menar, menar inte att du har dålig kompentens...hoppas du inte tror det, Tror säkert du har stor kunskap inom Datorer.
2 Guest(s)