January 23, 2001
Jag har återigen kommit på mig själv med att inte orka bemöda mig med att kommentera här eftersom jag är utloggad varje gång jag kommer in för att skriva på nyhetssidan.
Varje gång man gått in i en nyhet och vill kommentera så går inte det, då måste man logga in, och ofta måste man krångla med att uppdatera sidan innan det funkar. Inget stort men det gör att man inte orkar bry sig när det är så varenda gång.
Om man alltid är utloggad så är det inte konstigt om man slutar hänga på sidan.
Och varför är det olika inloggningar för nyhetssidan och forumet? Hade det varit samma system hade det uppmuntrat till att använda forumet mer.
January 9, 2004
Problematiken beror på att forumet och vårt övriga front-end system inte är ihopkopplade så som det ska vara. Det ligger givetvis i "att göra" listan. Om du loggar in på förstasidan och bocka i "kom ihåg mig" så borde du vara inloggad och kunna komentera nästa gång du kommer till sidan. Det kommer att fixas men just nu hoppas jag alla kan ha tålamod med att man måste logga in i forumet och övriga sidan, separat.
December 19, 2000
Nu har vi gått igenom det här problemet. Om man bockar i "Kom ihåg mig" så sätts en cookie som varar ett år. Nu ligger också en sessionscookie på 24 h så har du loggat in utan att klicka i "Kom ihåg mig" så kommer du att få logga in igen om du varit inaktiv på NH sista dygnet. Om man är inne på NH en gång om dagen så ska man vara inloggad alltid då sessionscookien förnyas när man går in på siten igen. Men vill man alltid vara inloggad på sin dator hemma så kan man klicka i "Kom ihåg mig" så är man alltid inloggad när man besöker NH med den browsern. Man får tänka på att logga ut om man sitter på en publik dator som tex ett bibliotek eller på nån skola.
EDIT: Nu är också rutan "Kom ihåg mig" ibockad per automatik. Vill man inte vara inloggad automatiskt bockar man ur den.
March 10, 2003
Vi har bussat ViU på det. Det skapades troligtvis när vi gjorde en ändring i systemet nyligen. Försök stå ut med den några dagar till medans vi jagar buggen med släggan.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 18, 2003
Har fortfarande stora problem med att stanna inloggad på första/nyhets sidan. Inga problem alls i forumet där jag är inloggad hela tiden men första/nyhets sidan glömmer mig helt random iaf 2-3 ggr i veckan vilket börjar bli mycket störande.
Har dock inte haft några problem med invalid token bara att den glömmer mig även med "kom ihåg mig" ikryssat.
May 15, 2005
December 25, 2000
Hallå,
det är ett underligt fel detta för jag lyckas inte återskapa det och har därför väldigt svårt att felsöka.
Invalid token beror så vitt jag vet på att joomla skickar med ett "slumpat" värde för att blockera XSS attacker ( Cross-site scripting - Wikipedia, the free encyclopedia ). Detta borde bara hända ifall man försöker logga in till .se från .com eller liknande men kan vara att det är något annat som spökar också.
Kan ni som får det här problemet svara på följande frågor,
vilken domän försöker ni logga in från (vad står det i adressfältet?), kan ni logga in på .com eller får ni samma problem där?
Finns det något ställe där det händer oftare, exempelvis om ni försöker logga in från testlabbet eller framsidan?
Har ni satt i webbläsaren att den skall komma ihåg lösenordet?
Använder någon av er någon lösenordshanterare som LastPass.com, 1Password eller liknande?
Om ni kan svara på dessa frågor så kan jag kanske lyckas återskapa problemet och hitta en lösning för det.
May 15, 2005
December 31, 2011
Samma visa här med "invalid token", Win 7 Opera webbläsare och auto-inloggning (ctrl +enter), klickat i "kom ihåg lösen" även om det inte koms ihåg utan måste antingen logga in eller (underligt nog) ladda om nyheten för att kommentera. Ibland är jag redan inloggad dock men misstänker att det är enbart då jag inte stängt Opera emellan... och .se domän....
1 Guest(s)