Fixa inloggningen! | Feedback & idéer om NordicHardware | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fixa inloggningen!
This topic is locked
-Boris-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 174
Member Since:
januari 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
november 14, 2011 - 10:02 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag har återigen kommit på mig själv med att inte orka bemöda mig med att kommentera här eftersom jag är utloggad varje gång jag kommer in för att skriva på nyhetssidan.
Varje gång man gått in i en nyhet och vill kommentera så går inte det, då måste man logga in, och ofta måste man krångla med att uppdatera sidan innan det funkar. Inget stort men det gör att man inte orkar bry sig när det är så varenda gång.

Om man alltid är utloggad så är det inte konstigt om man slutar hänga på sidan.
Och varför är det olika inloggningar för nyhetssidan och forumet? Hade det varit samma system hade det uppmuntrat till att använda forumet mer.

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
2
november 14, 2011 - 11:38 f m
sp_Permalink sp_Print

Konstigt, det har aldrig hänt mig

Avatar
Marre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1255
Member Since:
december 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
3
november 14, 2011 - 7:07 e m
sp_Permalink sp_Print

Verkar bero på var man har loggat in sig och bett systemet att autoinlogga. Så var det för mig. Gör man det på förstasidan följer inloggningen med i alla led.
Har man gjort det på forumsidan, blir man inte inloggad förrän man är där, osv.

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
januari 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
4
november 15, 2011 - 8:14 f m
sp_Permalink sp_Print

Problematiken beror på att forumet och vårt övriga front-end system inte är ihopkopplade så som det ska vara. Det ligger givetvis i ”att göra” listan. Om du loggar in på förstasidan och bocka i ”kom ihåg mig” så borde du vara inloggad och kunna komentera nästa gång du kommer till sidan. Det kommer att fixas men just nu hoppas jag alla kan ha tålamod med att man måste logga in i forumet och övriga sidan, separat.

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
Member Since:
december 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
5
december 5, 2011 - 1:01 e m
sp_Permalink sp_Print

Vi håller på och tittar på detta just nu

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
Member Since:
december 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
6
december 5, 2011 - 3:50 e m
sp_Permalink sp_Print

Nu har vi gått igenom det här problemet. Om man bockar i ”Kom ihåg mig” så sätts en cookie som varar ett år. Nu ligger också en sessionscookie på 24 h så har du loggat in utan att klicka i ”Kom ihåg mig” så kommer du att få logga in igen om du varit inaktiv på NH sista dygnet. Om man är inne på NH en gång om dagen så ska man vara inloggad alltid då sessionscookien förnyas när man går in på siten igen. Men vill man alltid vara inloggad på sin dator hemma så kan man klicka i ”Kom ihåg mig” så är man alltid inloggad när man besöker NH med den browsern. Man får tänka på att logga ut om man sitter på en publik dator som tex ett bibliotek eller på nån skola.

EDIT: Nu är också rutan ”Kom ihåg mig” ibockad per automatik. Vill man inte vara inloggad automatiskt bockar man ur den.

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
7
januari 11, 2012 - 11:00 f m
sp_Permalink sp_Print

Vi har bussat ViU på det. Det skapades troligtvis när vi gjorde en ändring i systemet nyligen. Försök stå ut med den några dagar till medans vi jagar buggen med släggan.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
september 9, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
8
februari 26, 2012 - 9:07 e m
sp_Permalink sp_Print

Var försöker du logga in när det händer? På framsidan eller i forumet? Har du testat att rensa cache sedan du senast hade detta problem?

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
9
februari 27, 2012 - 8:11 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag får också invalid token fast väldigt sällan. Jag brukar nästan alltid logga in på förstasidan. Kör med Firefox 10.0.2

Avatar
Fredrik_8
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 258
Member Since:
januari 26, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
10
mars 17, 2012 - 8:30 e m
sp_Permalink sp_Print

Samma sak för mig, kör med senaste versionen utav Chrome…

”Auto-login”

Avatar
EliXyR
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2588
Member Since:
maj 5, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
11
mars 22, 2012 - 6:51 e m
sp_Permalink sp_Print

Samma för mig med oavsätt läsare. Dvs invalid token, följt av något cert error. Så jag orkar inte logga in på första sidan någe mer.

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
12
mars 23, 2012 - 4:19 f m
sp_Permalink sp_Print

Skumma är att det inte går att få det att stämma när vi testar. Varför bara vissa får det är det som är skumt. Testat rensa kakor och dylikt ?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
13
mars 23, 2012 - 1:24 e m
sp_Permalink sp_Print

Fick precis nyss Invalid Token. Det jag gjorde var att logga in och inget hände, skrev in allt igen och då blev det Invalid Token

Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
14
mars 26, 2012 - 6:15 e m
sp_Permalink sp_Print

Har fortfarande stora problem med att stanna inloggad på första/nyhets sidan. Inga problem alls i forumet där jag är inloggad hela tiden men första/nyhets sidan glömmer mig helt random iaf 2-3 ggr i veckan vilket börjar bli mycket störande.

Har dock inte haft några problem med invalid token bara att den glömmer mig även med ”kom ihåg mig” ikryssat.

Tempel
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 203
Member Since:
maj 15, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
15
april 17, 2012 - 3:09 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag kan bara instämma i kritiken av invalid token. Det suger.

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
16
april 18, 2012 - 8:42 f m
sp_Permalink sp_Print

Konstigt att det bara händer mig nån enstaka gång och andra nästan jämt. Kan det vara nåt med inställningarna i webbläsaren som gör att det blir så? Jag kör Firefox och har valt att all information ska rensas vid webbläsarens avslut inklusive lösenord

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
Member Since:
december 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
17
april 18, 2012 - 9:49 f m
sp_Permalink sp_Print

Vi kollar på det atm, hoppas att det inte ska ta för lång tid att reda ut vad det beror på. Tack för feedback

Henrik

ViU
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
december 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
18
april 19, 2012 - 10:29 f m
sp_Permalink sp_Print

Hallå,

det är ett underligt fel detta för jag lyckas inte återskapa det och har därför väldigt svårt att felsöka.

Invalid token beror så vitt jag vet på att joomla skickar med ett ”slumpat” värde för att blockera XSS attacker ( Cross-site scripting – Wikipedia, the free encyclopedia ). Detta borde bara hända ifall man försöker logga in till .se från .com eller liknande men kan vara att det är något annat som spökar också.

Kan ni som får det här problemet svara på följande frågor,

vilken domän försöker ni logga in från (vad står det i adressfältet?), kan ni logga in på .com eller får ni samma problem där?

Finns det något ställe där det händer oftare, exempelvis om ni försöker logga in från testlabbet eller framsidan?

Har ni satt i webbläsaren att den skall komma ihåg lösenordet?

Använder någon av er någon lösenordshanterare som LastPass.com, 1Password eller liknande?

Om ni kan svara på dessa frågor så kan jag kanske lyckas återskapa problemet och hitta en lösning för det.

Tempel
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 203
Member Since:
maj 15, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
19
april 19, 2012 - 2:07 e m
sp_Permalink sp_Print

.se
framsidan, är där jag alltid går in.
det händer alltid.
FF, ingen lösenordshanterare, lösenord ihågkommet.
Byter IP varje dag hemma och det är där det händer på båda burkarna. En winXP en Win7.

Dravond
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
Member Since:
december 31, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
20
april 20, 2012 - 1:12 e m
sp_Permalink sp_Print

Samma visa här med ”invalid token”, Win 7 Opera webbläsare och auto-inloggning (ctrl +enter), klickat i ”kom ihåg lösen” även om det inte koms ihåg utan måste antingen logga in eller (underligt nog) ladda om nyheten för att kommentera. Ibland är jag redan inloggad dock men misstänker att det är enbart då jag inte stängt Opera emellan… och .se domän….

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
93 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

AnthonyimamiHC AnthonyimamiHC

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL