January 26, 2010
Jag får ALLTID invalid token, varje gång jag loggar in.
Googla, är ett vanligt förekommande fel - för antar att ni kör Joomla?
Joomla! • View topic - invalid token during logging in
Dealing with Invalid "Token error" screens in Joomla 1.5 | Research Blog | Big Spring Web Design & Development
Invalid Token Errors in Joomla 1.5.X & 1.6.X | Joomla Development
http://forum.joomla.org/viewto.....p?t=251888
"Invalid Token" Login error in Joomla 1.5 Stable
Invalid Token on Joomla Login | itoctopus
Verkar ju dessutom finnas massor med lösningar..
January 9, 2004
Jag har fått fram följande.
Om jag är inloggad och har bockat i att sidan ska "komma ihåg mig" och sedan kommer tillbaka 2 timmar sidan så tror inte sidan att jag är inloggad (men jag tror att jag är det egentligen). När jag då trycker på login så får jag "Invalid Token". Om jag istället går till någon annan sektion på siden (typ forumet) så står det att jag är inloggad. Går jag då tillbaka till första sidan så är jag inloggad och kan kometera som vanligt. Dock OTROLIGT störande och det händer varje gång, både hemma och på jobbet. Kör FF 11.0
August 18, 2003
Har fortfarande samma problem som i min tidigare post. Inloggad konstant på forumet inga problem där MEN frekvent mer än varannan gång glömmer den bort mig på övriga sidor som Hem, Nyheter, Testlab. Har dock fortfarande inga problem med invalid token bara att den glömmer bort mig. Windows 7 64bit med uppdaterat firefox.
Detta är rent utsagt PINSAMT dåligt att problemet inte kan fixas efter snart 6 månader som denna tråd har funnits. Ni klarar er säkert bra utan just mina kommentarer men fortsätter problemet ignoreras tror jag fler och fler användare tröttnar.
Ni har en av de bästa siterna jag vet och det vore hemskt tråkigt om ni driver bort era användare och deras åsikter pga en sån här sak.
December 25, 2000
Jag har implementerat en fix, lyckades inte återskapa felet så inte säker på att det faktiskt är en fix.
Kan någon som upplever problemet meddela här ifall problemet ännu finns.
Förstår att det är irriterande men det är ett mycket underligt fel, det finns en massa "fixar" online men alla de jag tittat har sagt att lösningen är något som jag fixade för läänge sedan, så problemet borde inte finnas kvar enligt de fixarna.
August 18, 2003
Lite för tidigt att säga säkert om det är borta eller inte då det "kommer och går" men har inte glömt mig under ett antal prov idag iaf så ser lovande ut men återkommer om ett par dagar.
Och tack för att ni försöker åtgärda problemet.
-------Uppdatering-----
Ett nytt fenomen som verkar vara en blandning av fixat och inte... den "glömde" mig just på första sidan MEN gick till recensioner där den kom ihåg mig sen tillbaka till första sidan och då kommer det helt plötsligt ihåg mig igen. Känns konstigt att jag kan vara "utloggad" på en sida sen inloggad på nästa.
Hoppas det var någorlunda förståligt om inte säg till så ska jag försöka ge en mer detaljerad förklaring.
November 4, 2003
Jag fick invalid token nyss, men jag kan inte återskapa det nu längre.
FF12 och det händer på dom flesta datorerna jag brukar prova på.
Jag har aldrig klickat logga ut förrän när jag försökte testa nu och nu
kan jag inte återskapa det. Det kanske är något att ta med till
felsökningen även om det är ett långskott.
April 20, 2002
Windows 7 64 bit och FF 12.0
Jag har fortfarande problemet att jag är utloggad när jag går direkt till startsidan, och får "Invalid Token" när jag försöker logga in där.
Forumet är jag däremot inloggad på automagiskt.
En annan sak som bara är en liten irritation är att avataren/profilbilden inte syns på startsidan utan bara denna standardbilden
[Image Can Not Be Found]
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 25, 2000
drizzit;1280054 wrote:
Ett nytt fenomen som verkar vara en blandning av fixat och inte... den "glömde" mig just på första sidan MEN gick till recensioner där den kom ihåg mig sen tillbaka till första sidan och då kommer det helt plötsligt ihåg mig igen. Känns konstigt att jag kan vara "utloggad" på en sida sen inloggad på nästa.
Hoppas det var någorlunda förståligt om inte säg till så ska jag försöka ge en mer detaljerad förklaring.
Jag trodde detta var relaterat till invalid token och berodde på att framsidan var cachad, när man är inloggad borde man inte få den cachade sidan (för den ser olika ut för alla användare) men det verkar hända ändå. Ifall det fortfarande händer är det nog något som ännu spökar och jag måste fortsätta titta på saken.
December 25, 2000
Tintin;1280067 wrote: Forumet är jag däremot inloggad på automagiskt.
En annan sak som bara är en liten irritation är att avataren/profilbilden inte syns på startsidan utan bara denna standardbilden
Beror på att forumet och resten av sidan är två olika produkter, vi jobbar på att försöka få dem mera integrerade men det är nog ännu en bit in i framtiden innan avatarerna kan börja synkroniseras.
August 18, 2003
ViU;1280075 wrote: Jag trodde detta var relaterat till invalid token och berodde på att framsidan var cachad, när man är inloggad borde man inte få den cachade sidan (för den ser olika ut för alla användare) men det verkar hända ändå. Ifall det fortfarande händer är det nog något som ännu spökar och jag måste fortsätta titta på saken.
Det kan vara relaterat till det men jag får inte meddelandet om invalid token som många verkar få. Försöker jag logga in igen så går det utan problem. Detta är dock första gången jag sett den helt plötsligt komma ihåg mig igen när jag bläddrar mellan sidorna tidigare har jag altid behövt logga in igen hur mycket jag än bläddrade fram och tillbaka.
Och bara för kompletteringens skull så har jag inga problem med att vara inlogad på forumet och har aldrig haft vilket jag sagt förut detta gäller resten av sidorna.
May 15, 2005
December 25, 2000
Nu borde det vara löst, jag lyckas inte återskapa det längre i alla fall... Ber om ursäkt för att det tagit så länge, det är ett underligt problem som ingen verkar ha en riktigt bra lösning på (i alla fall om man googlar). Har fått ta till att hitta på en egen fix i källkoden som jag hoppas löser problemet.
Viking1962: Oja det skulle nog vara roligt att få kasta bort delar av kodbasen men som du själv säger så tar det tyvärr längre än man tror att få allt att snurra igen.
July 30, 2010
Det händer konstigt fel ibland när jag ska logga in. Det händer att jag skriver fel lösenord och blir påmind om detta, så långt är det normalt, men sedan när jag skriver in rätt lösenord så kommer samma meddelande upp igen trots att jag skriver rätt och att jag blir också inloggad trots felmeddelandet. Lite irriterande att skärmen scrollar ner en bit när jag skrivit fel 😡 Jag får ju scrolla upp skärmen igen för att kunna skriva in rätt lösen
August 18, 2003
ViU;1281190 wrote: Nu borde det vara löst, jag lyckas inte återskapa det längre i alla fall... Ber om ursäkt för att det tagit så länge, det är ett underligt problem som ingen verkar ha en riktigt bra lösning på (i alla fall om man googlar). Har fått ta till att hitta på en egen fix i källkoden som jag hoppas löser problemet.
Viking1962: Oja det skulle nog vara roligt att få kasta bort delar av kodbasen men som du själv säger så tar det tyvärr längre än man tror att få allt att snurra igen.
Jag blir fortfarande utloggad med jämna mellanrum från allt utom forumet så nej tyvärr problemet är inte helt löst. Det händer mer sällan men fortfarande mycket störande....
December 25, 2000
drizzit;1283223 wrote: Jag blir fortfarande utloggad med jämna mellanrum från allt utom forumet så nej tyvärr problemet är inte helt löst. Det händer mer sällan men fortfarande mycket störande....
Får du invalid token när du försöker logga in igen? Händer det på alla sidor eller bara på framsidan? Vi hade ett problem med att det såg ut som att man inte var inloggad när man öppnade framsidan men genast när man läste en artikel så eller gick till någon annan sida så var man inloggad. Så om du kan svara på det så vet jag var jag ska börja felsöka.
1 Guest(s)