December 25, 2000
Viking1962;1283336 wrote: Fick invalid token igår tror det var. Skrev fel namn eller lösen första gången och när jag skrev en gång till fast rätt så fick jag invalid token varje gång jag försökte, så jag fick stänga av webbläsaren och start den igen för att det skulle funka
Vilken webbläsare? Försöker du ladda om sidan (f5/ctlr+f5) innan du försökte logga in? Jag gissar att problemet är att du använde back knappen och webbläsaren sparade "formulärvärden", då får man invalid token eftersom "token" är ett slumpat värde som joomla sätter varje gång när du laddar sidan och kollar sedan på följande sida om det är rätt värde.
Kanske skulle gå att gå runt problemet genom att att sätta "token" med javascript. Jag får kolla på det, ska se om jag kan återskapa felet först.
August 18, 2003
ViU;1283328 wrote: Får du invalid token när du försöker logga in igen? Händer det på alla sidor eller bara på framsidan? Vi hade ett problem med att det såg ut som att man inte var inloggad när man öppnade framsidan men genast när man läste en artikel så eller gick till någon annan sida så var man inloggad. Så om du kan svara på det så vet jag var jag ska börja felsöka.
Får EJ invalid token.
Händer på alla sidor utom just forumet som jag skrev, spelar ingen roll om jag bläddrar mellan artiklar eller framsidan/nyheter/testlabb föblir utloggad.
Kör senaste versionen av Firefox (autoupdate).
Verkar som sagt helt random.. ibland är jag inloggad flera dagar ibland kan jag bli utloggad från en dag till nästa. Om du tror det kan ha betydelse har jag mitt bookmark satt till forumet och jag går 95% av gångerna från forumet till nyhetssidan.
Har dock aldrig blivit utloggad från forumet, detta gäller alla delar utom forumet.
June 3, 2011
December 25, 2000
Fixade det där Å:et när man kommenterar.
Det där Invalid Token kan jag tyvärr inte göra så mycket åt just nu, har satt otaliga timmar på att försöka fixa den. Vad som hände dig igår är antagligen att om du bara försöker gå tillbaka med back-knappen och logga in om och om igen så skickar den samma dåliga värde. Du måste gå tillbaka och ladda om sidan, sedan försöka igen.
August 18, 2003
Höll sig ovanligt länge denna gången men var idag utloggad igen.
Upptäckte och loggade in igen ca 20.22 när denna post skrivs. Har dock forfarande EJ problem med invalid token bara att den loggar ut mig med jämna mellanrum. Det blir dock längre och längre mellan utloggningarna så något verkar ju ändras.
1 Guest(s)