Fixa inloggningen! | Sida 3 | Feedback & idéer om NordicHardware | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fixa inloggningen!
This topic is locked
ViU
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
december 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
41
september 17, 2012 - 6:39 f m
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1283336 wrote: Fick invalid token igår tror det var. Skrev fel namn eller lösen första gången och när jag skrev en gång till fast rätt så fick jag invalid token varje gång jag försökte, så jag fick stänga av webbläsaren och start den igen för att det skulle funka

Vilken webbläsare? Försöker du ladda om sidan (f5/ctlr+f5) innan du försökte logga in? Jag gissar att problemet är att du använde back knappen och webbläsaren sparade ”formulärvärden”, då får man invalid token eftersom ”token” är ett slumpat värde som joomla sätter varje gång när du laddar sidan och kollar sedan på följande sida om det är rätt värde.

Kanske skulle gå att gå runt problemet genom att att sätta ”token” med javascript. Jag får kolla på det, ska se om jag kan återskapa felet först.

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
42
september 17, 2012 - 7:43 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag har Firefox 15.0.1 och nej, jag tryckte inte på F5. Om jag backade kommer jag dock inte ihåg tyvärr. För mig händer detta invalid token väldigt sällan ska jag påpeka

Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
43
september 17, 2012 - 1:44 e m
sp_Permalink sp_Print

ViU;1283328 wrote: Får du invalid token när du försöker logga in igen? Händer det på alla sidor eller bara på framsidan? Vi hade ett problem med att det såg ut som att man inte var inloggad när man öppnade framsidan men genast när man läste en artikel så eller gick till någon annan sida så var man inloggad. Så om du kan svara på det så vet jag var jag ska börja felsöka.

Får EJ invalid token.
Händer på alla sidor utom just forumet som jag skrev, spelar ingen roll om jag bläddrar mellan artiklar eller framsidan/nyheter/testlabb föblir utloggad.
Kör senaste versionen av Firefox (autoupdate).

Verkar som sagt helt random.. ibland är jag inloggad flera dagar ibland kan jag bli utloggad från en dag till nästa. Om du tror det kan ha betydelse har jag mitt bookmark satt till forumet och jag går 95% av gångerna från forumet till nyhetssidan.

Har dock aldrig blivit utloggad från forumet, detta gäller alla delar utom forumet.

Avatar
Kimo Linder-Fattah
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 27
Member Since:
juni 3, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
44
oktober 11, 2012 - 10:43 e m
sp_Permalink sp_Print

Invalid Token, vid försök utav inlogg drygt 20 gånger på raken. Runt 00:35 idag

Jag har även ikryssat ”kom ihåg mig” men loggas ut med jämna mellarum

[Bilden hittades inte]

”%Å-10-12 00:38” när man kommenterar hade ju varit fint om det fixats med. :p

ViU
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
december 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
45
oktober 12, 2012 - 6:49 e m
sp_Permalink sp_Print

Fixade det där Å:et när man kommenterar.

Det där Invalid Token kan jag tyvärr inte göra så mycket åt just nu, har satt otaliga timmar på att försöka fixa den. Vad som hände dig igår är antagligen att om du bara försöker gå tillbaka med back-knappen och logga in om och om igen så skickar den samma dåliga värde. Du måste gå tillbaka och ladda om sidan, sedan försöka igen.

Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
46
oktober 13, 2012 - 6:26 e m
sp_Permalink sp_Print

Höll sig ovanligt länge denna gången men var idag utloggad igen.

Upptäckte och loggade in igen ca 20.22 när denna post skrivs. Har dock forfarande EJ problem med invalid token bara att den loggar ut mig med jämna mellanrum. Det blir dock längre och längre mellan utloggningarna så något verkar ju ändras.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
83 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

AnthonyimamiHC AnthonyimamiHC

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL