August 11, 2003
Hej,
Jag vill tacka för en bra sida och gillar verkligen innehållet.
En sak som däremot inte fungerar så bra är annonseringen på sidan.
Jag kan acceptera att dem finns där synmässigt 🙂 men om man har endast en enda NHsida öppen i ett par dagar så lägger sig minnesförbrukningen på 150mb+ och cpu på 50%+.
Jag har testat olika webbläsare där jag genom google chrome kunde se att det är shockwave flash pluginen som tar upp allt detta.
Något som verkligen bör ses över 😉
August 11, 2003
det är en av mina burkar i sign.. men om det ska kräva 50% av en c2d prolle att bara vara inne på sidan och uppdatera 3ggr om dagen så är det något fel 😉
Dessutom har jag testat på 3 olika datorer med samma resultat så kan inte vara det 😀
Det verkar som att den ligger helt normalt utan att belasta systemet, sen plötsligt så händer nåt (den hänger sig?) och så börjar både cpu och minne att pumpa.
August 11, 2003
hehe ja det finns ju sätt att komma runt det genom att slå av flash-animeringarna.. det vet jag 🙂
Men nu är ju tråden postead i "Feedback/ideer/tankar om NordicHardware" för att lysa om att det är ett problem man borde ta tag i och inte bara för mig 😉
Men tack ändå för tipset 🙂
March 14, 2001
Coore wrote: Då NH och många andra sidor lever på reklam så tycker jag att detta är en dum idé. Om för många blockar våra annonser så får vi istället ta ut en medlemsavgift.
Visst är det så, men när reklamen segar ner sida och hela datorn så pass att man upplever det som ett problem då tycker jag det är ett fullgott skäl att blockera reklamen.
Det är ju säkert så att ni inte kan bestämma hur reklamen ska utformas och om ex. flash ska användas eller inte, om det nu är så och ni inte har någon lösning som gynnar användarna då löser man ju det själv, i detta fallet genom att blockera reklamen.
1 Guest(s)