Fler underkategorier i köp/sälj|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fler underkategorier i köp/sälj
Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 26, 2011 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet inte om det tagits upp tidigare, men visst skulle det vara lättare att kolla i köp/sälj delen om man kunde dela upp köp, sälj och bytes i tre olika underkategorier?

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1270622
October 26, 2011 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Ser ingen anledning till detta, hur tycker du det skulle underlätta? Jag skulle bara se att de blir ännu rörigare. Tycker den ändringen vi gjort med Prefix på rubrikerna gör det lättare att särskilja annonserna pga färgen. Dvs om personerna använder dessa prefix.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1270624
October 26, 2011 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Nja. Så farligt mycket är det inte att det behöver en uppdelning, tycker jag.

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
1270626
October 26, 2011 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja det är ju klart, skulle alla göra det så blir det ju rätt överskådligt, men nu är det ju både det och S, K, B före.
För som ex. så satt jag och kollade efter en hdd så då skummar man ju igenom lite fort på rubrikerna och så ser man en och så inser man att det står ett K eller B före =)

Så skulle de vara indelat och man var ute efter att köpa en hdd så kollar man i säljes så slipper man ju alla köpes/bytes annonser och har man något att sälja så kollar man bara en snabbis i köpes avdelningen.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1270627
October 26, 2011 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Borde ju gå att göra "S:" "K:" och "B:" färgkodade också, tycker jag. Jag gillar att det är lite blandat, själv.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1270634
October 27, 2011 - 2:16 am
sp_Permalink sp_Print

Problemet med att färgkoda är att personer sällan skriver lika och det är jobbigt att sätta in filter för detta. Har inte tvingat Prefix på annonserna (går förvisso att göra), men alla nyare annonser verkar folk använda prefixet på. Så det är bara att de äldre som skall försvinna ner/bort, alternativt kan man gå in och ändra i ämnet på annonsen och lägga till prefixet. Men jag tror de gamla kommer sorteras ut så småningom utan denna åtgärd.

Köpes / säljes / bytes - är de vanligaste. Men finns det önskan om flera som är vanligt förekommande kan dessa läggas till. Ändrade på alla på första sidan. Så de mest aktuella bör väl vara färgade nu.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
1271491
November 13, 2011 - 1:19 am
sp_Permalink sp_Print

Ytterligare prefix skulle väl vara önskas och bortskänkes, när man i princip endast betalar för frakten.

En sökmetod skulle väl vara att kunna filtrera alla inlägg som har något av prefixen, det skulle få deltagarna att använda dom, eftersom man vill synas.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 503
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL