January 20, 2003
Höken wrote: [quote=Guufi]Du har ju knappast copyrighten till din avatar, du har antagligen inte själv rätt att använda den 🙂
Inte?!
Jag har gjort den själv så jag tror minsann att jag har rättigheterna till den.
Mjo men samtidigt har du stulit AMD's varumärke.
Du kan ju fråga dem vad de tycker 😀
December 10, 2003
Guufi wrote: [quote=Höken][quote=Guufi]Du har ju knappast copyrighten till din avatar, du har antagligen inte själv rätt att använda den 🙂
Inte?!
Jag har gjort den själv så jag tror minsann att jag har rättigheterna till den.
Mjo men samtidigt har du stulit AMD's varumärke.
Du kan ju fråga dem vad de tycker 😀
Jaha du menar så 😛
Detaljer.... 😉
December 19, 2000
Vet inte om det står i reglerna för sidan, men det är tveksamt om det är lagligt, betvivlar det. Men många företag ser nog inget negativt i att deras varumärke används men det finns dock ett inte allt för avlägset exempel där vi hamna i blåsväder just för att det förekom ett varumärke på en av våra sidor. Får höra med övriga hur de ställer sig till det hela...
July 3, 2003
http://www.javascript.nu/copy.shtml <--- Där kan ni läsa om Copyright!
December 10, 2003
Spindel wrote: http://www.javascript.nu/copy.shtml <--- Där kan ni läsa om Copyright!
Tack, Spindel!
Nu kanske någon moderator kan ta tag i saken?
March 20, 2003
För att något du skapar ska skyddas av upphovsrättslagen ska den nå något som kallas "verkshöjd". Du behöver inte betala för eller ansöka om detta, utan ditt verk skyddas av upphovsrättslagen så fort det skapats (under förutsättning att den når verkshöjd).
Begreppet verkshöjd används inom upphovsrätten för att tala om huruvida något är skyddat eller inte av upphovsrättslagen. För att ett verk ska skyddas krävs att det har "höjt sig till en viss grad av självständighet och originalitet". Vid bedömningen om huruvida ett verk uppnår en verkshöjd tas ingen hänsyn till huruvida verket har hög kvalitet. Det viktiga är att verket är unikt och att det speglar originalitet och visar på uttryck för skaparens individualitet.
Och du tycker att du får mer rätt när du läser det?? Lägg ner.....
2 Guest(s)