December 21, 2005
Offlinetjenare,som många vet så har techsweden börjat med att man måste ha ett startpris på sina annonser som man lägger ut.
skulle det inte va bättre o ha så här också,kan nog finnas nackdelar men fördelen är ju att man lättare ser vad säljaren har tänkt sig för varan.
eller finns det någon bra andledning o ha det som det alltid varit 🙂 ?
PS:jag är ganska trött nu 😀
February 12, 2003
OfflineJag tycker att det ska vara valfritt, vill man inte ha skambud sätter man ett startpris, är man öppen för förslag så skiter man i det. I mina ögon är det inga problem att ha det som det är, även om jag vet att jag själv blivit förbannad på skambud mer än en gång (på budgivningar jag själv tydligt satt utropspris på). Men dessa får man helt enkelt vara bättre än, och skita i, alternativt ta det med skambudaren i PM eller så.
November 27, 2003
OfflineVi tänker inte tvinga folk att sätta ett startbud av den enkla anledningen att det är inte allt lätt att värdera produkten alls.
Visst är det rekommenderat att göra det och i och med att vi inte tillåter Intressekollar i KoS längre så verkar det ha blivit bättre.
//Andreas
December 17, 2005
OfflineTycker det ska vara valfritt.. Men startpris är ju en bra sak om man vill slippa skambud.. typ "vi börjar på bud från 400:- exkl frakt" men visst finns det idioter ändå som bjuder under.. Fast det står klart och tydligt..
Sen är detta med obligatoriskt startbud rent bullshit! då du kan sätta ut en summa som du ändå aldrig tänker sälja för... Så jag vet inte vad det tjänar till egentligen...
August 16, 2003
Offlineatt bjuda under tycker jag är helt okej att göra, ibland sätts saker ut för för mycket pengar, och istället för att inte bli sålt så har någon bjudit lite mindre men det är något, är många objekt här på NH som blir sålda under "startbudet" dessutom så får man igång en budgivning, men vissa blir bara förbannade.
dom värsta skambuden som är långt under produktens värde kan man dock vilja slippa se.
February 12, 2003
OfflinePoontus wrote: att bjuda under tycker jag är helt okej att göra, ibland sätts saker ut för för mycket pengar, och istället för att inte bli sålt så har någon bjudit lite mindre men det är något, är många objekt här på NH som blir sålda under "startbudet" dessutom så får man igång en budgivning, men vissa blir bara förbannade.
dom värsta skambuden som är långt under produktens värde kan man dock vilja slippa se.
Sådana bud skulle isf höra hemma i PM, vill säljaren ta 4 miljoner för sitt Asus Superduper Ultra Mega Elajt Noobpwner Pro är det upp till honom, vill du påverka hans prissättning får du ta det via PM eller skita i det.
Tycker mig se det i reglerna för Köp & Sälj också.
August 16, 2003
Offlineska läsa reglerna, men jag menar inte att säga att den kostar bara det där du tar för mycket bla bla.
utan det står pris 600kr
och jag skriver att jag bjuder 500kr är det fel?
jag ska kolla reglerna men jag tycker inte att det är fel.
edit: det står att synpunkter på prissättningen inte är tillåtet.
tolkningsfråga, om jag bjuder 500kr istället för 600kr är det en synpunkt? är ju inte ute efter att påpeka att priset är högt utan att jag vill ha varan men inte berädd att betala riktigt så mycket som han begär.
December 17, 2005
OfflinePoontus wrote: ska läsa reglerna, men jag menar inte att säga att den kostar bara det där du tar för mycket bla bla.
utan det står pris 600kr
och jag skriver att jag bjuder 500kr är det fel?
jag ska kolla reglerna men jag tycker inte att det är fel.edit: det står att synpunkter på prissättningen inte är tillåtet.
tolkningsfråga, om jag bjuder 500kr istället för 600kr är det en synpunkt? är ju inte ute efter att påpeka att priset är högt utan att jag vill ha varan men inte berädd att betala riktigt så mycket som han begär.
Nu beror det ju på också.. Vissa skriver 600 men inte om det är prutbart osv.. Men dom som skriver "Vi börjar från 600 bud exkl frakt" och om man då skriver du får 500:- så är det väldigt onödigt.. Då man hade kunnat pruta lite i pm istället..
Men visst står det 600 så ska man väl ändå skicka pm om man inte är intresserad för det priset, är väl så reglerna är..
December 21, 2005
Offlineni kanske har rätt med att ett startpris inte alltid är så bra igentligen 🙂
men tänker man absolut inte sälja en sak under 200kr så bör man väl försöka sätta et startpris om man vill slippa skambud.
men ja håller med om att det kan va lite svårt med o värdera vissa saker också.
1 Guest(s)

Log In