Förändring och utveckling|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Förändring och utveckling
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 9, 2003 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Under den senaste tiden har NH.se utvecklats och driver numer en engelskspråkig variant; NH.com. Fint tycker jag. Däremot har allt fler brister dykt upp. Ni verkar köra på i högt tempo för att pumpa ut så många och fräscha recensioner som möjligt. Inget fel i det, men om jag ändå såg den gnistan över all annanstans på NH.se skulle detta vara en fulländad nordisk hårdvarusajt! Antar att jag måste dra upp några exempel:

1. CPU-databasen fungerar väldigt dålig och känns enormt efterbliven.
2. Galleriet är gammalt och ofräscht. Ingen har väl missat SweClockers "nya" galleri? Ni borde följa efter å fixa ett mer överskådligt galleri.
3. Bevakningsmejlen har inte fungerat den senaste tiden, vilket ni verkade skita totalt i, men tycks nu vara åtgärdat. Återstår att se.
4. SM-prestanda 2003, "Hall of Fame"-funktionen utlovades att vara uppe tills idag, men är ännu ej tillgänglig. Antar att det beror på att ni förbättrar scriptet, efter våra önskemål, eller kanske konfigurerar det efter nya servern.
5. Artiklarna på NH.se är föråldrade. Tycker inte att ni skall vara rädda för att komma med nya artiklar eller uppdatera och komplettera befintliga med nytt innehåll. Exmeplvis den om RAID.

Bortsett från SweClockers äckligt placerade menyer känns det som design + innehåll integreras bra. Därav känns alla sektioner mer levande, och är mer levande än här på NH.se. För att inte endast forumet (som sajten livnär sig på) skall leva förslår jag att ni ser över sajtens övriga sektioner, och verkligen planerar och strukturerar om dem. Ta OSS användare till hjälp.

För övrigt kan jag påpeka ytterligare två saker; För det första - som jag förresten skrev i en annan tråd idag - tycker jag det vore smidigt med kommentarer om köpare/säljare. För det andra tycker jag också att forumsmoderatorerna får ta att lugna ner sig lite med låsning av trådar osv. Ibland låses trådar av helt fel anledningar, men detta tänker jag inte ta upp nu, men förslår att ni lättar lite på tyglarna. Alla är vi lika intresserade av hård- och mjukvara här ;).

Övriga mindre petitesser tänker jag inte dra upp här och nu, men plats för förbättring finns absolut. Frågan är bara om ni tänker aktivera er och se till att fixa allt. Annars startar jag faen en egen sajt 😛

Skulle kunna göra ett flera ggr längre inlägg med bara positiva saker om NH.se, så bli inte sura när jag nu framfört min kritik.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
454591
November 9, 2003 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej SiBBoR...kritik tar vi inte illa upp om den är vettigt framförd.
Du lade upp några punkter som vi jobbar på. Att förändra forumstrukturen är på G kan jag säga.

Men det mest intressanta med din kritik gäller forummoderatorerna.
Maila mig med dina synpunkter.
Jag är mkt intresserad av vad du vill säga men ej ta upp i denna tråd.

Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
454608
November 9, 2003 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker om forumet och sidan i allmenhet men lite småfix är ju aldrig fel för oss användare 🙂

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
454812
November 9, 2003 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Tro mig SiBBoR, ingen är mer medveten om våra brister än vi i redaktionen och jag kan säga dig att det är MYCKET som är på gång när det gäller NH.
Då pratar jag överhuvudtaget inte om recensioner osv. som vi också tycker fungerar bra nu (men som det också ska bli bättre ;)). Utan rena förbättringar och uppdateringar av diverse avdelningar på sajten.

Många av de avdelningar och problem du tar upp har vi diskuterat på NH i många, många månader och flera av dem är på god väg att rättas till, och det med basta.

Prestanda-SM har tagit mycket av vår tid den senaste tiden och därför har de andra bitarna fått stå lite vid sidan om men det borde finnas mer tid över nu, allting är ju dock relativt. 😉

Jag kommer dock inte sätta upp några datum på dessa förändringar även om jag gärna skulle vilja det då jag är enormt sugen på att visa er vad vi har att bjuda på så snart som möjligt. Men att sätta upp datum på så här pass stora projekt har straffat sig många gånger, det går helt enkelt inte att förutspå när allting faller på plats.
Jag hoppas innerligen att vi kan få ut åtminstone en eller två av våra riktigt stora projekt på NH innan årsskiftet men som sagt var jag lovar ingenting. För då blir folk bara besvikna och vi får ägna timmtal åt att förklara bort de problem som dykt upp, vilket vi inte önskar då problemen brukar vara nog i sig.

Som slutklämm kan jag säga såhär, alla punkter du tar upp här diskuterar vi mer eller mindre dagligen och merparten av dem jobbar vi febrilt på att förbättra och utveckla.

Vi hade behövt ett tjugotal heltidsanställda scriptare och designers för att verkställa alla våra planer och projekt men tyvärr har vi inte de medlen, så vi får göra så gott vi kan själva.

Hoppas detta kan ge lite svar på era frågor eller i alla fall lite insikt i hur vi ser på saken.

Tack för mig.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
454819
November 9, 2003 - 11:06 pm
sp_Permalink sp_Print

SiBBoR wrote: För det andra tycker jag också att forumsmoderatorerna får ta att lugna ner sig lite med låsning av trådar osv. Ibland låses trådar av helt fel anledningar, men detta tänker jag inte ta upp nu, men förslår att ni lättar lite på tyglarna. Alla är vi lika intresserade av hård- och mjukvara här ;).

Ibland kan det lätt se ut som om att man gör vissa saker utan någon speciell anledning.
Så om du tycker att en låsning eller en varning, banning etc verkar väldigt överdriven, så tänk på att det kan ligga mera bakom som påverkar beslutet.

Bra kritik annars, uppskattas alltid.

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
454838
November 9, 2003 - 11:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=SiBBoR] För det andra tycker jag också att forumsmoderatorerna får ta att lugna ner sig lite med låsning av trådar osv. Ibland låses trådar av helt fel anledningar, men detta tänker jag inte ta upp nu, men förslår att ni lättar lite på tyglarna. Alla är vi lika intresserade av hård- och mjukvara här ;).

Ibland kan det lätt se ut som om att man gör vissa saker utan någon speciell anledning.
Så om du tycker att en låsning eller en varning, banning etc verkar väldigt överdriven, så tänk på att det kan ligga mera bakom som påverkar beslutet.

Bra kritik annars, uppskattas alltid.

Det sista kändes bra att höra. Vi finns här för er och ni finns här för oss ;).
Klart att det finns saker bakom en ev låsning, varning, banning, men varför skulle detta ökat så den senaste tiden? Att en del trådar spårar ur och leder till låsning är ju en självklarhet, men de finns vissa diffusa fall (för mig och övriga läsare då) där man undrar vad som egentligen fick moderatorn att reagera som han gjorde.

skiroy wrote: Nej SiBBoR...kritik tar vi inte illa upp om den är vettigt framförd.
Du lade upp några punkter som vi jobbar på. Att förändra forumstrukturen är på G kan jag säga.

Känns roligt att höra, kom som en gladnyhet; forumsstruktur.. kanske det jag minst väntade mig också. Som jag tidigare sade så är ju forumet det mest levande på hela sidan, så det skulle säkert bara bli bättre om ni pillade med det. Tycker det fungerar klockrent även i dagens läge så 😀

lycka till med allt nu allesammans :)!

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
454842
November 9, 2003 - 11:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman]Tro mig SiBBoR, ingen är mer medveten om våra brister än vi i redaktionen och jag kan säga dig att det är MYCKET som är på gång när det gäller NH.
Då pratar jag överhuvudtaget inte om recensioner osv. som vi också tycker fungerar bra nu (men som det också ska bli bättre ;)). Utan rena förbättringar och uppdateringar av diverse avdelningar på sajten.

Många av de avdelningar och problem du tar upp har vi diskuterat på NH i många, många månader och flera av dem är på god väg att rättas till, och det med basta.

Som slutklämm kan jag säga såhär, alla punkter du tar upp här diskuterar vi mer eller mindre dagligen och merparten av dem jobbar vi febrilt på att förbättra och utveckla.

Vi hade behövt ett tjugotal heltidsanställda scriptare och designers för att verkställa alla våra planer och projekt men tyvärr har vi inte de medlen, så vi får göra så gott vi kan själva.

Hoppas detta kan ge lite svar på era frågor eller i alla fall lite insikt i hur vi ser på saken.

Tack för mig.

Ja, det var mkt trevligt svar från dig, speciellt det jag just citerade här ovan :D. Låter som NH kommer att utvecklas och bli riktigt fint :). Hade ni bara funnit de rätta snubbarna kan jag antagligen garantera att jobbet hade kunnat utföras på ca en till två veckor iofs 😛

Anton Karmehed
Admin
454844
November 9, 2003 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

SiBBoR wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]Tro mig SiBBoR, ingen är mer medveten om våra brister än vi i redaktionen och jag kan säga dig att det är MYCKET som är på gång när det gäller NH.

Tack för mig.

Ja, det var mkt trevligt svar från dig, speciellt det jag just citerade här ovan :D. Låter som NH kommer att utvecklas och bli riktigt fint :). Hade ni bara funnit de rätta snubbarna kan jag antagligen garantera att jobbet hade kunnat utföras på ca en till två veckor iofs 😛

Jo det kommer garanterat bli en hel del utveckling och intrycket NH kommer ge i framtiden kommer förhoppningsvis bara bli bättre.
Haha jo känner du någon som kan göra det på två veckor är det bara att höra av dig! Vi är mycket intresserade! 😉

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
454902
November 10, 2003 - 7:19 am
sp_Permalink sp_Print

Vi vet ju hur snabbt allting går med Nostra i ledningen. 🙂

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
454930
November 10, 2003 - 8:20 am
sp_Permalink sp_Print

SiBBoR wrote: Klart att det finns saker bakom en ev låsning, varning, banning, men varför skulle detta ökat så den senaste tiden?

En anledning till det är att vi har blivit fler moderatorer som är mer aktiva helt enkelt. T.ex så började jag här rätt nyligen och rörde till i grytan lite 🙂

Och som Coore skrev, kritik uppskattas verkligen, konstruktiv sådan.

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
454933
November 10, 2003 - 8:31 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Vi vet ju hur snabbt allting går med Nostra i ledningen. 🙂

nostra är inte med i ledningen överhuvudtaget, han är inte delaktig i NH-nätverket alls, det är i NG-nätverket han jobbar.

Woxxman har tagit över efter mig som huvudansvarig för verksamheten inom NH-delen av nätverket av siter. Jag finns dock fortfarande med inom den övergripande planeringen och utvecklingen tillsammans med Anton.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
455791
November 10, 2003 - 10:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Henrik aka [NH wrote: ZeNNaN][quote=Callister]Vi vet ju hur snabbt allting går med Nostra i ledningen. 🙂

nostra är inte med i ledningen överhuvudtaget, han är inte delaktig i NH-nätverket alls, det är i NG-nätverket han jobbar.

Woxxman har tagit över efter mig som huvudansvarig för verksamheten inom NH-delen av nätverket av siter. Jag finns dock fortfarande med inom den övergripande planeringen och utvecklingen tillsammans med Anton.

OK, my mistake.. Vet att han inte gör så mkt här men han äger väl denna site fortfarande?
EDIT : Kallar vi det NH- och NG nätverket nu?
Jag trodde man sa NH nätverket och menade då alla siter som är kopplade till team9 nätverket. 🙂
🙂

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
455904
November 11, 2003 - 8:08 am
sp_Permalink sp_Print

NH|Falcon wrote: som Coore skrev, kritik uppskattas verkligen, konstruktiv sådan.

ok, då hoppas jag att min i din syn var konstruktiv då, för jag lade fram den som så iaf.

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
457595
November 12, 2003 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

men galleriet och databasen vad har ni att säga om det för tillfället ?

Anton Karmehed
Admin
Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 432
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL