Förändringar i forumet|Page 2|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Förändringar i forumet
Fredrik_8
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 258
sp_UserOfflineSmall Offline
1257231
November 3, 2010 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton Karmehed;1257312 wrote: Det är precis som du säger, moderatorerna har ju ett stort ansvar men det är också vårt/mitt ansvar att moderatorerna är klara på sin roll och hur forumet sköts. Jag vet att våra moderatorer gör ett beundransvärt jobb och gjort genom åren, men precis som undertecknad är de bara människor som inte alltid gör rätt eller kan skilja på personliga känslor och opartiskhet. Jag har hållt på med NH i snart 10 år och det är fortfarande något man kämpar med.. 😛 Men utan tvekan ska vi försöka höja ribban inom forumet ytterligare.

Detta med hemmapulning är intressant att du nämner. Vi har försökt jobba mot detta med SMPC exempelvis de senaste åren. Att göra det lättare för även mindre insatta att delta. Nu med NHOC blev jag själv sugen igen efter att haft min egen överklockning i vila under lång tid.
Du har helt rätt i att extremöverklockning ger väldigt lite om vi ser till "tips och igenkänning" för vanliga svenssonöverklockare.
Men jag tror samtidigt det är farligt att göra detta synonymt med att det inte är intressant för svenssons. Jag ser mig själv som en svenssonöverklockare idag och tycker fortfarande det är lika häftigt att se hur högt man kan pressa dagens teknik.
Det ger mig inte något direkt sug att försöka med dessa metoder själv, då jag vet hur mycket tid och energi det kräver. Men jag uppskattar verkligen att läsa om det, och inte minst de "bakom kulisserna" reportage som vi producerat med NHOC de senaste veckorna.

Dessa artiklar är också de som drar mest trafik, vilket i sin tur vi hoppas ska få fler att intressera sig för överklockning igen och på det sättet få ordentlig fart på gräsrotsnivån igen så att säga.

Detta med "mest för pengarna" eller "månadens dator" är något vi diskuterat i omgångar. Vi vill göra något sådant, men samtidigt vill vi då att det ska vara hållbart, inte bara något vi skriver då och då. Vilket det lätt blir då det faktiskt är mer tidskrävande än vad man tror. Men helt klart ska vi fortsätta köra mer "konsumentinriktade" artiklar, det ligger högt på agendan kan jag lova. 😉

Sist men inte minst har vi en ny design på väg som jag nämnt i förbifarten tidigare, vi fick tillbaka den första betaversionen tidigare i veckan och det ser faktiskt lovande ut. 🙂

Hade gärnat velat att ni rapporterar löpande om hur arbetet med den nya sidan går. Visa oss medlemmar previews, ställa frågor om hur vi vill ha saker och ting (etc).

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1257273
November 4, 2010 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1256220 wrote: Inget nytt om nyheterna i forumet?
Känns som ni lägger ner ännu mer jobb på nyhetsskrivandet nu och kommentarerna är också lite fler, vilket är väldigt bra såklart, men jag saknar detta ännu mer ju mer aktivitet det blir. Det skulle ju göra forumet aktivare också och det bör väl vara positivt? Nu kan det inte var mer än ~15 inlägg per dag eller så, vissa dagar vekar det vara fler nyhetskommentarer än inlägg i forumet.

Jag bumpar min fråga igen eftersom ingen svarade på den... Du/ni kan väl åtminstone säga om det blir något eller inte? Det lät ju som det tidigare men sen helt tyst.
Blir det inget i forumet, alternativ en vettig lista med senaste kommentarer på startsidan (likt den där senaste foruminläggen jag inte alls förstår poängen med), skippar jag nog seriöst nyheterna helt framöver. Det är näst intill omöjligt att följa med i en diskussion i kommentarerna om man inte spammar F5 hela dagarna och håller reda på antalet kommentarer för varje nyhet. Tråkigt, men sant.
Att ni nu lägger ner tid på annat kan jag väl förstå, jag vill helt enkelt bara veta om det blir något av det här eller inte.
(kan ju förtydliga lite eftersom folk har en förmåga att tolka precis allt som klagomål, förhoppninsivs inte ni men säkerligen andra, detta är inte klagomål utan det är förslag som i mitt tycke skulle göra sidan mycket bättre och mer användarvänlig, och det är väl något vi alla vill antar jag)

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1257283
November 4, 2010 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är något vi vill ha och det finns på listan över saker att göra.

//Andreas

Scootie
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 236
1257455
November 9, 2010 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Tvång på att införa ortnamn i sin profil vore att föredra, de som slarvar med detta bör även få en varning.

Visst kan ju folk fuska och skriva i vad som helst men det är ändå bättre för de som är mer seriösa, tänker mer hur mycket det underlättar när man är inne och kikar i köp/sälj-delen av forumet där det spar tid om man är sugen på att köpa något face-to-face och ser vart personen i fråga bor.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1257475
November 9, 2010 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi skulle kunna sätta krav på korrekt namn och ort för att få använda K&S, men vi kan nog inte tvinga alla att fylla i det.

Det får diskuteras.

//Andreas

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
1257833
November 16, 2010 - 11:46 am
sp_Permalink sp_Print

hirsch;1257319 wrote: Hade gärnat velat att ni rapporterar löpande om hur arbetet med den nya sidan går. Visa oss medlemmar previews, ställa frågor om hur vi vill ha saker och ting (etc).

Det är något vi diskuterat och vi kommer att publicera en förhandstitt på den kommande designen inom ganska kort. Vi har fått ett par betaversioner nu men ingen vi riktigt känner oss beredda att visa. Men förhoppningsvis kan vi ge en liten preview inom kort och följa upp det med fler liknande grejer. 😉

Snorch;1257361 wrote: Jag bumpar min fråga igen eftersom ingen svarade på den... Du/ni kan väl åtminstone säga om det blir något eller inte? Det lät ju som det tidigare men sen helt tyst.
Blir det inget i forumet, alternativ en vettig lista med senaste kommentarer på startsidan (likt den där senaste foruminläggen jag inte alls förstår poängen med), skippar jag nog seriöst nyheterna helt framöver. Det är näst intill omöjligt att följa med i en diskussion i kommentarerna om man inte spammar F5 hela dagarna och håller reda på antalet kommentarer för varje nyhet. Tråkigt, men sant.
Att ni nu lägger ner tid på annat kan jag väl förstå, jag vill helt enkelt bara veta om det blir något av det här eller inte.
(kan ju förtydliga lite eftersom folk har en förmåga att tolka precis allt som klagomål, förhoppninsivs inte ni men säkerligen andra, detta är inte klagomål utan det är förslag som i mitt tycke skulle göra sidan mycket bättre och mer användarvänlig, och det är väl något vi alla vill antar jag)

Får be om ursäkt för mina sena svar, men detta är något vi jobbar med och det kommer att lösas på endera sättet med vår nya design. Vi lägger ner mycket tid och energi i våra nyheter så det är givetvis viktigt att diskussionerna inte dör ut, vilket vi är medvetna om är risken idag med vårt höga nyhetsflöde och sajten upplägg.
Vi kommer att ha en lösning på detta lita på det, bara en sån sak att jag lägger många timmar varje dag att skriva nyheter som inte alla får ta del av är givetvis ingen optimal sits. Tack för inputen och det är något vi är väl medvetna om!

Scootie
Medlem
1257950
November 18, 2010 - 1:02 pm
sp_Permalink sp_Print

How about att implementera för oss iPhone-användare ett lite enklare sätt att läsa forumet?

TouchBB - http://www.messageforums.net/i.....reader.php
Forum Runner - http://www.forumrunner.net/
Tap a Talk - http://www.tapatalk.com/

Vet inte hur det ser ut för android men det kanske någon annan kan inflika med?

Andreas Galistel
Member
Medlem
1257961
November 18, 2010 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

TapaTalk har redan tagits upp och det är nog det som ligger närmast. Det känns som rätt steg att ta.

//Andreas

Scootie
Medlem
1257980
November 18, 2010 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1;1258051 wrote: TapaTalk har redan tagits upp och det är nog det som ligger närmast. Det känns som rätt steg att ta.

//Andreas

De andra applikationerna då?

Jag t ex kör inte TapaTalk då det finns andra apps som kostar mindre men utför samma jobb.

Jag vet att Zatzy.com kör stöd för flera appar och det fungerar utan problem.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1257982
November 18, 2010 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Fler plugins kan innebära konflikter och det innebär mer underhållsarbete, men givetvis ska så många som möjligt kunna nå forumet. Allt får undersökas och om det inte innebär några större ingrepp kan det nog övervägas att sätta in fler.

//Andreas

Scootie
Medlem
1257990
November 19, 2010 - 7:49 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1;1258072 wrote: Fler plugins kan innebära konflikter och det innebär mer underhållsarbete, men givetvis ska så många som möjligt kunna nå forumet. Allt får undersökas och om det inte innebär några större ingrepp kan det nog övervägas att sätta in fler.

//Andreas

Skönt o höra att ni inte är omöjliga 🙂

// Tomas

Snorch
Member
Medlem
1261885
February 6, 2011 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni vet det här med nyhetskommentarerna jag efterfrågade tidigare. Har funderat till och från på det och blivit mer irriterade för varje gång. 😉
Men alldeles nyss när jag kollade runt lite på nyhetskommentarerna och deras RSS-feed, den för varje nyhet, lyckades jag lista ut att det finns en RSS för alla nyhetskommentarer, eller de sista 100. Funktionen jag har efterfrågat har alltså funnits där hela tiden, eller åtminstone i en annan form och inte lika användarvänlig som integrering med forumet, men ändå. 😉
Adressen till feeden:
https://www.nordichardware.se/.....;no_html=1

Så nu alla, använd det här feeden så kanske eventuella diskussioner och kommentarer lever vidare lite längre än idag!

Att göra en liten "senaste kommentarer" på startsidan är ju busenkelt när feeden finns, men jag hoppas fortfarande att planerna med integrering i forumet finns kvar, det hade varit ett väldigt lyft för sidan.

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
1261960
February 8, 2011 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

Ja där ser man, jag får skylla på att vi bytte kommentarsystem efter att sajten lanserats och att vi sedan dess jobbat på ett nytt designupplägg. Detta borde givetvis ha hittats tidigare men tack för hjälpen Snorch. Allt utvecklingsarbete läggs idag på den nya designen dock så det blir nog till att köra RSS-läsare på nyhetskommentarerna så länge. Ska se om våra scriptare får någon lycka övers men jag känner trots allt att den nya designen, där senaste kommentarer ska finnas, är viktigast.

Snorch
Member
Medlem
1266336
June 13, 2011 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

RSS-länken för nyhetskommentarerna (den ovan) fungerar inte längre, det ska vara denna länk numera:
https://www.nordichardware.se/.....=component

n0pax
Medlem
Forum Posts: 237
1270221
October 14, 2011 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Att jag inte kollar forumet lika ofta beror på att allt har blivit så "kladdigt" på hemsidan. Dvs jag tyckte om som det såg ut innan eller till och med den äldre varrianten av hur hemsidan såg ut. Hatar rörliga fönster och flashar osv. Utan jag vill ha "enkelt" gränssnitt.

Sen att forum osv får en lägre population måste ju ses till att man ska lockas över till facebook osv med den inriktningen att användare då lär sig ett annat beteende än att titta på en "hemsida"

Sen om man vill ha en bredare publik så tror jag att man får rikta sig även till vanliga "svensson" dvs om det är en överklockningstävling så ta en billig amd/intelprocessor som ska klockas så mycket det bara går samt kanske gå igenom hur man klockar luftkylt, med bios inställningar osv. Istället så brukar svaret vara att det finns massor med guider om man googlar. Erbjud detta på svenska så finns det säkert massor med nybörjare som vill testa överklockning men inte vet hur man gör. Kommer själv ihåg min intel 300A som jag klockade till 450 ^^.
Ni körde en bra serverskola ett tag forsätt med den linjen. Kanske kan ni klocka i linux? testa bulldoser vs intel i linux.
Lotta ut en processor på dh som ni har klockat ; ) osv
Kanske ett sammarbete med de nordiska grannarna då det finns en uppskö med engelska sidor. Dvs dela serverutrymme och på så sätt få ner kostnade och starta upp nh i finnland, norge osv.

/n0pax

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 517
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL