December 24, 2002
OfflineTycker att man borde lägga till reglerna att man inte får ändra sin rubrik till LÅS TRÅD eller likanande. Detta forum är ju till för att alla ska få hjälp och det är ju meningen att man ska söka på tidigare svar innan man postar. Det blir bra mycket jobbigare att leta runt bland inläggen om någon skriver LÅS TRÅD, AVKLARAT eller liknande som rubrik.
OVANSTÅENDE borde även gälla K&S delen. Jag kanske ska sälja en produkt och vill kolla på andra som sålt liknande för att kunna sätta ett rimligt pris. Det blir då ett h-v att leta bland inläggen.
-----------------------
Att låsa en tråd bara för att den är avklarad, är för mig helt meninigslöst och idiotiskt. Däremot kan man ju lägga till: AVKLARAT osv efter den ursprungliga rubriken.
EDIT: Förtydligat texten lite efter missförstånd. Och delat upp inlägget i 2 delar.
December 24, 2002
OfflineJag menar först och främst att det borde förbjudas att byta RUBRIK.
Men tycker samtidigt att det är onödigt att låsa en tråd bara för att trådskaparen anser att han har uppnått sitt mål.
I K&S finns det kanske inte så mycket att kommentera på en såld/köpt produkt. Då inte heller någon större mening att låsa den eftersom ingen kommer att skriva i den.
Men i alla andra forumdelar finns det anledning att fortsätta på en påbörjad tråd. Och har vi flera tillfällen sett att trådksparen bytt rubrik till LÅS TRÅD efter det att han har fått hjälp. Meningslöst och egoistiskt.
jonte_power wrote: Jag menar först och främst att det borde förbjudas att byta RUBRIK.
Men tycker samtidigt att det är onödigt att låsa en tråd bara för att trådskaparen anser att han har uppnått sitt mål.
I K&S finns det kanske inte så mycket att kommentera på en såld/köpt produkt. Då inte heller någon större mening att låsa den eftersom ingen kommer att skriva i den.
Men i alla andra forumdelar finns det anledning att fortsätta på en påbörjad tråd. Och har vi flera tillfällen sett att trådksparen bytt rubrik till LÅS TRÅD efter det att han har fått hjälp. Meningslöst och egoistiskt.
Instämmer, dock kan man iofs tillägga [Såld] om varan är såld.
Smått besvärligt när man letar i rubrikerna efter nått man är intresserad av och kikat på tidigare, vare sej det gäller köp eller om man bara vill pejla prisläge på en komponent.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)

Log In