April 24, 2007
Kära NH, jag undrar om jag är ensam om att undra varför vi inte inför krav/rekomendation att alla användare uppger (iallfall på ett ungefär t.ex. norra Sverige) vart i sverige eller Norden de befinner sig.
Det förekommer väldigt ofta frågor om detta speciellt på K&S. Många skulle spara tid och energi på detta. Istället för att hela tiden se svar i form av "vart finns du?"
Så vad tycker ni?
Helt inne på din linje där.
I vart och vartannat svar ser man ju detta "var finns du"..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Seriösa köpare/säljare bör självklart fylla i Från:-fältet på ett seriöst sätt.
Vi kan inte tvinga fram det genom att toklåsa alla möjliga trådar med minsta avvikelse, däremot tycker jag definitivt att man som säljare bör ha fyllt i det för allas bästa och inte minst för att framstå som mer seriös.
//Andreas
April 24, 2007
Jag tyckte inte att vi skulle låsa trådar som itne innehåller detta utan snarare låta en moderator (om denna nu märker av detta) lämna en liten kommentar genom att redigera första inlägget och lägga till en text såsom "Skriv gärna vart du befinner dig i profilen"
Jag tycker att det är bättre att uppmana än att låsa, mycket bättre effekt enligt mig.
August 11, 2003
Jag håller med om att det vore bra att "tvinga" fram vart en person bor samtidigt som det bör vara en persons egna val att ange det eller ej.
Ett förslag man kan göra är att ändra "Från" fältet och låsa till en dropdownlista istället med sveriges län iaf + "Vill ej uppge" för dem som absolut inte vill uppge och sen tvinga att man gör ett val.
Sedan efter det om nån väljer "vill ej uppge" kan man ju börja fundera hur seriös den personen är 😉
1 Guest(s)