July 25, 2001
OfflineHejsan alla. Inatt när jag stod och borstade tänderna så fick jag en ide som jag tror kan förbättra NH:s forum till något ännu bättre. Som det är nu så finns det två typer av folk som besöker denna sida. En typ som håller sig i allmänt och skriver lite länkar lite roliga saker och annat. En annan del som bara kommer till denna sida för att få tips och läsa lite om nya lösningar folk kommit på. Dessa personer kanske inte är så intresserade av allmänt forumet. Jag tänkte så att man kanske kan ha två stycken "nya inlägg i forumet" på första sidan. En för allmänt bara. Kanske 5 st skall listas där. Och en med de andra forumen. Så att man skilljer på informationen för de personer som är intresserad av olika saker. Som det är nu så tar ju allmänt forumet i snitt upp säkert 8 st av de platserna varje gång jag kommer in här t.ex. Jag personligen har inget problem med detta utan jag går bara in och kollar det jag är intresserad av för dagen. Men jag tänkte på de nya som bara är intresserad av hårdvara t.ex. och inte har varit här så länge. Jag vet inte om detta är möjligt med det forum ni använder. Det var som sagt bara en ide jag fick. Någon som tycker som jag???
July 25, 2001
OfflineGivetvis så vet jag att forumet är IT relaterat. Varför skulle jag annars ha kommit hit. Det är bara så att i mitt tycke så är det två typer av personer som cirkulerar på denna sida. De som är intresserade av datorer och de som vill chatta. FÖr att inte sänka sidan till den nivån föreslog jag en förändring som skulle dra ner sidan mindre för de som var IT intresserade.
August 8, 2001
OfflineDecember 20, 2000
OfflineOn 2001-09-22 17:46, -=Andreas=- wrote:
Givetvis så vet jag att forumet är IT relaterat. Varför skulle jag annars ha kommit hit. Det är bara så att i mitt tycke så är det två typer av personer som cirkulerar på denna sida. De som är intresserade av datorer och de som vill chatta. FÖr att inte sänka sidan till den nivån föreslog jag en förändring som skulle dra ner sidan mindre för de som var IT intresserade.
Hej Andreas!
Det är så att allmänt forumet i antal inlägg står för ca 20 % av det totala antalet inlägg i forumet. Detta är en väldigt låg siffra om du kollar andra hårdvarusidor. Att dela upp forumet i 2 delar på NH:s första sida tycker jag inte är en bra ide. Då som sagt endast var femte inlägg kommer i allmänt.
Att allmänt finns är för att man emellanåt skall kunna koppla av med lite normalt och roligt snack. Jag tex sitter ett par timmar ibland i de övriga forumen och då kan det vara kul att läsa en del roliga inlägg i allmänt. Är jag ensam om att tycka det??
Att det finns 2 st olika grupper av folk som besöker NH kan jag inte hålla med om. Det är snarare så att många ÄR hårdvaruintresserade men inte har så djupa kunskaper så de lägger inlägg i de övriga forumen. Dessa personer läser mest och samlar kunskap i de övriga forumen och diskuterar mest i allmänt. Senare efter hand blir de mer och mer engagerade i alla forumsdelar.
1 Guest(s)

Log In
tänker främst på den allmänna forumet.