April 20, 2002
OfflineJag tycker fortfarande ni ska köra på det där med en bakgrundstävling med några dyra fina priser. 1:a & 2:a & 3:e-priser.
En snygg bakgrund med NordicHardware-tema.
Gå vidare med den idén....:-)
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
October 28, 2002
Offlinesäkert någon som föreslagit innan, me jag orkade tyvärr inte läsa alla :bgrin:
En guide till vilka datordelar man ska handla som en sticky i köpguiden, en som uppdateras då det kommer ngt nytt!!
Så slipper vi nog många "vad ska jag köpa för dator??" trådar mm 😉
ifall det är ngt som undras över kan dom jue ta det i stickyn??
Liter mer recensioner skulle va kul...hela datorpaket, MP3 spelaren jag la in för ngn sekund sen, mm mm 🙂
OT:
Aeketreak , skaffa internet security 03. har inte sett en popup sen install.
December 26, 2003
OfflineAakeTraak: Jag ser varken några popups eller banners (firefox med adblock extention)... 🙄
Tävlingar: oftare och klurigare 😉
Förändringar: hmm... hårdare regler? edit: kom på en grej... för att förhindra att folk dubbelpostar genom att dubbelklicka på skicka så kan man ju inaktivera skicka-knappen med javascript när man submittar formuläret... (?) 🙂
andra tankar och ideér: lägg in popups överallt på NH så blir IE-folket goa och glada....hmm
December 25, 2000
Offlinezcorpan wrote: AakeTraak: Jag ser varken några popups eller banners (firefox med adblock extention)... 🙄
Bannerblockers ska man inte använda, om man inte vill betala för att kunna använda NH dvs. För mig veteligen så drivs NH av reklamintäkterna åtminstone till största del, och om du tar bort den inkomsten från oss så hur ska vi då kunna få in pengar till att driva sidan?
Detta gäller inte bara NH utan alla sidor som finansieras med reklam, även om den är irriterande ibland så är det ditt sätt att betala för att få besöka en sida, börjar alla använda banner blockers så kommer dessa sidor antingen att måsta stänga ner eftersom de inte kan få in pengar att driva siten eller börja ta betalt för att du ska få besöka sidan.
Så för internets bästa, använd inte bannerblockers.
December 10, 2002
OfflineJag tycker att man skulle införa någon ranking av nh's medlemmar på forumet .. alltså när man skrivit x antal inlägg så blir man ex. inte Nybörjare och så vidare... det hade varit riktigt kul tycker jag. Vad tycker alla andra ?
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
July 22, 2003
Offlinedest wrote: Jag tycker att man skulle införa någon ranking av nh's medlemmar på forumet .. alltså när man skrivit x antal inlägg så blir man ex. inte Nybörjare och så vidare... det hade varit riktigt kul tycker jag. Vad tycker alla andra ?
Det finns redan, man blir veteran vid 5000 inlägg om jag inte minns helt fel 🙂 Tycker inte det behövs mer. Säger ändå inget om kvaliteten på inläggen utan bara att personen postat många inlägg.
December 10, 2002
OfflineJaja, men hade varit kul om man fick lite mer än vid 5000 inlägg .. det kunde ju vara målet .. men tycker det skulle finnas små nivåer emellan 0 och 5000
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
June 30, 2001
Offlinedest wrote: Jaja, men hade varit kul om man fick lite mer än vid 5000 inlägg .. det kunde ju vara målet .. men tycker det skulle finnas små nivåer emellan 0 och 5000
Då kommer det däremot spammas en hel del. Nu tror jag många "ger upp" när de ser hur långt tid det tar.
March 21, 2003
OfflineMathias wrote: [quote=dest]Jaja, men hade varit kul om man fick lite mer än vid 5000 inlägg .. det kunde ju vara målet .. men tycker det skulle finnas små nivåer emellan 0 och 5000
Då kommer det däremot spammas en hel del. Nu tror jag många "ger upp" när de ser hur långt tid det tar.
Men dom som inte är ute efter att spamma då, de som har en mer än 1000 tror inte jag iallafall för vem orkar spamma 1000 inlägg ?
(fd viperboyy räknas inte) 8)
March 20, 2003
OfflineFör det första så har jag aldrig sett ngra popups på nh o jag har använt IE sen SP2.
För det andra så tycker jag att nh tagit ett steg i rätt riktning med nyheterna iaf.
Pryltokig som man är är det alltid skoj att läsa om andra saker än just direkt datorrelaterad hårdvara och nu får man lite smått o gott från "andra världar". Bra jobbat.
Nya ideer...hmm...vill ni ha mer belastning på servern? Lägg till ngt bra spel så att medlemarna kan spela mot varandra, kommer garanterat göra att mer folk hänger kvar på nhsiten även om de inte är i forumet.
Tävlingar är ju bra för att locka folk från andra siter temporärt men folk gå tillbaka till sin site när tävlingen är över.
En uppdaterad köpguide är ju en bra sak som många andra hårdvarusidor har, ngt som ni många gånger har pratat om att dra igång men aldrig gjort.
näpp nu skall jag nog spela lite betapet....over n out
September 13, 2001
Offlinedest wrote: Jaja, men hade varit kul om man fick lite mer än vid 5000 inlägg .. det kunde ju vara målet .. men tycker det skulle finnas små nivåer emellan 0 och 5000
Det fanns innan för ett par år sedan, det var inget som tillförde ngt till forumet.
Tycker snarare man ska ta bort inläggsräknaren, är man intresserad så kan man kolla i profilen.
"Status" är inget man ska få genom att skriva många inlägg, snarare inlägg med substans.
Skulle vara mer intressant om man kunde ge en användare "cred" om han skrivit ngt bra, även om detta oxå skulle missbrukas.
November 27, 2003
OfflineChewie wrote: [quote=dest]Jaja, men hade varit kul om man fick lite mer än vid 5000 inlägg .. det kunde ju vara målet .. men tycker det skulle finnas små nivåer emellan 0 och 5000
Det fanns innan för ett par år sedan, det var inget som tillförde ngt till forumet.
Tycker snarare man ska ta bort inläggsräknaren, är man intresserad så kan man kolla i profilen.
"Status" är inget man ska få genom att skriva många inlägg, snarare inlägg med substans.
Skulle vara mer intressant om man kunde ge en användare "cred" om han skrivit ngt bra, även om detta oxå skulle missbrukas.
Det delas ut titlar till folk som utmärker sig 😉
//Andreas
1 Guest(s)

Log In