Fråga till administratör|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fråga till administratör
gorant
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 15, 2008 - 9:08 am
sp_Permalink sp_Print

Jag försöker skicka PM men det går inte. Det hamnar i mappen "utkorg" men syns inte i mappen "skickat". Hur ska jag gå tillväga för att skicka?

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1200818
August 15, 2008 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

Om jag inte minns fel, så lägger sig PM i utkorgen tills personen du skickar till öppnat det. Då lägger det sig i skickat.

Edit: Flyttar ditt ärende till "Feedback/ideer/tankar om NordicHardware"

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1200819
August 15, 2008 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Om jag inte minns fel, så lägger sig PM i utkorgen tills personen du skickar till öppnat det. Då lägger det sig i skickat.

Stämmer nog bra det.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1200828
August 15, 2008 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

Sant, meddelandet hamnar i skickat först när mottagare har öppnat PM:et.
Sedan om det är så att mottagaren har full inkorg kan han inte heller ta emot nya meddelanden, innan han har tagit bort lite av de gamla.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Stormense
Borås
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 103
1216552
February 5, 2009 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

När folk ska regga sig här och de ska skriva av en bild visar sig inte denna. Jag har själv testat på andras datorer och den visas verkligen inte. Har inte gjor det på ett år och länken till admin fungerar heller inte. Inte undra på att nyhetskommentareran är så få nuförtiden.

Detta känns verkligen inte seriöst.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1216555
February 5, 2009 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

johnjensen wrote: När folk ska regga sig här och de ska skriva av en bild visar sig inte denna. Jag har själv testat på andras datorer och den visas verkligen inte. Har inte gjor det på ett år och länken till admin fungerar heller inte. Inte undra på att nyhetskommentareran är så få nuförtiden.

Detta känns verkligen inte seriöst.

Egentligen borde du skapa en egen tråd om detta men jag förstår dig..

Går ett eko genom Sweclockers bland annat med folk som inte kan regga sig på NH p.g.a bilden inte visas samt adminkontaktlänken inte fungerar den heller.

Men som sagt.. webmastern verkar ha så heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemskt mycket annat att göra. :blink:

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1216618
February 6, 2009 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Att verifieringsystemet inte visar bilder beror på att ett nytt system inte går iplentera i nuvarande forum.
Pag att det är så sönder patchat att funktionen isf river hela forumet.
Vi har gått över till att manuellt regga och kolla alla konton sedan ett tag tillbaka.

När ett konto skapas så skickas ett mail till forumsadmins (vilket inte är så många, då moderator inte räknas in i denna kategori).
Detta bidrar till en längre registreringscykel per användare.
Då vi manuellt måste kolla vad det är för användare som reggat sig.

Jag har t.ex. sedan igår kväll fått ca: 60st konto aktiveringsmail/förfrågningar i min inbox.
(varav ca: 80% oftats är bots)

opA87: Tycker att du inte skall klaga på "webmaster" då du uppenbarligen inte vet som sker
bakom själva sidan. Vi har haft en väldigt ansträngd höst/vinter på sidan.
Detta har märkts på forumets knackiga gång imellanåt.

Vi som jobbar med forumet gör detta helt och hållet på våran fritid.
JAG personligen jobbar 8h per dag och får lätt räkna bort 1h i transport till & från mitt jobb.
Jag är ändå inte den som har minst tid av de på forumet.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
1216621
February 6, 2009 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst vet vi inte hur mycket jobb ni har att göra. Det är ju visserligen en gemytlig stämning på forumet, men iaf ser jag på NH som ett medieföretag i mängden. Dvs jag ser er som professionella. När ett företag inte lever upp till vad man förväntar sig så måste man kunna föra fram sina åsikter. Kunden förväntar sig att bli sedd och hörd av företaget.
Det kan vara svårt att framföra kritik på ett sätt som den kritiserade inte tar illa upp av, speciellt när den jobbar röven av sig. 🙂 Men samtidigt är ni inte så duktiga på att ge information om läget för NH. Kanske skulle en klistrad tråd i Feedback delen, där ni skriver en rad varje dag om vad ni gör och vad som händer, vara ett bra kommunikations sätt.

Slutligen, finns det något sätt användare av NH kan bidra?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1216654
February 6, 2009 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Registreringen ska fungera nu som sagt. Det kan bara ta lite tid innan ett konto aktiveras.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 603
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL