November 27, 2003
OfflineGalleriet har under dagen blivit kraftigt utrensat från totalt irrelevanta saker. Många verkar inte riktigt förstå att detta är inte Lunarstorm, snyggast.nu eller liknande utan en seriös sida som handlar om teknik och datorer.
Vi är inte intresserade av att se bilder på era fylleslag från förra helgen, era fetischer eller suddiga bilder på eran kompis guldfisk. NH är "PG13" och därmed inte något ställe för djupa urringningar eller bröstvårtor.
Det är inte heller tänkt att vara en temporär uppladdningssite för era bilder.
Meningen är att ni ska kunna dela med er av betydligt mer betydelsefulla saker än så. En vacker bild, erat senaste projekt (oavsett dator eller inte), eller bara något med ett visst värde ni fångat på bild rent av.
Men se för guds skull att tänka till lite för under utrensningen så hittade jag så mycket suspekta och inte ens lagliga saker alla gånger att jag skäms för er. Att t.ex. håna en flicka som blivit bestulen på sin armprotes är fan inte lämpligt! Jag har stängt av konton som enbart registrerat sig för att slänga upp bilder med olämpligt material. Det är inget vi vill associeras med eller tar lätt på. Ni förstör inte bara för oss utan också för våra användare. Jag har varit väldigt snäll med varningar och avstängningar nu men fortsätter det kommer det att ändras. Galleriet är en tjänst vi erbjuder som är ett privilegium att få använda, ingen rättighet. Kom ihåg det.
//En lätt irriterad Andreas
March 10, 2003
OfflineMmm.. Håller med. Vet inte om du såg de bilderna som jag länkade till skidroy innan idag.
Då jag råkade browsa galleriet. Verkar som merparten lägger sina knäppa bilder där då
vi inte har lika hårt koll som vissa andra sidor.
Funderar på hur man skulle kunna reglera det bättre faktiskt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 27, 2003
OfflineDå har jag fått göra en ny rensning igen trots att jag sagt till.
Fler har blivit asvtängda och för att tydliggöra så handlar det inte bara om att ni inte kan använda galleriet utan ni kan använda någonting här på NH.
Jag tänker inte upprepa varför konton blev avstängda eller varför jag är irriterad. Det står i min första post.
//Andreas
March 10, 2003
OfflineFullt förståeligt att du känner som du gör. Min enda kommetar till galleriet på senaste tiden har varit -*suck*-.
Marioteten av dom som missbrukar galleriet är oftast personer som inte använder forumet.
Så chansen är stor att dom inte ser dessa inlägg.
Kanske skall man klistra en nyhet på framsidan som folk kanske kan upptäcka
om dom inte är dyslektiker eller blinda (inget illa menat åt handikappade).
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
April 18, 2003
OfflineKänns som det behövs kolla igenom galleriet igen...
ex: https://www.nordichardware.se/.....38;id=1030
&
https://www.nordichardware.se/.....38;id=1021
En jävla massa hundbilder iaf... Dessutom 1 nytt galleri för en ny bild på den första användaren "tnecniv".
August 11, 2002
OfflineKan behövas rensas igen, visst att man laddar upp en bild på sin hundjävel men...
Ta en titt:
https://www.nordichardware.se/.....kategori=9
May 17, 2004
OfflineAdam wrote: Ha, det ju ju ta mig...bara hundar...! Den enda som är hundgalen här är väl obelix..?! 🙂
Vad ska vi göra? Ban? :bgrin:
banna inte obelix bara för han gillar hundar! :cy:
hur som hällst så är det ruskigt trevligt att någon håller koll på nordichardwares galleri. jag använder inte tjänsten men andra gör det och den ska inte missbrukas.
March 27, 2003
OfflineVitamin-C wrote: [quote=Adam]Ha, det ju ju ta mig...bara hundar...! Den enda som är hundgalen här är väl obelix..?! 🙂
Vad ska vi göra? Ban? :bgrin:
banna inte obelix bara för han gillar hundar! :cy:
hur som hällst så är det ruskigt trevligt att någon håller koll på nordichardwares galleri. jag använder inte tjänsten men andra gör det och den ska inte missbrukas.
(Med risk för att jag inte uppfattat din ironi)
Ironi! 🙂
March 10, 2003
OfflineVi kollar galleriet med jämna mellanrum, men det är mycket svårare att fippla i än forumet.
Alla moderatorer som kan ändra i forumet kan också administrera galleriet. Nackdelen är att man inte kan hålla jämna steg där och verktygen för administration i galleriet är väldigt dåliga.
1 Guest(s)

Log In