Gestapo-moderatorer!|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Gestapo-moderatorer!
kasst_forum
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 28, 2002 - 6:43 am
sp_Permalink sp_Print

Hade en förhoppning om att detta forumet skulle vara annorlunda men jag måste nog hålla med herr sauron när det gäller moderatorerna.
Maktmissbrukare och admin på hög nivå är vad det är. Brukar alltid ligga i kölvattnet ett tag och kolla hur forumen sköts och kan bara säga att detta är precis som alla andra. Mods och Admin sitter på 40meter höga stolar och leker gudar ... högst tragiskt ...
Ta åt er kritiken mods, jag kommer inte läsa era svar så ägna den tiden åt att diskutera hur ni ska välja rätt mods. OK?

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
214095
October 28, 2002 - 7:35 am
sp_Permalink sp_Print

Sauron of Mordor håll dig till en personlighet i taget. Vi vet att det är du!

Alternativt någon kompis.

Sauron of Mordor
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
214099
October 28, 2002 - 7:38 am
sp_Permalink sp_Print

Voodoozzz wrote: Sauron of Mordor håll dig till en personlighet i taget. Vi vet att det är du!

För djävulen!!!! Be en av moderatorerna att jämföra IP adressen på detta meddelande och det ovanstående. Ni är ju för fan helt sjuka i huvet!!! Har ni förföljelsemani eller va e de frågan om? Jag har bett om förlåtelse, skall ni då fortsätta å hålla på???

Skywalker[TSG]
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 86
214102
October 28, 2002 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

Inget fel alls på moderatorerna här !

Fy fan kolla på sweclockers där har du maktgalningar !

[Molotov]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1472
214110
October 28, 2002 - 7:58 am
sp_Permalink sp_Print

Skywalker[TSG wrote: ]Inget fel alls på moderatorerna här !

Fy fan kolla på sweclockers där har du maktgalningar !

saningens ord laugh

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
214117
October 28, 2002 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

Sauron of Mordor wrote: [quote=Voodoozzz]Sauron of Mordor håll dig till en personlighet i taget. Vi vet att det är du!

För djävulen!!!! Be en av moderatorerna att jämföra IP adressen på detta meddelande och det ovanstående. Ni är ju för fan helt sjuka i huvet!!! Har ni förföljelsemani eller va e de frågan om? Jag har bett om förlåtelse, skall ni då fortsätta å hålla på???

Nu har väl ip'en ganska svår att riktigt kolla om du har modem så får du ju en varje gång, annars är det ju bara att gå på biblan eller nått. Sedan tycker jag det är ganska konstigt att "nån" bara får förig att komma o klaga på forumet så där utan att ha skrivit ett ända inlägg och bara ha varit reggad i 1dag....Sammtidigt som det i föra tråden påpekades att ingen har något medlidande med dig. Slutsattsen blev att det är du igen eller nån kopis som du har övertalat.

Ruskis
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 201
214147
October 28, 2002 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har ingen koll på hur Admin o Mods är här på Nordic.Men jag vet från vissa andra svenska forum finns det gott om pubertets-offer som bara för att dom har makten att styra inläggen i forumet sköter det efter behag.Utländska,amerikanska och engelska forum håller mycket högre standard än dom svenska.Varför det ligger till på detta viset har jag inte en aning om,men där finns helt klart en skillnad.

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
214149
October 28, 2002 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker standarden är hög har på NH men svensk sida som börjar på swe.... har riktiga problem med sina pubert.. moderatorer.

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
214151
October 28, 2002 - 10:58 am
sp_Permalink sp_Print

kasst_forum wrote: Hade en förhoppning om att detta forumet skulle vara annorlunda men jag måste nog hålla med herr sauron när det gäller moderatorerna.
Maktmissbrukare och adminrunkare på hög nivå är vad det är. Brukar alltid ligga i kölvattnet ett tag och kolla hur forumen sköts och kan bara säga att detta är precis som alla andra. Mods och Admin sitter på 40meter höga stolar och leker gudar ... högst tragiskt ...
Ta åt er kritiken mods, jag kommer inte läsa era svar så ägna den tiden åt att diskutera hur ni ska välja rätt mods. OK?

återigen.. om det inte passar, kom inte hit!? Jag förstår inte vad problemet är??

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
214182
October 28, 2002 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

kasst_forum wrote: Hade en förhoppning om att detta forumet skulle vara annorlunda men jag måste nog hålla med herr sauron när det gäller moderatorerna.
Maktmissbrukare och admin på hög nivå är vad det är. Brukar alltid ligga i kölvattnet ett tag och kolla hur forumen sköts och kan bara säga att detta är precis som alla andra. Mods och Admin sitter på 40meter höga stolar och leker gudar ... högst tragiskt ...

Varför regga sig under namnet "kasst_forum"?
Jag ser det lite som så, är jag på ett ställe och det inte passa just mina behov så drar jag. Jag ställer inte till någon scen för att synas eller höras!
Å andra sidan har vi ett feedback forum där vi vill att ni lägger denna typen av trådar.

Och, jag ska göra ett par saker klart för dig/er. Vi vill att våra forumsanvändare följer den svenska lagboken, och lite andra regler som har med vettt&etikett att göra. Det är väl inte för mycket begärat? Sen att varje individ har lite olika bedömningar är ju en sak som INGEN kan göra något åt. Vi är inte mer än mäniskor, vår hantering av olika saker beror helt och hållet på vilken personlighet man har och vilket humör man är på. VI ÄR OCKSÅ MÄNSKLIGA!!!
När jag ser ett sånt här inlägg så blir jag så trött, för du måste ha lite mer att komma med om du vill att jag/vi ska lyssna. Var lite mer specifik om vad du menar? Vad suger? Moderatorerna? På vilket sätt? Vad har dom gjort som får dig att må så dåligt som du gör?
Med andra ord, vad är ditt egentliga problem?
Har du hamnat i en dispyt med någon av våra moderatorer? Har du någon dispyt med någon annan från siten? Har du en egen hårdvarusite som inte går så bra? Har du ett forum som inte går så bra? Vad vill du???

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
214183
October 28, 2002 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad vill ni egentligen med era Trådar. Skapa ett ett eget forum & se hur lätt det är. Att följa alla Regler som man måste följa på Internet tror inte ni förstår någonting av vad som händer i ett forum under en hel dag om vi skulle låta det löpa helt fritt.

Man får inte prata öppet om Warez, Rasism, Med mera & dom som gjort personliga påhopp i denna tråd, Låt bli sånt.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
214186
October 28, 2002 - 12:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså sånt hära är ingent som är roligt att höra... Att bara gapa ur sig att forumet suger för att man inte får göra olagliga saker här är ju sjukt...

Det är som om att jag skulle gå till konsum och klaga på dom för att jag inte får råna dom...

Här spenderar vi flera timmar om dagen i forumet för att det ska bli så bra som möjligt.. Vi gör det för att vi tycker det är roligt.. Vi går ju skola/jobbar oxå... Forumet är inte vårat levebröd om ni tror det!

Sauron of Mordor
Medlem
214188
October 28, 2002 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

På tal om personliga påhopp:

Hade jag sett ut sådan hade inte jag vågat ladda upp en bild på mig själv.. men men.. det är ju upp till honom ifall han vill visa sig..

Well, whos tha g33k? Dom som håller rätt på forumet från sunk eller dom som har taskig fantasi? *

*Här fanns även en stulen bild.

Sauron Of Mordor... Suck. Du är nog en av de mest mobbade personerna jag har sätt på länge.

Men det motagande som du har fått borde du förstå att det kanske inte enbart är oss andra som det är fel på utan ....kanske dig själv.

Är inte detta orginal utseendet av på den personen som har blivit din något moddade bild?
http://www.algonet.se/~stubben/jag.html

Kom och tänka på en sak till?
Är det verkligen du? Som är 37, med fru och 2 barn?

Hur fan kan man bete sig som du gör, om du nu är 37 och har fru och 2 barn? Är det inte dags att växa upp något?
Det finns killar här som är 15, som beter sig bra mycket bättre än vad du gör.

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
214192
October 28, 2002 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print
[quote=Sauron of Mordor]På tal om personliga påhopp:

Well, whos tha g33k? Dom som håller rätt på forumet från sunk eller dom som har taskig fantasi? *

Är inte detta orginal utseendet av på den personen som har blivit din något moddade bild?

Citat #1 Print screen, inte tagit bilden direkt. Ser inte heller någon Copyright på den...

Citat #2 En fråga, inget personligt påhopp. Utan rak och ärlig.

Citat #3 Ännu en fråga som inte är ett utformad som ett personligt påhopp.

De andra citaten kan jag inte svara på, eftersom jag inte har något med dessa att göra.
Men skulle man gå efter dina tolkningar för personliga påhopp skulla ju jag kunna varna och banna var och varannan användare här.

t.ex...

"Har du verkligen bara klockat så lite?" <----- Ban eller varning? Denna fråga är lika human som mina frågor till dig. Mina är till och med något mindre tykna.

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Sauron of Mordor
Medlem
214200
October 28, 2002 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Åkej! Då lugnar vi ner oss. Vill bara trycka detta:
Lag om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk (1960:729);
1 Kapitlet. Upphovsrättens föremål och innehåll

1 § Den som skapat ett litterärt eller konstnärligt verk har upphovsrätt till verket, vare sig det utgör skönlitterär eller beskrivande framställning i skrift eller tal, datorprogram, musikaliskt eller sceniskt verk, filmverk eller alster av bildkonst, byggnadskonst eller brukskonst eller det har kommit till uttryck på annat sätt.

Till litterärt verk hänföres karta, så ock annat i teckning eller grafik eller i plastisk form utfört verk av beskrivande art. Lag (1989:396).

2 § Upphovsrätt innefattar, med de inskränkningar som nedan stadgas, uteslutande rätt att förfoga över verket genom att framställa exemplar därav och genom att göra det tillgängligt för allmänheten, i ursprungligt eller ändrat skick, i översättning eller bearbetning, i annan litteratur- eller konstart eller i annan teknik.

Såsom framställning av exemplar anses även att verket överföres på anordning, genom vilken det kan återgivas.

Verket göres tillgängligt för allmänheten då det framföres offentligt, så ock då exemplar därav utbjudes till försäljning, uthyrning eller utlåning eller eljest sprides till allmänheten eller visas offentligt. Lika med offentligt framförande anses framförande som i förvärvsverksamhet anordnas inför en större sluten krets.

Ett verk må icke ändras så, att upphovsmannens litterära eller konstnärliga anseende eller egenart kränkes; ej heller må verket göras tillgängligt för allmänheten i sådan form eller i sådant sammanhang som är på angivet sätt kränkande för upphovsmannen.

Sin rätt enligt denna paragraf kan upphovsmannen med bindande verka eftergiva endast såvitt angår en till art och omfattning begränsad användning av verket.

4 § Den som översatt eller bearbetat ett verk eller överfört det till annan litteratur- eller konstart har upphovsrätt till verket i denna gestalt, men han äger icke förfoga däröver i strid mot upphovsrätten till originalverket.

Har någon i fri anslutning till ett verk åstadkommit ett nytt och självständigt verk, är hans upphovsrätt ej beroende av rätten till originalverket.

Ta bort bilden du lagt upp! Och även länk till min sida!!

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
214214
October 28, 2002 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Det 10:e inlägg gäller dig med Souron...

Jag kan ta bort bilden, men länken till din sida kan jag inte riktigt förstå varför jag skulle ta bort? Är du inte stolt över din site?

Sen en ska till, om du nu är så ivrig med att visa den bilden du har skapat till en fotoalbum i ett forum som är offentligt. Varför får den inte visas här? Är det något som du skämms över här, men inte där?

Det roliga med detta är, att vissa kommer med olika påståenden och frågor som vi på NH måste stå till svars för. Men när vi kommer med påståenden och frågor. Då besvaras dom inte och tolkas nästan alltid som påhopp och gestapo fasoner...

Näste man som ska gnälla över forumet eller folket som finns i eller jobbar med det, ska göra det i Feedback forumet på ett konkret sätt. Alla inlägg där det bara står i stil med "Ni suger" (Utan något mer konkret) kommer jag/vi att ta bort.
Tänk er även för, om det händer något en dag. Vänta gärna till dagen efter med att skriva ditt klagomål, då kanske du/ni kommer på er själva om att det kanske inte var så farligt och att ni själva har överreagerat.
Då slipper ni kanske ta bort era egna inlägg eller att "folket" hoppar på er hejdlöst. Och ni kanske kan forumelera er bättre verbalt när det hela är lite mer genomtänkt.

Skulle det vara så att ni har så pass skarp kritik mot forumet så att ni inte vill ta det offentligt eller enbart vill ha svar från forums admin så kan ni ta kontakt med Iceman eller mig.

Behandlar ni oss med respekt så är vi mycket medgörliga och lyssnar mer än gärna på er...

/FD. Crew ffs

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
214228
October 28, 2002 - 2:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte direkt märkt så mycket av domdär Gestapo moderatorerna.. Var på NH har du sett dom?? Jag och dom flesta andra tycker nog att dom är rätt trevliga till skillnad från vissa andra personer som inte verkar ha något intresse av att glädja andra..

Sauron of Mordor
Medlem
214230
October 28, 2002 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan ta bort bilden, men länken till din sida kan jag inte riktigt förstå varför jag skulle ta bort? Är du inte stolt över din site?

Någon uttryckte i min tråd att länken som jag hade lagt upp till det andra forumet var reklam och därmed ändrades den. Isåfall skall detta även gällas i detta fallet.

Sen en ska till, om du nu är så ivrig med att visa den bilden du har skapat till en fotoalbum i ett forum som är offentligt. Varför får den inte visas här? Är det något som du skämms över här, men inte där?

Jag! Och endast jag bestämmer var mina bilder skall bli publicerade. Jag hade inte skämts över bilden om det inte hade varit att den använts i syfte att provocera. I det andra forumet används inte sådant material att smutskasta och förnedra med. Utan att användas för skojs skull. Du kan vända och vrida på det här hur du vill. Men du har ändå gjort fel. Jag sitter som webredaktör för ett intranät på ett företag med ca 7000 anställda. Så jag vet hur man skall uttrycka sig, och inte uttrycka sig. Där har vi som regel att gör du personliga påhopp måste du skriva under med ditt riktiga namn. Jag förstår att detta inte skulle kunna genomföras här där alla vill vara anonyma.

Sauron of Mordor
Medlem
214237
October 28, 2002 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Som kanske inte alla vet så är det rätt tufft att vara Forumsmoderator/Forumsadmin ibland.
Vi har även lite andra saker för oss än att jaga "bovar" hela dagarna.
Jag och en av moderatorerna har t.ex varsin dotter som vi vill lägga ganska mycket tid på.
Vi hinner ibland inte med att kolla hela forumet på 1 dag eftersom vi inte är mer än mäniskor.
Så jag vill att ni hjälper oss så fort ni ser något opassande i forumet.
Det gäller t.ex påhopp mot enskillda individer, warez, p0rn eller kanske hetts mot folkgrupp... Ja, vad vet jag. Vi får ju faktiskt se mycket av sånt som vi inte vill se i vårt forum.

Jag vill rapportera följande tråd som jag tycker följer det där om "påhopp mot vissa individer". Eller jag kanske skall ta det på mail?

XyliX
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
214244
October 28, 2002 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Sauron of Mordor wrote: På tal om personliga påhopp:

Hade jag sett ut sådan hade inte jag vågat ladda upp en bild på mig själv.. men men.. det är ju upp till honom ifall han vill visa sig..

Sauron Of Mordor... Suck. Du är nog en av de mest mobbade personerna jag har sätt på länge.

Men det motagande som du har fått borde du förstå att det kanske inte enbart är oss andra som det är fel på utan ....kanske dig själv.

Hur fan kan man bete sig som du gör, om du nu är 37 och har fru och 2 barn? Är det inte dags att växa upp något?
Det finns killar här som är 15, som beter sig bra mycket bättre än vad du gör.

Det är faktiskt tragiskt att så här många nedlåtande kommentarer riktade mot en person kan accepteras i detta forum.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 411
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL