håller inte på reglerna i köpsälj.|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
håller inte på reglerna i köpsälj.
Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 25, 2003 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför blir inte fler varnade. jag ser flera st varje dag som gör helt onödiga inlägg i köp&sälj forumet. Och vad jag vet så står det klart och tydligt i reglerna att man inte får göra det. Tycker att ni får ta tag i det nu.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
278150
February 25, 2003 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

ingen som orkar göra så dom kan få tidsBan i en forumsdel.
folk saknar ambition.
jorden kommer att gå under om 47 år enligt isac newton (om jag inte minns fel)
osv

Waco
Member
Medlem
278158
February 25, 2003 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

inte bara admins som ska ha ambition i detta fall. Även använder så dom inte postar onödiga inlägg överallt. Men speciellt i köp&sälj.

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
278672
February 26, 2003 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Man tycker ju inte att det ska vara nödvändigt ens att stänga av folk osv från ett forum, men det måste man tydligen göra ändå eftersom det finns "rötägg" överallt.

Vi har stängt av en del användare för regelbrott i just Köp & Sälj forumet, men det kanske inte märks eftersom användaren då inte längre aktiverar sig i forumet. Men visst, det är mycket kvar som vi inte har uppmärksammat, men vi är ju inga robotar som kan sitta 24/7 och leta efter inlägg som inte passar...

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
281924
March 4, 2003 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

Kanske fixa 2-4 moderatorer till bara för Köp och sälj forumet? Så att man kan hålla det städat?

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
284053
March 7, 2003 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

4fun wrote: Kanske fixa 2-4 moderatorer till bara för Köp och sälj forumet? Så att man kan hålla det städat?

vem betalar dom ?

YemanCool
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1301
285430
March 9, 2003 - 5:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=4fun]Kanske fixa 2-4 moderatorer till bara för Köp och sälj forumet? Så att man kan hålla det städat?

vem betalar dom ?

Så vitt jag vet har ingen moderator idag betalt för sitt arbete utan gör de av egen vilja, så varför skulle dom nya ha de ?

Waco
Member
Medlem
285460
March 9, 2003 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker inte att det händer nått alls i Köp&sälj furmet från admin/moderatorernas del. Har snackat med Peter@20Ghz om det och även skickat ca 5 st trådar där det har varit onödiga inlägg och han har inte gjort speciellt mycket för att göra nånting åt dessa inlägg. Jag tycker att ni är rent utsagt jävligt dåliga på att hålla ordnigen i köp&sälj.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
285723
March 9, 2003 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Waco wrote: Jag tycker inte att det händer nått alls i Köp&sälj furmet från admin/moderatorernas del. Har snackat med Peter@20Ghz om det och även skickat ca 5 st trådar där det har varit onödiga inlägg och han har inte gjort speciellt mycket för att göra nånting åt dessa inlägg. Jag tycker att ni är rent utsagt jävligt dåliga på att hålla ordnigen i köp&sälj.

Ja det är lätt att se så från sida kan jag säga.

Vi kan ju inte sitta 24/7 för att hålla koll på köp/sälj.
Personligen så brukar jag skicka ett PM eller mail till dom värsta syndarna...vissa lugnar ner sig men bara för att se att andra blandar sig in med totalt meninglösa inlägg.

Vi kanske bör dela ut en ban oftare eller har du ett bättre förslag?

Hör av dej till mig via PM,mail eller ICQ.

Waco
Member
Medlem
293717
March 21, 2003 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Att ni inte kan sitta 27/7 och kolla köp&sälj förumet kan jag mycket väl förstå. Men jag tror däremot att ni kan lägga ner mer tid på det eftersom det är där det behövs mest(tror jag). Och ett förslag på vad ni kan göra är att fixa en funktion där man kan anmäla tråden till moderatorerna när man ser att det är olämpliga inlägg i den. Detta skulle underlätta erat jobb mycket tror jag för då slipper ni sitta och kolla alla trådar. Då kommer medlemmarna förhoppningsvis hjälpa er med ert arbete. För jag tror att det inte bara är jag som stör mig på att det är en massa skitinlägg i massa köp&sälj trådar.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
294145
March 22, 2003 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

ni skulle kunna fixa en speciell Köp- och Sälj-varning...
så att det står "Varning från Köp- och Sälj" under användarnamnet... 😀

då ser folk att man inte ska vara där och jävlas...

-dejavu-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 328
296446
March 25, 2003 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

asså vad har ni gjort med köp&sälj, jag tycker att det är riktigt kasst just nu, helt dött, hålla på adda folk på icq för nån simpel fråga är väl rätt onödigt, forumet tappar sin funktion.
ni kan ju lika gärna ta bort köp&sälj och sen se hur aktiviteten på sidan ändras.

sur 🙂

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
296479
March 25, 2003 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

-dejavu- wrote: asså vad har ni gjort med köp&sälj, jag tycker att det är riktigt kasst just nu, helt dött, hålla på adda folk på icq för nån simpel fråga är väl rätt onödigt, forumet tappar sin funktion.
ni kan ju lika gärna ta bort köp&sälj och sen se hur aktiviteten på sidan ändras.

sur 🙂

PM funktionen fungerar ju annars utmärkt.

Waco
Member
Medlem
296511
March 25, 2003 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker oxå att forumet har tappat sin funktion men jag förstår även site admins att dom stänger av det så folk inte kan svara eftersom det var välldigt mycket skit inlägg där

-dejavu-
Kommer du hit ofta?
Medlem
296578
March 25, 2003 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

dåligt att vi andra ska få lida pga andras beteende.

angående PM så blir det ganska jobbigt om personen ifrån som säljer saken får pm om samma sak av flera personer.

Iceman
Member
Medlem
296586
March 25, 2003 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Klaga inte på oss, klaga på dom som har misskött det.

Sen är det mycket enkelt att snacka. Att däremot ansvara för ett forum med ~10 000 medlemmar i praktiken är inte riktigt lika simpelt. Som om det inte vore nog så gör vi detta av egen fri vilja. Om vi hade varit anställda och fått betalt för det vi gör, då kan man ställa krav också på arbetet som utförs, men inte annars.

En sak till som jag har sagt många gången innan: Det är ingen rättighet att använda t ex ett forum på nätet, det är en förmån.

Iceman
Member
Medlem
296588
March 25, 2003 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Waco wrote: Jag tycker inte att det händer nått alls i Köp&sälj furmet från admin/moderatorernas del. Har snackat med Peter@20Ghz om det och även skickat ca 5 st trådar där det har varit onödiga inlägg och han har inte gjort speciellt mycket för att göra nånting åt dessa inlägg. Jag tycker att ni är rent utsagt jävligt dåliga på att hålla ordnigen i köp&sälj.

Guess what?
Vi tycker att ni är rent ut sagt förjävliga på att hålla er till de simpla regler som är uppsatta för användningen av forumet. Tänk på det ni...

Waco
Member
Medlem
296653
March 25, 2003 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Iceman wrote: [quote=Waco]Jag tycker inte att det händer nått alls i Köp&sälj furmet från admin/moderatorernas del. Har snackat med Peter@20Ghz om det och även skickat ca 5 st trådar där det har varit onödiga inlägg och han har inte gjort speciellt mycket för att göra nånting åt dessa inlägg. Jag tycker att ni är rent utsagt jävligt dåliga på att hålla ordnigen i köp&sälj.

Guess what?
Vi tycker att ni är rent ut sagt förjävliga på att hålla er till de simpla regler som är uppsatta för användningen av forumet. Tänk på det ni...

men det verkar som att vi inte kan hålla oss till dom enkla som är uppsatta för speciellt Köp&sälj.

-dejavu-
Kommer du hit ofta?
Medlem
296870
March 26, 2003 - 1:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Iceman wrote: [quote=Waco]Jag tycker inte att det händer nått alls i Köp&sälj furmet från admin/moderatorernas del. Har snackat med Peter@20Ghz om det och även skickat ca 5 st trådar där det har varit onödiga inlägg och han har inte gjort speciellt mycket för att göra nånting åt dessa inlägg. Jag tycker att ni är rent utsagt jävligt dåliga på att hålla ordnigen i köp&sälj.

Guess what?

vi försöker ju hålla ordning, waco har ju skickat massor av pm's och dyligt, jävla pissfolk just nu som "jobbar" här.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
297290
March 27, 2003 - 12:56 am
sp_Permalink sp_Print

-dejavu- wrote: j**la pissfolk just nu som "jobbar" här.

Jaha?

Vad vill du mena med detta om jag får fråga? Förklara dej gärna för jag är idel öra!
Om forumets medlemmar inte respekterar uppsatta regler så blir vi tvungna till mer drastiskta åtgärder.

kom ihåg...att vara med i ett forum är ingen rättighet utan det är en förmån...vi gör så mycket vi kan men vi kan inte sitta inloggade 24/7.

Som sagt...vill gärna se en förklarning till ditt ordval.
Messa mig gärna på ICQ,mail eller PM så kan vi diskutera detta.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 570
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL