December 19, 2000
ok nu börjar det här gå ordentligt överstyr! Som iceman och skiroy säger är forumet en förmån för alla som är intresserade. Det kostar ingenting att besöka NH. Det kostar ingenting att läsa vad som skrivs här eller i våra recensioner och dylikt. Vi tar inte betalt av våra läsare för att åka ner till CeBIT och kolla den senaste hårdvaran åt våra läsare. Vi tar inte betalt för att ge våra läsare de senaste nyheterna inom it och hårdvara. Vi tar inte heller betalt för att sitta en hel helg bara för att ta fram den absolut mest rättvisa testmetodiken för tester av produkter...
Att bara ta allt slit och arbete som iceman, skiroy och andra moderatorerna gör för givet, börjar bli lite väl bortskämt. De gör detta frivilligt utan någon betalning och det de får i ryggen är skit??
Dejavu: Istället för att hacka på brister, så kan man faktiskt försöka se till allt positivt de gör.. Vad vore forumet om moderatorerna inte tagit bort allt skräp som förekommer? Knappast trevligt ett seriöst. Och eftersom man sällan hinner se vad moderatorerna gör/tar bort, så tror man inte heller att det förekommer speciellt mycket skit i forumet.
Jag vet i alla fall att moderatorerna gör ett ruskigt jobb och lägger ner en oerhörd tid i forumet och jag tycker man ska vara glad över att de sitter och håller rent forumet och ser till att reglerna sköts överhuvudtaget, för utan dem hade vi inte haft något forum alls.
Iceman eller Skiroy är inte kända för att vara några dåliga moderatorer. Tvärtom, de är två av de bästa NH någonsin haft.
Men nu till diskussionen. Istället för att kasta skit, kom med ideer så att vi kan göra forumet bättre istället!
Sedan är inte NH en kommersiell datortidning, eller aftonbladet eller någon annan aktör på marknaden som måste leva upp till viss normer. NH drivs på ideell basis och är en sida av entusiaster för entusiaster. jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det. Vi gör detta för att det är kul för läsare som tycker hårdvara är kul.
Vi har alltid varit öppna för konstruktiv kritik och nya idéer, men en sak ska vara väldigt klar Dejavu. Vi har inga skyldigheter att ta skit från någon.
June 18, 2001
vaknade fel på sida den dagen, sorry för mitt fina uttryck.
Anledningen av att jag besöker sidan är just köp&sälj, man får god kontakt med köpare/säljare och man får snabbt svar på sida frågor.
Ni skulle ju kunna göra så att personen som skapar tråden och också access att ta bort inlägg i tråden och kan själv styra sin tråd och därav kommer man nog man avlasta jätte mycket ifrån moderators på forumet.
Gnäll ifrån dom som har skapat tråden om att folk klottrar i deras tråd lär försvinner eftersom dom själv kan ta bort onödiga inlägg.
Jag personligen tycker att det är ett jätte bra förslag och hoppas ni iaf kan tänka över det.
Lite trist om man ska behöva "spamma" säljaren PM.
tack för mig
mvh tommy
November 8, 2002
Jag ville bara säga att jag tycker moderatorerna gör ett fin fint jobb med tanke på hur många användare det finns på forumet; alla inlägg går naturligtvis inte att hålla kolla på, men vi normala användare kan ju PM:a eller på annat vis kontakta moderatorerna/adminsen om det är nått man vil klaga på.
April 1, 2001
Jag har "jobbat" eller vad ni nu vill kalla det i detta forumet i över arton månader. Detta har jag gjort även fast det inte alltid har varit särskilt roligt, jag har fått ta sjukt mycket skit från olika håll osv. Jag har aldrig fått en krona för det jag har gjort här. Jag har inte ens fast lina hemma, så jag får betala mina interneträkningar för att "jobba" i detta forumet. Om jag ska vara ärlig, utan att skryta, så tror jag inte att forumet hade varit där det är idag om inte jag hade försökt hållt ställningarna någorlunda. Jag har haft en del underbara medarbetare under tiden, inte minst de moderatorer som är idag. Så mycket som jag har gjort här, så tycker inte jag att jag är värd att ta skit från någon, och det tänker jag inte göra heller.
Det är inte utan att det känns jävligt pissigt när man får så mycket skit. Ni skulle veta hur många gånger jag har funderat på att lägga ner med dethär...
March 20, 2001
Eftersom det var ganska mycket onödiga inlägg i köp&sälj så förstår jag att ni stängde det så folk bara kunde skapa trådar där. Men jag tror att ni skulle ha sökt fler moderatorer och hållit stenhårt på reglerna där. Då tror jag att det skulle ordna upp sig efter ett tag. När folk börjar fatta att dom inte ska göra onödiga inlägg. Ajja, tycker att ni gör ett bra jobb iaf.
edit: och jag tycker att det var helt rätt agerat från er sida med köp&sälj det behövdes nått drastikst men kanske inte så drastiskt som ni gjorde det.
September 13, 2001
Iceman wrote: Det är inte utan att det känns jävligt pissigt när man får så mycket skit. Ni skulle veta hur många gånger jag har funderat på att lägga ner med dethär...
Minoriteten som är missnöjda är oftast dom som skriker högst, medans vi (majoriteten) som är nöjda, sitter här i godanro och trivs. Detta är till stor del er förtjänst.
Så därför vill jag ge alla som "jobbar" på NH, och även alla andra vanliga dödliga en stor eloge för att ni hjälper till att skapa en god stämning.
December 19, 2000
-dejavu- wrote: vaknade fel på sida den dagen, sorry för mitt fina uttryck.
Anledningen av att jag besöker sidan är just köp&sälj, man får god kontakt med köpare/säljare och man får snabbt svar på sida frågor.Ni skulle ju kunna göra så att personen som skapar tråden och också access att ta bort inlägg i tråden och kan själv styra sin tråd och därav kommer man nog man avlasta jätte mycket ifrån moderators på forumet.
Gnäll ifrån dom som har skapat tråden om att folk klottrar i deras tråd lär försvinner eftersom dom själv kan ta bort onödiga inlägg.
Jag personligen tycker att det är ett jätte bra förslag och hoppas ni iaf kan tänka över det.
tack för mig
mvh tommy
Det var lite bättre =) Hör med iceman eller wigger om det finns någon möjlighet att lösa det. Det vore ju finfint om det fungerade. Jag är lite skeptisk till att det går att lösa rent tekniskt, men försöka duger 🙂
MVH
Henrik
June 17, 2001
Henrik aka [NH wrote: ZeNNaN][quote=-dejavu-]vaknade fel på sida den dagen, sorry för mitt fina uttryck.
Anledningen av att jag besöker sidan är just köp&sälj, man får god kontakt med köpare/säljare och man får snabbt svar på sida frågor.Ni skulle ju kunna göra så att personen som skapar tråden och också access att ta bort inlägg i tråden och kan själv styra sin tråd och därav kommer man nog man avlasta jätte mycket ifrån moderators på forumet.
tack för mig
mvh tommy
Det var lite bättre =) Hör med iceman eller wigger om det finns någon möjlighet att lösa det. Det vore ju finfint om det fungerade. Jag är lite skeptisk till att det går att lösa rent tekniskt, men försöka duger 🙂
MVH
Henrik
Nu vill jag inte låta som en bakfull surgubbe utan varken fruga, cigg eller sprit.
Men jag har mycket svårt att tänka mig att detta skulle fungera.
Det slutar med att någon kommer att tycka det är kul med lite "Gudahänder" i sin tråd och mecka runt så att folk blir arga för att de har gett ett "seriöst bud" men det anser inte trådskaparen osv...
Eftersom inte alla mäniksor tänker och tycker lika så är tydligen en seriös gränns omöjlig att sätta. Det finns inlägg som jag annser seriöst för att jag ser det på ett annat sätt än vad t.ex ZeNNaN, Iceman eller Skiroy gör. Exakt samma gäller er. Kan dra ett bra exempel på detta. Jag fick en länk av DraGON för ett tag sen om en tråd. Han tyckte då att en kille misskötte sig. Jag läste tråden och såg att ALLA som har postat i den tråden hade vänt sig mot denna killen. Visst, hans inlägg var lite dumma. Men det fanns något dålt i det han skrev. Jag tog upp kontakten med honom för att kolla hur han var och fick en helt annan syn på det han hade skrivit. Det jag vill komma fram till är att även om det skulle funka att trådskaparen kan redigera hela tråden i teorin så skulle det nog inte funka praktiken eftersom alla tänker olika. Sen ett litet tillägg. Hur mycket kan du diskutera om priser och produkter på t.ex blocket.se?
Inte allt för mycket och det verkar funka fint för dom. Alla ser inte förändringar positivt.
P.S Ifs tackar jag vid Guds fötter att inte alla tänker som Skiroy, då hade mänskligheten legat illa till i dagsläget.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
April 10, 2001
[NH] WIGGERP.S Ifs tackar jag vid Guds fötter att inte alla tänker som Skiroy, då hade mänskligheten legat illa till i dagsläget.
Mmmm håller med till viss gräns,, men utan skidröv kan jag inte sova om nätterna... han nattar mig gott med sitt skitsnack............ zzZZZZ
March 26, 2002
jag skulle kunna tänka mig att det finns massor med aktiva forumsbesökare härute som mer än gärna skulle ta på sig en liten adminroll i NHs forum, så mitt förslag är att ni skapar nån slags halv forum admin, som bara kan basa över köp&sälj forums delen, och sen kontaktar ni ett par som verkar bra/kloka/vättiga och lagom intelelktuella människor (pekar på mig :P) och ge dom privilegiet att bli "köp&sälj ansvarig" på DH. Om ni skulle välja detta förslag, och sen posta det på första sidan, så skulle ni garanterat få ett par hundra frivilliga datanördar 😛 som är villiga att hjälpa till, så det e nog inget problem att få folk som kan jobba gratis...
det var mitt bidrag till förslags samlingen...
/johan
March 20, 2001
chazer wrote: jag skulle kunna tänka mig att det finns massor med aktiva forumsbesökare härute som mer än gärna skulle ta på sig en liten adminroll i NHs forum, så mitt förslag är att ni skapar nån slags halv forum admin, som bara kan basa över köp&sälj forums delen, och sen kontaktar ni ett par som verkar bra/kloka/vättiga och lagom intelelktuella människor (pekar på mig :P) och ge dom privilegiet att bli "köp&sälj ansvarig" på DH. Om ni skulle välja detta förslag, och sen posta det på första sidan, så skulle ni garanterat få ett par hundra frivilliga datanördar 😛 som är villiga att hjälpa till, så det e nog inget problem att få folk som kan jobba gratis...
det var mitt bidrag till förslags samlingen.../johan
håller med dig. dom skulle ha försökt styrrt upp det med några som höll reda på köp&sälj och sen sett hur det gått. Hade det inte funkat så skulle det bara vara att slå igen det. Men dom har tagit ett beslut och jag tycker att dom gjorde rätt om dom själv har lessnat på många PM, mail osv.
March 26, 2002
jag tycker inte dom har jort rätt, men jag förstår dom. Personligen så tycker jag den där PM funktionen är sämst, man ser inte när man få ett nytt message, och man måste idla på forumet helatiden för att vänta på ett medelande, nej tack. den funktionen klarar jag mig utan.
isåffal kan dom väll lägga up ett form så man kan skicka email från sidan istället. det är MYCKET bättre. mailen kollar man BETYDLIGT oftare.
March 26, 2002
jag tycker inte du behöver försvara moderatorerna / adminarna hela tiden, du vet väll inte vad dom tycker o tänker... så var snäll och låt dom riktiga grabbarna svara/förklara istället. du irriterar mig bara med dina "men det dom gjorde ansåg dom själva nog vara rätt..."
ett svar av dig betyder inte ett skit för mig. och förmodligen inte för nån annan heller, för du har inte ansvar för nått och kan inte heller all fakta som eventuellt behövs.
March 20, 2001
chazer wrote: jag tycker inte du behöver försvara moderatorerna / adminarna hela tiden, du vet väll inte vad dom tycker o tänker... så var snäll och låt dom riktiga grabbarna svara/förklara istället. du irriterar mig bara med dina "men det dom gjorde ansåg dom själva nog vara rätt..."
ett svar av dig betyder inte ett skit för mig. och förmodligen inte för nån annan heller, för du har inte ansvar för nått och kan inte heller all fakta som eventuellt behövs.
asså, vadfan vaknade du på fel sida idag eller? Jag tycker att dom borde få lite jävla creds för det dom gör. Inte bara en massa skit som dom flesta kastar på dom.
April 1, 2001
DarkStormZ wrote: Att ha moderatorer som enbart har hand om vissa sektioner kanske vore något? Bara det inte blir för mkt maktgalet folk som blir ansvariga isf.
Det var bara en tanke...
Vi har testat det också, men det fungerar inte så bra.
chazer: Du kan få ett popup fönster som talar om att du har fått nya PM varje gång du besöker forumet. Du kan också välja att få ett email varje gång du har fått ett PM. Men personligen tycker jag bättre om email. Som säljare är det ju inte särskilt svårt att skriva ner sin emailadress så att man kan kontakta den vägen också.
November 10, 2002
Iceman wrote: [quote=DarkStormZ]Att ha moderatorer som enbart har hand om vissa sektioner kanske vore något? Bara det inte blir för mkt maktgalet folk som blir ansvariga isf.
Det var bara en tanke...
Vi har testat det också, men det fungerar inte så bra.
Okidoki 😉 Får c va ni hittar på då. Blir säkert bra tillslut *håller tummarna*
1 Guest(s)