July 28, 2003
May 8, 2001
Mind wrote: jag tycker oxå det har varit segt med nyheter det senaste året, och speciellt denna veckan.
vad har hänt med alla nördar med noll liv som gladligen sitter inne oavsett hur bra väder det är och skriver artiklar och nyheter ?
Växt upp kanske!? 😉 Fan nu sköt jag mig själv i foten men å andra sidan är ju jag på jobbet...
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
November 29, 2001
CasO wrote: hur ofta skriver NH helt egna nyheter utan att titta på andra sidor?
Rätt ofta eftersom vi skriver om pressreleaser vi får från tillverkarna.
Hur föreslår du att vi skulle samla in vår information? Vi är rätt så strikta med att inte hålla på och posta rykten.
Visst jag får höra en massa göttiga saker varje dag men jag vet inte om hälften är sant. När det väl kan bekräftas om det är sant eller ej får vi i regel en pressrelease och då skriver vi om den.
Missförstå mig inte jag menar inte det här som motargument, tyckte bara du ställde en intressant fråga så om du kan precisera vad du menar eller ännu bättr ekomma med ett exempel på vad du menar med "egna nyheter" så vore det kalas.
Kolla på de senaste nyheterna på förstasidan idag:
- Imponerande överklockningsrekord i Performance Center! - Egen nyhet
- Macci får fria händer med Radeon X800 XT - 15738 - Egen nyhet tagen från pressrelease
- Intel NetBurst - hetare än hälsosamt - Nyhet från annan sida
- ABIT avslutar sina tävlingar - Egen nyhet tagen från pressrelease
- Intel märker LGA775 CPUer efter strömförbrukning - Nyhet från annan sida
- VIA lanserar Athlon 64-chipset med AGP/PCI-lås - Nyhet från andra sidor
- Bilder på DWM effekter i Windows Longhorn - Nyhet från annan sida
- Första recensionen på en Dual Layer DVD-brännare - Nyhet från annan sida
- Nya godsaker i testlabbet - Egen nyhet
- Jens Of Sweden MP-130 med OLED-display - Egen nyhet tagen från pressrelease
- Radeon X800-recensioner - Nyheten från andra sidor
- Vattenkylt 6800 Extreme - Egen nyhet från pressrelease
- Recension: Radeon X800 vs. GeForce 6800 - Egen nyhet
- Extrem överklockning - Nyhet från andra sidor
- ATI optimerar chipset för Prescott - Nyhet från annan sida
Strax under hälften av alla nyheterna är våra egna.
October 29, 2001
November 29, 2001
slafs_ wrote: [quote=Hansen]sluta klaga, NH äger!
Nej det är lite dött i perioder faktist. Kanske är crewen som har LAN, vem vet
Nä vi har bara väääääldigt mycket att gölra bakom kulisserna just nu.
Specieltl jag och vår chefredaktör Anton Karmehed är bokstavligen begravda i jobb för tillfället.
En mängd recensioner och artiklar är på gång plus att vi måste anordna en massa saker inför DreamHack osv.
I stort sett är problemet att vi inte har dedikerade nyhetsskribenter och när det då blir att redaktörerna/recensenterna har händerna fulla så stannar nyhetsbevakning av ibland tyvärr. 🙁
2 Guest(s)