Hårdare tag i forumet...|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hårdare tag i forumet...
Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 3, 2005 - 8:58 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle inte ha något emot att ni (läs: moderatorer) är lite hårdare vad gäller varningar och bans...

Så trött på folk som registrerar sig utan att läsa reglerna och posta nått om wärch, det enda som händer är att tråden blir låst. Varning direkt tycker jag!

Sen gillar jag inte påhopp som detta. Okej, jag läste kanske inte precis korrekt men jag tycker att problemet var ganska luddigt breskrivet...

Alltså; Jag skulle inte blir sur på er om ni blev hårdare i era bedömningar.

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
883094
May 3, 2005 - 9:08 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har själv noterat att påhopp och liknande har blivit vanligare på senare tid. I vinter har det annars varit väldigt lugnt på den fronten, det är den senaste månaden som det förändrats. Men det är svårt att hinna med att holla koll på alla trådar som skrivs. Kanske en skärpning av "straffen" samt mer information när man registrerar sig är vad som behövs. Det är tråkigt om vi måste ha 20 moderatorer som sitter och håller koll på forumet bara för att folk ska hålla sig i skinnet.

Men det är skönt att se att det är fler än jag som noterat detta.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
883095
May 3, 2005 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

Ja påhopp och uthängninar har det ju vart flera gånger nu på senaste tiden och vad jag vet har väl det inte hänt så mycket mer än att tråden har låst..?

Sen ser jag faktiskt inga problem med att ha några fler moderatorer som håller lite koll, men kanske så att ni som driver forumet ser det?
Man har ju iaf läst flera gånger att ni sagt att ni inte hinner med att kolla allt (och det förstår man ju) men även läst att ni säger att lösningen är inte att skaffa fler moderatorer. Så som sagt ni kanske ser ett problem med att skaffa fler moderatorer som inte jag gör?

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
883098
May 3, 2005 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, why not, kick some ass.

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
883103
May 3, 2005 - 9:35 am
sp_Permalink sp_Print

har också märkt av lite mera skit på sistone i forumet.

BarateaU
Member
Medlem
883105
May 3, 2005 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

Bara köp&sälj och allmänt som lever typ 😛

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
883111
May 3, 2005 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

En sak som ni kanske bör veta är att vi faktiskt försöker hålla koll på sakerna bäst möjligt. Dock så är det inte så lätt att bara varna eller banna folk rätt upp och ner. Det har vi moderatorer varken befogenheter eller vilja att göra. Dock kanske vi borde vara lite striktare ibland, men samtidigt vill vi ju inte bli några översittare. Min åsikt är att moderatorerna skall vara aktiva och delaktiga i forumets diskussioner, då jag tror att forumet blir mer levande på det sättet.

BarateaU
Member
Medlem
883116
May 3, 2005 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: En sak som ni kanske bör veta är att vi faktiskt försöker hålla koll på sakerna bäst möjligt. Dock så är det inte så lätt att bara varna eller banna folk rätt upp och ner. Det har vi moderatorer varken befogenheter eller vilja att göra. Dock kanske vi borde vara lite striktare ibland, men samtidigt vill vi ju inte bli några översittare. Min åsikt är att moderatorerna skall vara aktiva och delaktiga i forumets diskussioner, då jag tror att forumet blir mer levande på det sättet.

Tycker det är rätt bra att det inte är som swec att man blir bannad om man typ stavar ett ord fel.
Har själv aldrig råkat ut där på mina 4år men man ser så mycket folk som kommer och försvinner lika snabbt.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
883195
May 3, 2005 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

När det gäller warez så leder det alltid till en varning eller en ban, men det kan ju ha varit så att någon av oss har missat det i ibland. Vi är inte mer än människor och gör misstag även vi.

Ser ni att en tråd har blivigt låst men ingen varning/ban har blivigt utdelad fast än att ni tycker att det vore på sin plats så får ni väldigt gärna skicka ett PM till mig, skiroy eller ViU.
Alla sådana PM vi får in håller vi hemligt, så ni behöver alltså inte oroa er för att bli utpekade som surgubbar som inte har något bättre för sig än att påpeka saker och ting.

Adam
Member
Medlem
883205
May 3, 2005 - 1:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Förstår att ni kan missa och det har jag full förståelse för...

Meningen med denna tråd var bara att visa att jag stödjer er till 110%. Jag ville alltså bara berätta min åsikt... (Inte klaga). Det verkar dessutom finnas en hel del som håller med mig om att hårdare tag inte är fel, vilket jag tycker är positivt!

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
883209
May 3, 2005 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: Förstår att ni kan missa och det har jag full förståelse för...

Meningen med denna tråd var bara att visa att jag stödjer er till 110%. Jag ville alltså bara berätta min åsikt... (Inte klaga). Det verkar dessutom finnas en hel del som håller med mig om att hårdare tag inte är fel, vilket jag tycker är positivt!

Jag vet att du inte skapade tråden för att klaga. Det är kanon att du kommer med ideer etc!

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
883225
May 3, 2005 - 2:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med Adam.

Klart man inte kan ha kolla på varenda tråd som görs, men nåt vore kanske att ha en rapportknapp, så får adminsen info om att det är "stökigt" i den tråden. Så underlättar det och dom kan titta in där ifall dom skulle missat den.

Adam
Member
Medlem
883232
May 3, 2005 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Håller med Adam.

Klart man inte kan ha kolla på varenda tråd som görs, men nåt vore kanske att ha en rapportknapp, så får adminsen info om att det är "stökigt" i den tråden. Så underlättar det och dom kan titta in där ifall dom skulle missat den.

Fast den knappen skulle missbrukas rätt friskt. PM funkar nog bättre skulle jag tro...

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
886392
May 9, 2005 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

Det är antagligen en 12årig kille som inte ens har könshår, varför tar du åt dig?

Sen om "veteranerna" skulle ta och skippa sin dryga attityd mot alla nya som behöver hjälp skulle man slippa se att det spårar ut överhuvudtaget. Säger inte att DU gör det men har sett en hel del, och varför? Vad tjänar man på att vara dryg?

Bättre med en ignoreknapp än en rapport knapp tycker jag.
Fast det finns väl en ignore men bara för PMs?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 18
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL