September 1, 2002
Hur funkar NH's banners?
Jag skulle vilja veta hur ofta jag skall klicka på reklamen för att skjuta till så mycket intäckter så mycket som möjligt. 🙂
Jag vill ha tillbaka månadstävlingarna och om NH t.ex. får in mer pengar från reklam så kanske man kan påskynda tävlingarna en aning 🙂
Hur ofta klickar ni (vanliga användare) på reklamerna?
Jag klickar iaf på Komplett's 1-2 ggr i veckan, mest för att läsa mer info om veckans erbjudande.
Är reklambanners på hemsidan NH's främsta inkomstkälla?
December 19, 2000
ok kollar på det
mmm såg ju inge vidare ut.
Sen till banners, vi kör ofta på månadsannonsering där annonsören inte betalar för klick. Men det säger sig självt att utan besökare på banners eller deltagare i tävlingar etc är det svårt att driva en sida. Givetvis är det en symbios mellan deltagande och trevligt utformade annonser som är det eftersökta. Detta då annonsören får kvalitets klick d.v.s besökaren finner det utannonserade intressant och klickar.
Visst vissa annonsörer är ute efter all typ av trafik men de flesta vill med annonsering sälja produkter vilket innebär att det är avslut som eftersöks. Men det går knappast mäta med klick inte enligt mig, då det är ett visst värde i att bara synas.
Men det är inte helt ok enligt mig att uppmana er till att klick detta då det både bedrar oss och våra annonsörer, en annons utformas för att generera trafik av sig självt. Sker det en uppmaning att vi tjänar pengar på det blir det en sned fördelning i klick/visning/avslut. I och med att våra annonsörer ibland laborerar med olika utformning av annonser kan det ge fel i statistiken som det grundar sina design val av annonser på.
Men å andra sidan vi lever på att folk klickar på annonserna och deltar i våra tävlingar. Så klicka ni på de annonserna ni finner intressanta och vill veta mer om helt enkelt. 🙂 :corn:
May 17, 2002
adamnassjo wrote: Det skulle finnas nånstans att skriva att man är ifrån NH när man köper på exempelvis komplett. Då borde dom "förstå" att vi talar varmt om dem och att många väljer att handla där...
Brukar det inte komma upp en undersäkning när man har handlat klart? En undersökning med lite frågor om var man hittade komplett och om man är nöjd etc?
June 28, 2001
jag har gömt alla banners med adblock funktionen i FF, har endast kvar kompletts banner för ibland så ser jag ett intresant erbjudande.
synd bara att 1/3del av varje sida i forumet går åt för reklam som man inte ens ser.
känns väldigt meningslöst att slösa på allt visuellt utrymme.
December 19, 2000
Mind wrote: jag har gömt alla banners med adblock funktionen i FF, har endast kvar kompletts banner för ibland så ser jag ett intresant erbjudande.
synd bara att 1/3del av varje sida i forumet går åt för reklam som man inte ens ser.
känns väldigt meningslöst att slösa på allt visuellt utrymme.
Det är självförvållat. Om vi inställt ställer det lite på sin spetts, tycker du att vi ska leverera sidan med alla avdelningar gratis? Gissar mig till att svaret blir Ja. Se då annonserna som något positivt istället, dom betalar bandbredden du gör av med, slitaget på servrar etc så varför blockera dem när det egentligen är ditt sätt att betala för att få tillgång till sidan och dess innehåll.
November 29, 2001
Mind wrote:
kör du 680x480? 😕
Håller med mina kollegor, varför blocka banners när det är dem som gör att du kan ta del av det här gratis?
Vore en betaltjänst som är helt reklamfri mer intressant för dig (eller er andra också för den delen)?
2 Guest(s)