November 27, 2003
För er som som inte visste det så jobbar jag med Encyclopedian på http://www.Nordichardware.com. Det ligger en version uppe just nu som är lite gammal, men den visar hela grundtanken iaf.
Jag jobbar just nu ganska hårt med att uppdatera i princip allt.
MEN en tanke bakom encyclopedian är att alla ska kunna bidra med något. Oavsett stort eller litet. Och självklart så får man sitt namn ditsmetat för all framtid också 😉 .
zoddan var först. Näste man till rakning?
1. Strömförsörjning: Jag kan tyvärr inte bara acceptera att ni skriver "9800 Pro drar XX W" Jag bejöver en källa. Om ni inte kommer ihåg källan får ni gärna ge mig så många ledtrådar ni kan på var ni kan ha läst det 😉 . Allt utom CPUs!.
2. Historia: Tja, historia kring datorerna som funnits. Allt utom Macintosh i princip för det har jag redan skrivit. Men om ni känner er vassa på den kan ni hjälpa mig kolla den eventuellt lägga till saker.
Även historia kring delar såsom hårddisk, olika gränssnitt, bussar, cd-skivan, etc.
Om ni känner att ni har ett område ni är särskilt vassa på så hör gärna av er så kan vi säkert komma fram till något.
Kanske ska tillägga att just nu skrivs allting på engelska. Om ni känner att ni har kunskaperna, men inte språket kan vi givetvis lösa det.
Skulle uppskatta om denna kunde klistras 😉 .
//Andreas
November 18, 2003
2 url'er som jag tycker alla borde ha i sina favoriter
November 27, 2003
XiRe`uNga wrote: 2 url'er som jag tycker alla borde ha i sina favoriter
Den första är inte bra. Den överdriver i princip allt och för att minst en sak som är fel så ta inte minnesväljaren hänsyn till storleken på dom 😕
Den aadra har jag tyvärr ignen nytta av men tack ändå. All info om olika CPU som jag komma att behöva har jag redan 😉
//Andreas
2 Guest(s)